
שאלה באף אל סטודיו
-
מה המקסימליות שאפשר לעשות לזה עם כלים כמו אוטוטיון למשל?
@מוזיקה-ללב אוטוטיון לא יעזור לאיכות אלא לזיופים
אפקטים יועילו במידה מסוימת תלוי כמה גרוע ההקלטה
בכל אופן מקצועי זה מסתמא לא יהיה -
מה המקסימליות שאפשר לעשות לזה עם כלים כמו אוטוטיון למשל?
@מוזיקה-ללב כפי שכתב @IL-FL, זהו מצב מאוד לא מומלץ.
לעולם לא מקליטים בטלפון טייק שאמור להיכנס לשירה, משום סיבה ולשום מטרה.
מלבד האיכות הזוועתית שיש לזה, בדר"כ זה גם לא יושב על קצב וסולם וכו’, ואין צורך לפרט.
אבל מה שכן, בספקטרה ליירס 12 שאמור לצאת מחרתיים אמור להיות מודול שאמור להחזיר לזה מעט משהו באמצעות AI, המתינו בסבלנות… -
תודה לכל העונים.
אני יסביר מה המטרה שאני רוצה להשיג בזה ואולי זה יעזור יותר.
יש לי שירים הלחנתי ובשביל להעביר את זה הלאה למוזיקאים אני צריך להוסיף לזה קצב ומוזיקה בקטנה ממש, שיוכלו להבין מה המשקל והקצב של השיר.
לכן כרגע פחות חשוב לי האיכות שמע אלא יותר השילוב של הכלים שיתנו לשיר קצב שיישבו טוב על הלחן. -
תודה לכל העונים.
אני יסביר מה המטרה שאני רוצה להשיג בזה ואולי זה יעזור יותר.
יש לי שירים הלחנתי ובשביל להעביר את זה הלאה למוזיקאים אני צריך להוסיף לזה קצב ומוזיקה בקטנה ממש, שיוכלו להבין מה המשקל והקצב של השיר.
לכן כרגע פחות חשוב לי האיכות שמע אלא יותר השילוב של הכלים שיתנו לשיר קצב שיישבו טוב על הלחן.@מוזיקה-ללב אז אין ברירה, תקליט מחדש בצורה איכותית.
צר לי לומר, אך לא בטוח שמוזיקאי כל שהוא ישתכנע לקניית לחן כשהסקיצה שנשלחת אליו לא נשמעת טוב, אפילו אם בסוף יתברר שהלחן היה מדהים.
שמעתי ראיונות של כמה וכמה מוזיקאים שאמרו את זה (ראה למשל: פינחס ביכלר ויענקי לנדאו בפודקאסט השחת דעת).
בנוסף, כפי שכבר כתבתי, אין כמעט סיכוי שההקלטה מהטלפון יושבת על קצב או סולם אחיד. יותר נכון, בלי כמעט. אין סיכוי.סליחה שזה מעט בוטה, אבל זה דבר שחייבים להבין אותו.
כבעל אולפן אני מקבל פניות רבות מאנשים כאלו ואחרים שהם לא רוצים לבוא להקליט מכל מיני סיבות, אז אם הם יכולים לשלוח הקלטה שהם הקליטו בטלפון ואני אוסיף על זה מוזיקה וכו’. ועל כולם התשובה החד משמעית הינה: לא. זה פשוט לא יישמע טוב. אפילו אם אשים על זה הר של אפקטים EQ ומשפרי קול. -
@איש-אחד
סליחה על השאלה.
מה קשור רמת הסאונד והנקיות של הקלטת הווקאל לקצב והסולם.
לדוגמא אם אני עכשיו ישיר ‘שלום עליכם’ או ‘טובים מאורות’ בבית כנסת, זה לא יכול לשבת בקצב או סולם אחיד? -
@איש-אחד
סליחה על השאלה.
מה קשור רמת הסאונד והנקיות של הקלטת הווקאל לקצב והסולם.
לדוגמא אם אני עכשיו ישיר ‘שלום עליכם’ או ‘טובים מאורות’ בבית כנסת, זה לא יכול לשבת בקצב או סולם אחיד?@מוזיקה-ללב אם אתה שר כך, כמו שאתה,
לדוגמא אם אני עכשיו ישיר ‘שלום עליכם’ או ‘טובים מאורות’ בבית כנסת
אין כמעט סיכוי שזה ישב על סולם אחיד, ואין סיכוי בכלל שזה ישב על קצב אחיד. כי אנחנו בני אדם ולא מחשבים.
