דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • נבחרות "המוזיקאי" 🏆
  • חפש באמצעות Google
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • יצירת קשר
עיצובים
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
צור דיונים, שאל שאלות וקבל תשובות: המוזיקאי | פורום המוזיקאיים החרדי
  1. דף הבית
  2. בלוגים
  3. מעבדים את זה: מרעיון ללהיט | יוחנן בלייך
  4. תובנות וטיפים
  5. איך להפוך את הבס לחלק הכי מעניין בהפקה | 5 טיפים למתקדמים!

איך להפוך את הבס לחלק הכי מעניין בהפקה | 5 טיפים למתקדמים!

מתוזמן נעוץ נעול הועבר תובנות וטיפים
5 פוסטים 4 כותבים 128 צפיות 3 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • יוחנן בלייךי מנותק
    יוחנן בלייךי מנותק
    יוחנן בלייך
    מאסטר
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
    #1

    🔀 1. התחילו תיבה עם תו שהוא לא הבסיס של האקורד
    רוב הבסליינים מתחילים על תו ה-Root של האקורד, אבל מה אם תתחילו דווקא עם הצליל ה-3 או ה-5?
    ✅ אם האקורד הוא Cmaj, נסו להתחיל את התיבה דווקא על E או G, ורק אחרי זה לרדת ל-C.
    📌 למה זה עובד? כי זה נותן תחושה של תנועה והפתעה, ולא הופך את ההרמוניה לצפויה מדי.

    🎛 2. השתמשו בהשהיות (Ghost Notes) בין הפעימות
    נגינת תווים “שקטים” (כמעט ללא צליל, רק הקשה קצבית על המיתר/קליד) יוצרת גרוב טבעי יותר.
    ✅ נניח שהבס שלכם מנגן דום – דום – דום… נסו להכניס תיק – דום – תיק – דום עם Ghost Notes עדינים ביניהם.
    📌 למה זה עובד? כי זה מוסיף גרוב חי ואנושי והופך את הבס לפחות רובוטי.

    🎭 3. אל תנחתו על הביט – הקדימו או פגרו בכוונה
    במקום שהבס תמיד יפגע בדיוק על הביט הראשי, נסו להקדים או לאחר תווים מסוימים כדי ליצור מתח.
    ✅ לדוגמה, אם הביט המרכזי של התוף נופל על “1”, נגנו את הבס רגע לפני או אחרי ה-“1”.
    📌 למה זה עובד? כי זה יוצר דינמיקה לא צפויה ויותר מרחב לתופים ולשאר הכלים.

    🔁 4. נסו לשבור את הציפיות עם קפיצות גדולות
    במקום שהבס תמיד ינוע בצורה חלקה בין תווים קרובים, לפעמים כדאי לקפוץ רחוק.
    ✅ במקום לעבור מ-C ל-D ואז ל-E, נסו לקפוץ ישר ל-G ואז לחזור ל-D.
    📌 למה זה עובד? כי זה שוברים את השגרה ההרמונית, מה שיוצר עניין ותנועה.

    🌀 5. שלבו אלמנטים מלודיים בבס
    רוב האנשים חושבים שהבס צריך להיות מונוטוני ופונקציונלי, אבל למה לא להפוך אותו לכלי מלודי?
    ✅ הוסיפו תווים שמובילים בין האקורדים או אפילו משפטים קטנים בתוך התיבה.
    ✅ נסו לתת לבס מנגינה משלו שעדיין תומכת בהרמוניה הכללית.
    📌 למה זה עובד? כי זה הופך את תפקיד הבס ליותר מעניין וחיוני להפקה, ולא רק לרקע.

