כמה אפשר להרוויח ממכירת שיר?
-
@Yossile כתב בכמה אפשר להרוויח ממכירת שיר?:
אבל במסירת לחן ללא קרדיט אין שום תועלת כי זה גם לא נותן פרסום.
זה נותן פרסום מאחורי הקלעים ב’חלונות הגבוהים’
-
@Yossile אל תגזים… אם מישהו ישאל מי המלחין הם פשוט ישקרו?
קרדיט פשוט שווה כסף, אבל סתם לענות יפה למי ששואל?וגם בפודקסט הנ"ל הם הגדירו את זה כך- “התשלום שלך זה שאתה יכול להסתובב ולספר לכולם שיש לי לחן באלבום של…”
@רה-מינור לא נעים לומר, אבל היו כמה וכמה מקרים שנרשם קרדיט על שם מישהו אחר, או שלא נרשם כלל.
ככה זה עובד! -
@Yossile כתב בכמה אפשר להרוויח ממכירת שיר?:
@רה-מינור אם החלונות הגבוהים לא מעוניינים לתת קרדיט הם גם לא יעבירו הלאה את המלחין.
בדרך כלל ה"חלונות הגבוהים" פחות אינטרסנטים (ואני לא מדבר על אמרגנים אלא על מעבדים וכדו’ כי בסופו של דבר אמרגנים עושים הרבה רעש אבל הם לא נשארים בשוק לנצח בשונה ממעבדים ונגנים וכו’ - ע"ע מונה רוזנבלום, משה לאופר)
-
@Yossile כתב בכמה אפשר להרוויח ממכירת שיר?:
@רה-מינור אם החלונות הגבוהים לא מעוניינים לתת קרדיט הם גם לא יעבירו הלאה את המלחין.
בדרך כלל ה"חלונות הגבוהים" פחות אינטרסנטים (ואני לא מדבר על אמרגנים אלא על מעבדים וכדו’ כי בסופו של דבר אמרגנים עושים הרבה רעש אבל הם לא נשארים בשוק לנצח בשונה ממעבדים ונגנים וכו’ - ע"ע מונה רוזנבלום, משה לאופר)
@יצחק-1 מצד שני, מי שעומד מול המבצע בפועל הוא המפיק, גם אם הוא עצמו יתחלף יבוא אחר במקומו.
כמו כן ישנם גופים מוזיקליים שחלק מהמשרד שלהם כולל מפיק. -
@יצחק-1 מצד שני, מי שעומד מול המבצע בפועל הוא המפיק, גם אם הוא עצמו יתחלף יבוא אחר במקומו.
כמו כן ישנם גופים מוזיקליים שחלק מהמשרד שלהם כולל מפיק. -
@איש-אחד כתב בכמה אפשר להרוויח ממכירת שיר?:
מתחילים מוצרים מוזיקליים בחינם, וכאשר הם העזו לבקש קרדיט- עודכנו שהדבר עולה כסף(!)…
במקרה הזה דוקא מי שנתן לגופים הגדולים את המוצרים לא נהג בצורה חכמה, שיבקש קרדיט בתמורה למוצר
@איש-אחד כתב בכמה אפשר להרוויח ממכירת שיר?:
זה עולם אכזרי מאוד, ואלו דרכי הפעולה שלו.
לא הכול ככה, יש הרבה מוזיקאים עם לב ויושר ענק
אבל הרוב ככה, למרבה הצער, למלחינים במוזיקה אין הרבה עתיד ונגני כלי נגינה וקלידנים צריכים להתאמץ כדי להתברג טובאני עובר אותו דבר כמעבד אני מעבד בסגנון קלאסי - מודרני שילוב של מוזיקת סרטים עם פופ ולפעמים אלקטרוני לא מצאתי מישהו אחד בציבור שלנו שמעבד ככה ואני מנסה שנים להיכנס ולא נותנים לי כי אני לא מוכר
-
אני עובר אותו דבר כמעבד אני מעבד בסגנון קלאסי - מודרני שילוב של מוזיקת סרטים עם פופ ולפעמים אלקטרוני לא מצאתי מישהו אחד בציבור שלנו שמעבד ככה ואני מנסה שנים להיכנס ולא נותנים לי כי אני לא מוכר
@יוסף-הצדיק זה נשמע מאוד מעניין, אולי תשתף אותנו (אם לא להתפרסם לפחות לקבל פידבק וגם אנחנו נהנה).
-
היי…
אין לי מושג בתחום הזה, אבל אשמח לשמוע מהמומחים פה מה הם חושבים.
נניח וכתבתי והלחנתי שיר. ומי ששמע אותו אמר מיד שהמילים ברמה גבוהה, הלחן מקורי וסוחף, ו"אתה חייב למכור את זה למישהו"…
אז בוא נצא מנקודת הנחה שאף אחד לא יקשיב לי אם אני ישלח הקלטה קטנה ויבקש כסף…
אבל אם השיר כבר עבר עיבוד מוזיקלי, ועבר שירה באולפן, יש סיכוי שזמר ישמע את זה ויגיד ‘היי אני רוצה לשיר את זה’…?
ואחרי כל זה - כמה לדעתכם אפשר לבקש על דבר כזה?@לבן-הארמי מילים פלוס לחן 3000 עד 10,000 שח תלוי מי קונה . זמרים מוכרים לא משלמים בכלל , פחות מוכרים רוצים גם לא לשלם אבל אפשר להתווכח, לא מוכרים בכלל משלמים .
-
אני רואה שיש פה המון צדדים לכאן ולכאן.
אשתף בכמה ידיעות שלי ששמעתי.
בפודקאסט של יאיר אדלר ויענקי לנדא, הם אירחו את אלחנן אלחדד.
יצאו לי משם כמה תובנות:
אלחנן אמר שכדי למכור לחנים צריך להיות אסטרטג, עיין שם.
יאיר אדלר שגם כן מלחין בעצמו, אמר משפט שמאד התחברתי אליו:
הוא אמר שזה נקרא שיש היום המון מלחינים ובכל ישיבה יש בחורים שמלחינים, אל באמת אין הרבה מלחינים. כי מתוך כל הלחנים שמולחנים יש רק קצת מלחינים שמלחינים דברים טובים באמת.
אני יכול לשתף תובנה נוספת:
אני אישית הלחנתי ומלחין הרבה, (עדיין לא מכרתי כלום). דיברתי על זה פעם עם דיוויד טויב, והוא אמר לי כמה דברים. א. לא מתפרנסים מזה. ב. כדי שיסתכלו על השיר שלך הוא צריך להיות מעניין, שזה אומר - או מילים לא רגילות, או מנגינה מיוחדת, אחרת יש מספיק כמוך.דבר נוסף:
לדעתי כל המלחינים הבלתי מוכרים שרשומים לפעמים על לחנים,
רובם זה חברים של זמרים/מעבדים, ולא כאלה שעבדו המון להכניס שירים לזמרים.