תגובה | רשימת המונחים שראוי לכל "מוזיקאי" לדעת
-
@אהרון-יוסף-בבייב כמו שתגיד לי שפיץ זה האפקט באורגן , שברור שפיץ זה לשנות את הטון ובגלגל באורגן שכתוב פיץ בו משתמשים לעשות פיץ
-
@IL-FL
זה גם באורגן לשלוט ב± טון -
@אהרון-יוסף-בבייב וזה בדיוק מודולציה
-
אבל באורגן זה התפקיד של הפיץ’
-
את האפקט של הצלילים שהשם שלהם מסתיים עם JS
-
@לאהלה כתב בתגובה | רשימת המונחים שראוי לכל "מוזיקאי" לדעת:
פריסט זה כל סט הגדרות קבוע מראש בעל משמעות, כמו לגבי אפקטים שמגיעים עם פריסטים ולאו דווקא צליל כמדומני. יוזמה מבורכת.
להשערתי המילה בנויה מ: פרי- שזה קדם כמו פריאמפ או פריפיידר וסט שזה קיצור לסטינגס-קביעות\הגדרות.@הגיטריסט כתב ברשימת המונחים שראוי לכל "מוזיקאי" לדעת:
פריסט (Preset) – סט הגדרות קבוע מראש.
במקום שתצטרכו לבנות בעצמכם את ההגדרות מאפס - מישהו בנה אותם עבורכם.
זה יכול להיות הן בצלילים והן באפקטים.
לדוגמא - פריסט יכול להיות צליל מוכן מראש שאפשר להשתמש בו במקום ליצור צליל לבד מאפס.
(תמיד אפשר לעשות שינויים בפריסט, לדוגמא להוסיף חוזק לצליל וכדו’, אבל הרעיון הוא שזה בנוי מראש).איך זה?
-
@IL-FL כתב בתגובה: רשימת המונחים שראוי לכל "מוזיקאי" לדעת:
בכל אופן מתוך ויקיפדיה: "מוֹדוּלַצְיָה היא תהליך של מעבר מסולם אחד לסולם אחר במהלך היצירה. "
זהו מונח שמגדיר מעבר מוזיקלי יכול להיות טון או כל דבר אחר (לדוגמה אזור המדולציות בקיובס)
-
@אהרון-יוסף-בבייב כתב בתגובה | רשימת המונחים שראוי לכל "מוזיקאי" לדעת:
הכוונה לאפקט הקיים בצליל המסתיים בJS בקלידים זה נמצא בג’ויסטיק \ ליד הפיץ’
ואיך אתה משתמש בו?
אתה מנגן שיר ואז מגיע לקטע של המעבר ומחזיק את הכפתור עד סוף השיר?
אני לא ניסיתי להשתמש בזה, אבל לדעתי זה ‘מורח’ את הצלילים עד הסולם המבוקש.
מודולציה זה דבר אומנותי שצריך ללמוד אותו. זה לא מריחת צלילים. -
-
@הגיטריסט כתב בתגובה | רשימת המונחים שראוי לכל "מוזיקאי" לדעת:
אתה מנגן שיר ואז מגיע לקטע של המעבר ומחזיק את הכפתור עד סוף השיר?
לא צריך להחזיק זה בלי קפיץ כמדומני (לא המודלציה)
@הגיטריסט כתב
מודולציה זה דבר אומנותי שצריך ללמוד אותו. זה לא מריחת צלילים.
חד משמעית!
-
@הגיטריסט פצצה, אבל עדיין יש קצת בעיה, כיוון שבסלנג של המקצוע, ובעיקר פה בפורום שיש הרבה שמתעסקים רק עם חסידי, פריסטים זה שם כולל לבנק צלילים של אורגן או של נקסוס, אפילו ראיתי פה מישו שמחפש פריסטים להאליון, שזה כעקרון ממש לא קשור, כיוון שהאליון הוא סאמפלר ולא סינת’ כוונתי שרוב הדגימות שלו מוקלטות אקוסטית (כמובן שהוא כולל גם סינת’)
תכל’ס אולי כדאי לחשוב על נוסח שיסביר גם את זה למשתמש הצעיר. אבל גם ככה זה מצויין! -
פריסט הגדרתה היא “קביעה מוגדרת מראש” יש Defolt Preset שזה הגדרת ברירת מחדל
אבל אם בקטע של הגדרות אולי מישו יכול להגדיר בעברית LFO -
@לאהלה כתב בתגובה | רשימת המונחים שראוי לכל "מוזיקאי" לדעת:
פריסטים להאליון, שזה כעקרון ממש לא קשור,
בהליון יש גם פריסטים וגם דגימות… בקונטקט זה דגימות (גם לא הכל).
