תגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית"
-
@חולה-טראקים2 אכן, אני התכוונתי בעיקר על הבית השני (צמאה צמאה / ותחזיק את לבבם) שבשני הניגונים הוא שר את אותו בית בדיוק (אותם מילים ואותו מלודיה) עם טרנספוזיציה של קוינטה
-
@הפסנתרן-המקורמך כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@איש-אחד כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
(ובהמשך) בתורה ובמצוות- Gm, Cm ,Gm
CM בטוח?
כן. (ה-GM של רה מינור)
-
@המעבד-המתאבד להגיד ששבורילב זה מלחין לא מיקצועי זה עוול למוזיקה…
מי שהלחין ועיבד את השיר הם הגדולים בתחומם נא ל לזלזל בלי בדוק… -
https://hamusicay.com/post/19664
@המעבד-המתאבד
יש כאן איזה פאנצ’ עם המעבר ממי מינור לפה דיאז (יואלי דיקמן - נושם לשלמות)
איך נזכרת בשיר הזה? -
@המעבד-המתאבד כתב בידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית:
הבית (בראש ההר) מתחיל במי מינור, והפזמון (כי אתה) עולה לפה דיאז (עלייה של טון שלם)
לא בתור מודולציה הנתונה להחלטתו של המעבד אלא חלק בלתי נפרד מהשיר.בעצם כל השירים בנויים על עליה בבית השני -ע"פ רוב של קוורטה, ואז זה לא נשמע מודולציה, כי זה נשמע יותר טבעי,
רק כאן יואלי החליט לעלות בבית השני טון אחד בלבד- שזה נשמע מודולציהיש כאן עוד משהו- שהבית השני מתחיל בדיוק כמו הבית הראשון, כך שחייבים לעשות את זה על טון אחר,
ובעוד ששירים אחרים יכולים להתנגן אותה מלודיה בדיוק בבית הראשון- ובבית השני אותו מלודיה רק בקוורטה מעל (מצוי בשירים חסידיים כדוגמת סקולען וכדו’)
כאן הוא רצה ללכת בדרך יותר מקורית… -
פוסט זה נמחק!
-
@פסנתר-כנף זה 4\3 ויש שם קצת בריחת פעימות כמו שנכתב כאן
@אני-ואני כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
אגב יש שירים שיש בהם פעימות מיותרות כמו שבורי לב ( בבית ) ,
מה הסיפור של הקצב הזה?וכו’ וכו’
-
הבעיה בשיר קה אכסוף היא אחת
המילים לא קשורות למנגינה… -
שמתם לב בשיר: “לאבא שלי יש סולם” שהסולם משתנה באמצע הבית?
מה שנקרא: “לאבא שלו יש שתי סולמות” -
@אהרון-יוסף-בבייב בדוק עובר סולם?
-
@יצחק-1 כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@אהרון-יוסף-בבייב בדוק עובר סולם?
לדוגמא אם השיר בסולם פה מינור האקורד הרביעי בסולם אמור להיות מינורי אבל שים לב שיש קטע שבמקום Bbm מתנגן אקורד Bb
לדוגמא במשפט “כאיש אחד בלב אחד”