    🎯 נסו להכניס לפחות אחת מהשיטות האלה להפקה הבאה שלכם ותגלו כמה שהבס יכול להפוך לכלי דומיננטי ומרגש! 🚀

    שמואל הרציוןש חכם_בלילהח 2 תגובות תגובה אחרונה
    16
    • יוחנן בלייךי יוחנן בלייך

      🔀 1. התחילו תיבה עם תו שהוא לא הבסיס של האקורד
      רוב הבסליינים מתחילים על תו ה-Root של האקורד, אבל מה אם תתחילו דווקא עם הצליל ה-3 או ה-5?
      ✅ אם האקורד הוא Cmaj, נסו להתחיל את התיבה דווקא על E או G, ורק אחרי זה לרדת ל-C.
      📌 למה זה עובד? כי זה נותן תחושה של תנועה והפתעה, ולא הופך את ההרמוניה לצפויה מדי.

      🎛 2. השתמשו בהשהיות (Ghost Notes) בין הפעימות
      נגינת תווים “שקטים” (כמעט ללא צליל, רק הקשה קצבית על המיתר/קליד) יוצרת גרוב טבעי יותר.
      ✅ נניח שהבס שלכם מנגן דום – דום – דום… נסו להכניס תיק – דום – תיק – דום עם Ghost Notes עדינים ביניהם.
      📌 למה זה עובד? כי זה מוסיף גרוב חי ואנושי והופך את הבס לפחות רובוטי.

      🎭 3. אל תנחתו על הביט – הקדימו או פגרו בכוונה
      במקום שהבס תמיד יפגע בדיוק על הביט הראשי, נסו להקדים או לאחר תווים מסוימים כדי ליצור מתח.
      ✅ לדוגמה, אם הביט המרכזי של התוף נופל על “1”, נגנו את הבס רגע לפני או אחרי ה-“1”.
      📌 למה זה עובד? כי זה יוצר דינמיקה לא צפויה ויותר מרחב לתופים ולשאר הכלים.

      🔁 4. נסו לשבור את הציפיות עם קפיצות גדולות
      במקום שהבס תמיד ינוע בצורה חלקה בין תווים קרובים, לפעמים כדאי לקפוץ רחוק.
      ✅ במקום לעבור מ-C ל-D ואז ל-E, נסו לקפוץ ישר ל-G ואז לחזור ל-D.
      📌 למה זה עובד? כי זה שוברים את השגרה ההרמונית, מה שיוצר עניין ותנועה.

      🌀 5. שלבו אלמנטים מלודיים בבס
      רוב האנשים חושבים שהבס צריך להיות מונוטוני ופונקציונלי, אבל למה לא להפוך אותו לכלי מלודי?
      ✅ הוסיפו תווים שמובילים בין האקורדים או אפילו משפטים קטנים בתוך התיבה.
      ✅ נסו לתת לבס מנגינה משלו שעדיין תומכת בהרמוניה הכללית.
      📌 למה זה עובד? כי זה הופך את תפקיד הבס ליותר מעניין וחיוני להפקה, ולא רק לרקע.

      🎯 נסו להכניס לפחות אחת מהשיטות האלה להפקה הבאה שלכם ותגלו כמה שהבס יכול להפוך לכלי דומיננטי ומרגש! 🚀

      שמואל הרציוןש מנותק
      שמואל הרציוןש מנותק
      שמואל הרציון
      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
      #2

      @יוחנן-בלייך ‏וואלה זה חשוב!

      יוחנן בלייךי תגובה 1 תגובה אחרונה
      2
      • משה פפירובמ מנותק
        משה פפירובמ מנותק
        משה פפירוב
        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
        #3
        פוסט זה נמחק!
        תגובה 1 תגובה אחרונה
        0
        • שמואל הרציוןש שמואל הרציון

          @יוחנן-בלייך ‏וואלה זה חשוב!

          יוחנן בלייךי מנותק
          יוחנן בלייךי מנותק
          יוחנן בלייך
          מאסטר
          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
          #4

          @שמואל-הרציון מאד!