מפה לשם קיובס זה התוכנה עם הכי הרבה בלאגן בנושא הפריסטים- גרמנים שניסו לעשות סדר אבל הסתבכו… -
@Studio-Bit כתב בתגובה | רשימת המונחים שראוי לכל "מוזיקאי" לדעת:
אבל אם בקטע של הגדרות אולי מישו יכול להגדיר בעברית LFO
אם להסביר מה זה LFO בפשטות, מבלי לתרגם את המילים, זה דיי פשוט -
דמיינו כפתור ווירטואלי כלשהו שאתם יכולים לחווט לאיזה פרמטר שתירצו (למשל ווליום של ערוץ), עכשיו, כשתזיזו את הפתור הווירטואלי הוא יזיז את הפרמטר שחווט אליו (בדוגמא שלנו - הוולים),
ה LFO, זה היד שמזיזה את הכפתור, אפשר להגיד לה באיזה מהירות לזוז, באיזה טווח, באיזה תנועה וכו’.
מקווה שזה מובן. -
@Studio-Bit כתב בתגובה | רשימת המונחים שראוי לכל "מוזיקאי" לדעת:
ולי מישו יכול להגדיר בעברית LFO
מנוע שינוי או אפנון חזרתי שניתן להחלה על כל פרמטר בצליל, אם לדוגמה תחילו LFO על האקספריישן, הוא יעלה וירד לפי תנודת הLFO ניתן לייצר מצורת גל פשוטה (עולה ויורד) ועד לסינוסים מורכבים, כמובן שמהירות כל “סיבוב” ניתנת להגדרה אישית, בר"כ עם שתי אפשרויות: לפי טמפו של הפרוייקט, רבע חצי וכן הלאה, או לפי הרץ,(מספר התנודות בשנייה)
אגב, בנושא המודולציה, חשוב לדעת שזה שתי מושגים עם אותה מילה, המשמעות המילולית של המילה היא “שינוי” או “וויסות” עם דגש על “התאמה” .
בתיאוריית המוזיקה הכוונה היא לשינוי הטונים תוך שמירה על היחסים ביניהם,
ואילו מודלציה בתורת עיבוד הצליל לקוחה מעולם הפיזיקה ומשמעותה שינוי מאפייני הצליל. וזוהי המודולציה שנמצאת ליד הפיץ’ -
@לאהלה כתב בתגובה | רשימת המונחים שראוי לכל "מוזיקאי" לדעת:
מנוע שינוי או אפנון חזרתי שניתן להחלה על כל פרמטר בצליל, אם לדוגמה תחילו LFO על האקספריישן, הוא יעלה וירד לפי תנודת הLFO ניתן לייצר מצורת גל פשוטה (עולה ויורד) ועד לסינוסים מורכבים, כמובן שמהירות כל “סיבוב” ניתנת להגדרה אישית, בר"כ עם שתי אפשרויות: לפי טמפו של הפרוייקט, רבע חצי וכן הלאה, או לפי הרץ,(מספר התנודות בשנייה)
ועכשיו בעברית…
-
@לאהלה כתב בתגובה | רשימת המונחים שראוי לכל "מוזיקאי" לדעת:
בתיאוריית המוזיקה הכוונה היא לשינוי הטונים תוך שמירה על היחסים ביניהם,
הישראלים החליטו ככה. באנגלית זה אותו דבר בדיוק.
יש מדולציה בשיר שזה מעבר טונלי ויש מדולציה בסאונד שזה מעבר בסאונד. אותו מילה השאלה איפה אתה שם אותה
אם אתה מדבר בתאוריית המוזיקה סביר להניח שמודלציה הכוונה למעבר טונלי.
ואם אתה מדבר בתאוריית הסאונד סביר להניח שאתה מתכוון למעבר\שינוי בסאונד.
(סביר להניח שזה כוונתך גם כן)
עשיתי מודולציה למפתח שלי -אם אני באוטו אז כנראה הנעתי את האוטו שלי אם אני בבית כנראה פתחתי את דלת ביתי. אופס אותה מילה איך יכול להיות שזה עושה 2 דברים נפרדים???