שרשור שאלות על גיטרה
-
-
-
@מ-מ אני משער שכשאתה מתכוון לפשוט אתה רוצה בסולם לה מינור…(תקן אותי אם אני טועה)
שדבר ראשון חלק מהשירים שם הסולם הקל שלהם זה לא בלה מינור, והחלק שכן אפשר פשוט לשים על חצי טון מעל או מתחת ולעלות לבד במודעות חצי טון למעלה, או ליצור רגע טבלה קטנה של האקורדים בסולם במקביל לסולם שבחרת.
אחרי הכל זה לא שלכל שיר הם בודקים מה הגירסא הקלה והרבה פעמים הם סתם אומרים… -
@מ-מ אה אוקי מחילה שלא הבנתי אותך נכון,
אבל גם אתה לא נראה לי כ"כ הבנת…
כשהם מציעים גירסה קלה הם לא מתכוונים לאקורדים יותר קלים אלא לאותם אקורדים רק בסולם שונה והם בעצם משנים לך את כל הסולם של השיר בשביל לקבל אקורדים שונים…
(ואני רק חייב להוסיף שחלק גדול מהאקורדים שם גם אני לא מכיר ולכן כל פעם שאני נתקל באקורד כזה אני פשוט לוחץ עליו ואז מופיע לי האיצבוע שלו ואני מנסה ללמוד אותו) -
@מ-מ
דבר ראשון: לא כל אקורד עם שם מסובך הוא באמת מסובך, ואדרבה לפעמים הרבה יותר קל.
צריך קצת סבלנות ללמוד את האצבוע ולזכור.
דבר שני אם כתוב לך אקורד עם תוספות ‘מוזרות’ אתה יכול לנגן אותו ללא התוספות.
נניח שכתוב לך אקורד G7 sus4 פשוט תנגן G רגיל.בכ"א אני ממליץ כן לטעום קצת אקורדים מעניינים ומרעננים.
-
@yehunatan כתב בשרשור שאלות על גיטרה:
האם מישהו יכול להסביר לי מה הטכניקה בגיטרה חשמלית שמנגנים
לא הבנתי את שאלתך.
יש אינסוף טכניקות ודברים.
@yehunatan כתב בשרשור שאלות על גיטרה:
ולמה לא מנגנים את אותם אקורדים כמו בקלאסית?
דבר ראשון - רק הבהרה - כל האקורדים הם אותם אקורדים.
השאלה היא האם אתה מנגן אותם עם מיתרים חסומים או עם מיתרים פתוחים.
אם אתה מנגן אקורד עם מיתרים חסומים הסאונד יוצא יותר ‘חנוק’, אם אתה מנגן אקורד עם מיתרים פתוחים הסאונד יוצא יותר ‘משוחרר’ מה שיותר מתאים ויותר יפה בגיטרות קלאסיות ואקוסטיות.
[חוץ מזה שבגלל שמוסיפים אפקטים (דיסטורשן לדוג’) אז צלילים פתוחים יכולים לעשות צלילים לא מתאימים].עכשיו אני אגש יותר לענות על השאלה:
אז יש כמה סיבות באמת למה לנגן עם ‘בארה’ (האצבע שחוסמת את המיתרים למי שלא יודע)
הסיבה הכי נפוצה שאני חושב היא - שבדרך כלל משתמשים בגיטרה חשמלית לסגנונות מוזיקה קצביות, כגון רוק, פופ, פאנק, וכו’…
ולכן אם מנגנים את האקורדים עם חסימה של המיתרים הסאונד החנוק מתאים יותר לסגנונות מוזיקה האלו.
עוד סיבה לדוג’ - בגלל שהאופי של הסגנונות מוזיקה האלו הם קצביים, יש הרבה צורך לנגן אקורדים בצורה ניידת - עם בארה. שככה אפשר להזיז תבנית של אקורד לכל מקום על הצוואר ולשנות את השורש (הצליל הבסיסי של האקורד) בקלות. בלי להסתבך עם האצבוע.
ועוד סיבה (פחות ‘סיבתית’ נקרא לזה) - שבגיטרה חשמלית המיתרים דקים וצמודים יותר לצוואר, ויש פחות לחץ על היד. זה הופך את נגינת הבארה לפחות מאמצת מאשר בגיטרה קלאסית או אקוסטית. -
@yehunatan אין ממש הבדל
יש רק דבר אחד שאולי אליו אתה מתכוון שנקרא Power Chords.
שזה באמת נגינה שונה מבחינת מבנה אוקרדים.
הרעיון מאחורי האקורדים האלו הוא שהם באים לתת כוחניות ורעש לשיר (השם של האקורדים הוא אקורד כוח).
בסוג כזה של סאונד אם תשתמש ביותר מידי צלילים והרמוניות אז לא יהיה אפשר להבין מה נוגן בגלל הדיסטורשן (לכלוך) על האקורד.
לכן, מה שמנוגן בד"כ באקורדים כאלו זה רק הדרגה הראשונה והחמישית של האקורד. -
אני אכתוב את מה שאני יודע:
ההבדל העיקרי בטכניקה בין גיטרה חשמלית לקלאסית ואקוסטית הוא שבחשמלית המיתרים הרבה יותר רכים ומשוחררים ולכן לא צריך להפעיל כל כך הרבה כח על המיתרים
הבדל נוסף שבחשמלית יש הרבה יותר השפעה של עוצמת הפריטה על הצליל שיוצא ועל עוצמת הרעש-הווליום שלו ואני מדבר על קלין (בלי דיסטורשן)
לגבי בארה אני לא בטוח שבחשמלית מנגנים יותר בארה מאשר באקוסטית אבל גם אם כן זה כדי לשלוט עם יד שמאל על הסאונד (משחררים טיפה את הלחיצה וכו’)