איזה תוכנה עדיף להתחיל ללמוד
-
@Hagai-Habani מחכים מאוד!
מעניין לדעת…
טוב שיש חבר’ה כמוך בפורום!@Hagai-Habani כתב באיזה תוכנה עדיף להתחיל ללמוד:
מה שכן שמעתי שהתיקון זיופים שלה (flex), המקביל שלה לvari audio ומלודיין לא משהו.
טוב, אני אישית גם בקיובייס עובד ב-90% מהמקרים על מלודיין.
פשוט הורי אודיו מדי ‘טיפשה’ לטעמי.
אני עובד על הורי אודיו דווקא כשאני צריך משהו יותר מוכלל (למשל- תיקון זיופים של מקהלה.) -
@איש-אחד ב"ה. זה הרבה סיעתא דשמיא.
תודה רבה!גם מלודיין מול vari audio זה עניין מורכב.
רק לאחרונה התחלתי יותר להשתמש במלודיין. (בעיקר עבדתי עם vari audio)
נראה מה בסוף אני אשתמש יותר. כנראה במלודיין מסיבה שווארי אודיו היא רק בקיובייס… -
@איש-אחד כתב באיזה תוכנה עדיף להתחיל ללמוד:
פשוט הורי אודיו מדי ‘טיפשה’ לטעמי.
אני עובד על הורי אודיו דווקא כשאני צריך משהו יותר מוכלל (למשל- תיקון זיופים של מקהלה.)מעניין. אנסה יותר את מלודיין.
-
@Hagai-Habani כתב באיזה תוכנה עדיף להתחיל ללמוד:
נראה מה בסוף אני אשתמש יותר. כנראה במלודיין מסיבה שווארי אודיו היא רק בקיובייס…
אסביר מה התכוונתי עם המלודיין והורי אודיו:
הורי אודיו מזהה יותר דברים כלליים, לאיפה הצליל נוטה. אך היא לא יכולה לזהות רזולציות מדי נמוכות של צלילים. יש לזה מעלה, שאם למשל קיבלתי ערוץ מעט מלולכך מבחינת סאונד, אני עדיין יכול ברוב המקרים לעשות עליו תיקון זיופים.
מצד שני, המלודיין מאוד חכמה בקטע הזה. ברמה שלמשל בשבוע שעבר הכנסתי אליה ערוץ פסנתר (אודיו), והיא הוציאה לי מזה קובץ מידי מדוייק ב-90%!
כמובן שלכל דבר יש מעלות וחסרונות, למשל אחד האנשים שהקלטתי פעם לסולו היה מעט צרוד, והמלודיין זיהה אותו עם כל האוברטונים הבולטים שלו… מובן שזה לא היה שמיש… העברתי את זה לורי אודיו ואז יכולתי לטפל בזה כראוי.
ובל נשכח את העובדה שבורי אודיו לכל תו יש את הצבע שלו, בשונה מהמלודיין שהיא מאוד חדגונית וכל הזמן צריך לבדוק על מה אתה עובד כרגע.
מצד שני, המלודיין אדירה בקטע של הסוואות תיקונים, אם אתה יודע לעבוד עליה כמו שצריך אתה יכול לסדר שכמעט לא ישמעו מה טיפלת ואיפה, ואפילו באמצע צליל, בעזרת הקרוספייד שלה.
אלו בגדול ההבדלים על רגל אחת, כל דבר מעלותיו וחסרונותיו.
לכן אני אישית כאחד שאוהב לרדת לרזולציות מאוד קטנות, עובד בעיקר על מלודיין ומשתמש בורי אודיו רק כמשלימה. -
@איש-אחד מעניין
אני השתמשתי במלודיין רק ממש מלמעלה.
בווארי אודיו אין כ"כ מה להתעמק.
החיסרון שיש לי קצת במלודיין שהיא לא ממש אינטואיטיבית.
צריך ממש לחפור כדי להבין איך הדברים שם עובדים. (לעומת ווארי אודיו). -
@Hagai-Habani כתב באיזה תוכנה עדיף להתחיל ללמוד:
@איש-אחד מעניין
אני השתמשתי במלודיין רק ממש מלמעלה.
בווארי אודיו אין כ"כ מה להתעמק.
החיסרון שיש לי קצת במלודיין שהיא לא ממש אינטואיטיבית.
צריך ממש לחפור כדי להבין איך הדברים שם עובדים. (לעומת ווארי אודיו).אה, כי למרות שדווקא את מלודיין למדתי כמעט לבד (עם כמה השלמות בודדות שעשו לי בפרוג, בעיקר קיצורי דרך) אני מאוד אוהב אותה ועובד עליה ממש מהר, ב"ה.
לא הרגשתי כמעט אף פעם איזושהיא בעיה עם זרימת העבודה בה. -
@איש-אחד הכוונה שלי שהדברים לא נמצאים לך מול העיניים לעומת ווארי אודיו. (שזה אגב אחת המעלות של אבלטון על פני שאר התוכנות)
-
@Hagai-Habani כתב באיזה תוכנה עדיף להתחיל ללמוד:
@איש-אחד הכוונה שלי שהדברים לא נמצאים לך מול העיניים לעומת ווארי אודיו. (שזה אגב אחת המעלות של אבלטון על פני שאר התוכנות)
דווקא במלודיין כל מה שצריך לבוא לשימוש כל הזמן נמצא לך מול העיניים כל הזמן!