בשביל זה כשאתה מקליט באולפן (או אפילו באורגן) יש מטרונום שזה בדיוק התפקיד שלו- לשמור לך על הקצב, ולכן גם עושים את המוזיקה קודם או לפחות דמו- כדי לשמור על הסולם שלא יזוז.נכון שזה נראה לא קשור, אבל תחשוב שאתה מהנדס, ושולח ללקוח תכנית של בית. אבל התכנית מטונפת מכל הכיוונים, קרועה, ומורכבת מכמה דפים שלא מחוברים.
ברור מה תהיה התגובה שלו- ‘שלח את זה שוב בצורה קריאה’.
כשאתה שולח למוזיקאי סקיצה, הוא לא שומע רק את הלחן עצמו, הוא שומע גם את הצורה שאתה מבצע אותה. ואם הקלטת במקור בטלפון, עוד לפני כמה הסאונד איכותי (והוא לא), הוא פשוט לא יושב על קצב וסולם (מהסיבה הפשוטה שלא הקלטת את זה כך) וכל טיפול בזה זה משהו ששומעים אותו.
תסכים איתי שזה לא מדי משכנע.
דבר נוסף: כל מוזיקאי מעט מוכר מקבל ביום עשרות מיילים עם שירים שאנשים שולחים לו. אז נגיד שהוא עבר על כל המיילים (כך ביכלר), ושמע את הכל, אך ברור מה הוא יאהב יותר בהאזנה ראשונה- מה שנשמע טוב.סוף ציטוטים. לא המצאתי כלום, זה כל מה שהם אומרים שם, עם כל הכאב שבדבר.
המלחין היחיד שידוע לי ששולח שירים בטלפון זה פינקי וובר, וזו הסיבה היחידה שהמוזיקאי התורן מקשיב לזה למרות שזה נשמע כך- כי זה פינקי.
וגם הוא עושה זאת לעיתים נדירות מאוד.מתנצל שוב על הבוטות, אבל אין לי דרך אחרת להסביר זאת. כך העולם עובד, עם כל זה שזה לא נעים לשמוע זאת.
(אם אתה מבין אידיש, תקשיב לשמילי קאסט בפרק של השקת האלבום שלו אאל"ט, הוא מדבר על זה שם ג"כ).
-
@מוזיקה-ללב מה שאתה רוצה לעשות זה קונספט אחר לגמרי וכמו שכתב @איש-אחד לא שייך כאן אוטוטיון או קצב. במצב כזה פשוט מפציצים עם דיליי וריוורב ועושים את זה כמו בבית כנסת ענק עם המון אפקטים… עשיתי את זה כמה פעמים ויצא מאד יפה (לא יודע מה האיכות של ההקלטה אבל זה הכיוון)
-
@Studio-Bit
יש מצב שתצרף כאן דוגמא למה שעשית?
@איש-אחד
הבנתי ממצוין מה שכתבת.
דווקא מעניין אותי מה זה ‘מטרונום’, ואם זה בלייב תוך כדי ההקלטה, או אחריה.
וגם מה שכתבת שעושים את הדמו לפני הקלטת שירה, זה מאד מעניין, כי ברוב השירים זה נשמע שבלי השירה אי אפשר להבין מהמוזיקה לבד מה השיר.
[נ.ב. לגבי פינקי זה סיפור בפני עצמו, כי לפי מה ששמעתי הוא בקושי יודע לנגן אפילו על קלידים, זה פשוט אחרי שאנשים שמעו מה הוא יודע להלחין כמו ‘רחם’ למשל, אז מתעניינים במה יש לו למכור אפילו בלי שזה ישמע איכותי]. -
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
@שייע-מושקוביץ כתב בשאלה באף אל סטודיו:
מה באמת עשית פה?
כלום רק ריוורב כי זה הקונספט כשמקליטים לא באולפן…
-
@Studio-Bit
באמת מעניין.
מישהו יודע להסביר לי כאחד שממש לא יודע מה זה ‘מטרונום’ ואיך זה עובד? -
@Studio-Bit
באמת מעניין.
מישהו יודע להסביר לי כאחד שממש לא יודע מה זה ‘מטרונום’ ואיך זה עובד?@מוזיקה-ללב כתב בשאלה באף אל סטודיו:
@Studio-Bit
באמת מעניין.
מישהו יודע להסביר לי כאחד שממש לא יודע מה זה ‘מטרונום’ ואיך זה עובד?לכל שיר, יש קצב
הקצב זה בעצם סוג של ספירה מסויימת
כדי שמוזיקאים ידעו מה הקצב, יש דבר שנקרא “מטרונום” שבעצם משמיע צליל של “קליק” לפי הקצב של השיר, וככה יודעים מה הקצב.