
איך להפוך את הבס לחלק הכי מעניין בהפקה | 5 טיפים למתקדמים!
-
1. התחילו תיבה עם תו שהוא לא הבסיס של האקורד
רוב הבסליינים מתחילים על תו ה-Root של האקורד, אבל מה אם תתחילו דווקא עם הצליל ה-3 או ה-5?
אם האקורד הוא Cmaj, נסו להתחיל את התיבה דווקא על E או G, ורק אחרי זה לרדת ל-C.
למה זה עובד? כי זה נותן תחושה של תנועה והפתעה, ולא הופך את ההרמוניה לצפויה מדי.
2. השתמשו בהשהיות (Ghost Notes) בין הפעימות
נגינת תווים “שקטים” (כמעט ללא צליל, רק הקשה קצבית על המיתר/קליד) יוצרת גרוב טבעי יותר.
נניח שהבס שלכם מנגן דום – דום – דום… נסו להכניס תיק – דום – תיק – דום עם Ghost Notes עדינים ביניהם.
למה זה עובד? כי זה מוסיף גרוב חי ואנושי והופך את הבס לפחות רובוטי.
3. אל תנחתו על הביט – הקדימו או פגרו בכוונה
במקום שהבס תמיד יפגע בדיוק על הביט הראשי, נסו להקדים או לאחר תווים מסוימים כדי ליצור מתח.
לדוגמה, אם הביט המרכזי של התוף נופל על “1”, נגנו את הבס רגע לפני או אחרי ה-“1”.
למה זה עובד? כי זה יוצר דינמיקה לא צפויה ויותר מרחב לתופים ולשאר הכלים.
4. נסו לשבור את הציפיות עם קפיצות גדולות
במקום שהבס תמיד ינוע בצורה חלקה בין תווים קרובים, לפעמים כדאי לקפוץ רחוק.
במקום לעבור מ-C ל-D ואז ל-E, נסו לקפוץ ישר ל-G ואז לחזור ל-D.
למה זה עובד? כי זה שוברים את השגרה ההרמונית, מה שיוצר עניין ותנועה.
5. שלבו אלמנטים מלודיים בבס
רוב האנשים חושבים שהבס צריך להיות מונוטוני ופונקציונלי, אבל למה לא להפוך אותו לכלי מלודי?
הוסיפו תווים שמובילים בין האקורדים או אפילו משפטים קטנים בתוך התיבה.
נסו לתת לבס מנגינה משלו שעדיין תומכת בהרמוניה הכללית.
למה זה עובד? כי זה הופך את תפקיד הבס ליותר מעניין וחיוני להפקה, ולא רק לרקע.
נסו להכניס לפחות אחת מהשיטות האלה להפקה הבאה שלכם ותגלו כמה שהבס יכול להפוך לכלי דומיננטי ומרגש!
-
@יוחנן-בלייך וואלה זה חשוב!
-
פוסט זה נמחק!
-
@שמואל-הרציון מאד!
-
@יוחנן-בלייך כתב באיך להפוך את הבס לחלק הכי מעניין בהפקה | 5 טיפים למתקדמים!:
במקום לעבור מ-C ל-D ואז ל-E, נסו לקפוץ ישר ל-G ואז לחזור ל-D.
עובד טוב מאוד עם 808