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          0
          • יוחנן בלייךי יוחנן בלייך

            🔀 1. התחילו תיבה עם תו שהוא לא הבסיס של האקורד
            רוב הבסליינים מתחילים על תו ה-Root של האקורד, אבל מה אם תתחילו דווקא עם הצליל ה-3 או ה-5?
            ✅ אם האקורד הוא Cmaj, נסו להתחיל את התיבה דווקא על E או G, ורק אחרי זה לרדת ל-C.
            📌 למה זה עובד? כי זה נותן תחושה של תנועה והפתעה, ולא הופך את ההרמוניה לצפויה מדי.

            🎛 2. השתמשו בהשהיות (Ghost Notes) בין הפעימות
            נגינת תווים “שקטים” (כמעט ללא צליל, רק הקשה קצבית על המיתר/קליד) יוצרת גרוב טבעי יותר.
            ✅ נניח שהבס שלכם מנגן דום – דום – דום… נסו להכניס תיק – דום – תיק – דום עם Ghost Notes עדינים ביניהם.
            📌 למה זה עובד? כי זה מוסיף גרוב חי ואנושי והופך את הבס לפחות רובוטי.

            🎭 3. אל תנחתו על הביט – הקדימו או פגרו בכוונה
            במקום שהבס תמיד יפגע בדיוק על הביט הראשי, נסו להקדים או לאחר תווים מסוימים כדי ליצור מתח.
            ✅ לדוגמה, אם הביט המרכזי של התוף נופל על “1”, נגנו את הבס רגע לפני או אחרי ה-“1”.
            📌 למה זה עובד? כי זה יוצר דינמיקה לא צפויה ויותר מרחב לתופים ולשאר הכלים.

            🔁 4. נסו לשבור את הציפיות עם קפיצות גדולות
            במקום שהבס תמיד ינוע בצורה חלקה בין תווים קרובים, לפעמים כדאי לקפוץ רחוק.
            ✅ במקום לעבור מ-C ל-D ואז ל-E, נסו לקפוץ ישר ל-G ואז לחזור ל-D.
            📌 למה זה עובד? כי זה שוברים את השגרה ההרמונית, מה שיוצר עניין ותנועה.

            🌀 5. שלבו אלמנטים מלודיים בבס
            רוב האנשים חושבים שהבס צריך להיות מונוטוני ופונקציונלי, אבל למה לא להפוך אותו לכלי מלודי?
            ✅ הוסיפו תווים שמובילים בין האקורדים או אפילו משפטים קטנים בתוך התיבה.
            ✅ נסו לתת לבס מנגינה משלו שעדיין תומכת בהרמוניה הכללית.
            📌 למה זה עובד? כי זה הופך את תפקיד הבס ליותר מעניין וחיוני להפקה, ולא רק לרקע.

            🎯 נסו להכניס לפחות אחת מהשיטות האלה להפקה הבאה שלכם ותגלו כמה שהבס יכול להפוך לכלי דומיננטי ומרגש! 🚀

            חכם_בלילהח מנותק
            חכם_בלילהח מנותק
            חכם_בלילה
            מתמחה פלוס
            כתב ב נערך לאחרונה על ידי
            #5

            @יוחנן-בלייך כתב באיך להפוך את הבס לחלק הכי מעניין בהפקה | 5 טיפים למתקדמים!:

            במקום לעבור מ-C ל-D ואז ל-E, נסו לקפוץ ישר ל-G ואז לחזור ל-D.

            עובד טוב מאוד עם 808

            תגובה 1 תגובה אחרונה
            0

            תגובה
            • תגובה כנושא
            התחברו כדי לפרסם תגובה
            • מהישן לחדש
            • מהחדש לישן
            • הכי הרבה הצבעות


            8

            מחובר

            1.8k

            משתמשים

            1.9k

            נושאים

            32.1k

            פוסטים
            • התחברות

            • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

            • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
            • פוסט ראשון
              פוסט אחרון
            0
            • דף הבית
            • תקנון הפורום
            • נבחרות "המוזיקאי" 🏆
            • חפש באמצעות Google
            • פוסטים אחרונים
            • משתמשים
            • יצירת קשר