יש לך את זה בחלק העליון של המסך, ואם כבר- כמה קיצורי דרך:ראשית- מומלץ להעביר קודם את המקלדת לאנגלית, רוב קיצורי הדרך עובדים רק כך.
בדומה לקיובייס, הספרות 1-5 שבחלק העליון של המקלדת מפעילות את הפקודות שבסרגל הכלים הסטנדרטי.
הוא ממוין לפי נושאים, כך שכל לחיצה על ספרה מפעילה חלק נוסף באותו חלק בסרגל.
למשל, לחיצה אחת על 1 מעבירה למצב עכבר. שתי לחיצות רצופות מעבירות למצב תפיסת הלוח, ושלוש- בחזרה למצב עכבר.
באופן כללי, דאבל קליק על אובייקט במצב עכבר ממרכז אותו לתו.
אפשר גם לעשות קונטרול A ואז דאבל קליק על אובייקט כלשהוא, והפעולה תתבצע על כל הטייק.קונטרול שיפט ולהשאיר לחוץ - מצב תפיסת הלוח, קונטרול אלט כנ"ל- הגדלה והקטנה של הפריים.
יש כמובן גם פקודות מאקרו:
הלחצן הימני- מרכוז כל הטייק לתו הקרוב. האמצעי- מרכוז לטיים, על פי התיבות של הפרויקט (לא ממליץ להשתמש כברירת מחדל, את כל המרכוז של הטיים אני עושה כמעט תמיד ידנית, כך זה יוצא הכי מדויק). השמאלי- מרכוז לפיץ’ המבוקש. (לא ניסיתי כי לא בא לי לשימוש אף פעם).אם אזכור עוד דברים אכתוב.
מקווה שהועלתי… -
@איש-אחד ממש הועלת!
לא ממש התנסיתי איתה וזה נותן לי הרבה יותר ידע ונגישות
תודה רבה -
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
@איש-אחד כתב באיזה תוכנה עדיף להתחיל ללמוד:
מה זה? לא שמעתי עליה בחיים!
משהו טוב?יש לי אותה ואני ממש מרוצה מהקטע של הכלי נגינה, הכל מסודר שם ונעים לעין.
אבל זה ממש ממש ברמה נמוכה.אגב, עשיתי שם איזה פרוייקט קטן ולא הצלחתי לייצא אותו לWAV
(@Hagai-Habani אתה הצלחת לייצא?
@חכם_בלילה כתב באיזה תוכנה עדיף להתחיל ללמוד:
אני עדיין עם FL (לא שאני סובל איתה…) ואני מאוד רוצה (יותר גם צריך) לעבור לקיובייס
כנ"ל אני עם FL וממש רוצה לעבור לקיובייס (או לסטודיו וואן, נראה ממש נוח)
התקנתי אותה בערך לפני שנה והיו לי בעיות עם השמע,
אחרי איזה חודש שלא הצלחתי הסרתי אותה מהמחשב בעצב רב… -
@yehunatan כתב באיזה תוכנה עדיף להתחיל ללמוד:
לבנתיים אני קצת יותר נוטה לקיובס, כי ראיתי פה בפורום שיש לזה קורס שנראה טוב,
גם לאבלטון יש קורס טוב וכמעט כולו פתוח בנטפרי.
נכנסתי עכשיו לקורסים של הקיובייס והאבלטון ובמקום הסרטון הראשון יש שם פרסומת שלהם וכל שאר הסרטונים מופיעים כרגיל, אשמח שתעדכנו אותי אם זה ככה גם אצלכם. -
@Hagai-Habani
לא בטוח שקיובייס יותר נוחה למיקסים,
יש כמה תכונות באייבלטון שדווקא בעניין של מיקס יותר נוחות, כמו זה שאין הגבלה לאינסרטים והקטע של ה Audio Effect Rack (למרות שאפשר לעשות את זה עם ה Studio Verse של וויבס) ובעיקר האוטומציות שבקיובייס זה פשוט סיוט…
בקיצור, זה עניין של סגנון וזרימת עבודה, כל אחד והדרך שלו…@איש-אחד
לגבי הזיהוי של מלודיין -
יש אפשרות לבחור את האלגוריתם לפי התוכן (מלודי/פוליפוני וכו’), כדאי להשתמש בזה.אני באופן אישי עובד על מלא גם בקיובייס וגם באייבלטון, ולאחרונה אני מתקן זיופים רק בקיובייס, ב"ה עובד מצויין, לא מפריע לי כלום והתוצאות לשביעות רצוני.
-
@הגיטריסט כתב באיזה תוכנה עדיף להתחיל ללמוד:
אגב, עשיתי שם איזה פרוייקט קטן ולא הצלחתי לייצא אותו לWAV
(@Hagai-Habani אתה הצלחת לייצא?האמת שלא ניסיתי ואני לא ליד המחשב כרגע…
-
@SHLNX אמרתי גם שיש משהו נוח במיקס באבלטון…
בקשר לאינסרטים בקיובייס הבנתי שיש אפשרות בתוך קיובייס להוסיף עוד (אם אני זוכר נכון דרך offline processing).