ימאהה או קורג?
-
@מייבין-באקורדים זו הדעה שלי זכותך לחשוב אחרת
-
לעניות דעתי, וכפי שכבר נאמר בשעתו באתר מקצב ו"ווכח" רבות, ההבדל העיקרי בין הימאהה לקורג הוא הקומפרסור. ואסביר:
ביאמהה כל החומר עובר דרך קומפרסור, ואפקטים כמו ריוורב וכדו'. ההשפעה הישירה של זה הינה שכל צליל המנוגן ביאמהה נשמע הרבה יותר גדול ממה שהוא, על פי הכלל הנודע בסאונד (בתרגום מאנגלית)- חזק נשמע תמיד טוב יותר. זה נותן אווירה חזקה ותחושה של בלגן ואנרגיה.
לעומת זאת, בקורג- מה שהכנסת זה מה ששמעת. אין אפקטים, אין ניפוחים, הכל כמו במקור. לכן אם המקצב או הסאונד שאתה מנגן לא בנויים או מכוונים ממש טוב- הם ישמעו גרוע ולא סוחף.
ומסיבה זו בחו"ל מנגנים כמעט כולם על קורג ובישראל הרבה מאוד על יאמהה, כיון שבארה"ב לא אוהבים הרבה בלגן ובישראל כן. זה מכניס הרבה אנרגיה.
(בערך זה הסיכום של מה שנאמר שם, וכן באחד מהפרקים האחרונים של הקלידנים ובפינה של @חכם_בלילה בקו המכלול ע"י ליבלה ליפסקר.)
אגב, לייבלה טען בפינה הנ"ל שהסמפלר הקרוב ביותר למקור הוא של ketron event, אחריו של יאמהה ואחריו של קורג.
נ.ב. גילוי נאות- אני יושב על SX900 של ימאהה. -
@מנחם כתב בימאהה או קורג?:
אני אגיד את דעתי העניה (לא כ"כ)...
הצלילים של הקורג הם הצלילים האמיתיים, כלומר, אם תקשיב לצליל של סקסופון לדוגמא בקורג אתה תשמע פה סקסופון אמיתי אם כי בסאונד הידוע של קורג, מצד שני כשתשמיע לאוזנך את הצליל של הסקסופון בימאהה אתה תשמע צליל נקי, חלק ויפה אבל לא אמיתי, פשוט חיקוי.משום מה יש תמיד חיפוש בנגינה באורגן --לחפש סאונדים ודגימות שישמעו מקסימום כמו הכלי המקורי
יש לי תמיד איזה מחשבה כזאת --שמי אומר שהדגימות של הכלים המקוריים הם הכי יפים ?
אולי דוקא הסאונדים של האורגן --שאפשר לשלב כמה כלים ביחד לצליל אחד -- הם יותר יפים מהמקורי
ואולי אני לא מספיק מבין -- זה גם יכול להיות -
@איש-אחד כתב בימאהה או קורג?:
לעניות דעתי, וכפי שכבר נאמר בשעתו באתר מקצב ו"ווכח" רבות, ההבדל העיקרי בין הימאהה לקורג הוא הקומפרסור. ואסביר:
ביאמהה כל החומר עובר דרך קומפרסור, ואפקטים כמו ריוורב וכדו'. ההשפעה הישירה של זה הינה שכל צליל המנוגן ביאמהה נשמע הרבה יותר גדול ממה שהוא, על פי הכלל הנודע בסאונד (בתרגום מאנגלית)- חזק נשמע תמיד טוב יותר. זה נותן אווירה חזקה ותחושה של בלגן ואנרגיה.
לעומת זאת, בקורג- מה שהכנסת זה מה ששמעת. אין אפקטים, אין ניפוחים, הכל כמו במקור. לכן אם המקצב או הסאונד שאתה מנגן לא בנויים או מכוונים ממש טוב- הם ישמעו גרוע ולא סוחף.
ומסיבה זו בחו"ל מנגנים כמעט כולם על קורג ובישראל הרבה מאוד על יאמהה, כיון שבארה"ב לא אוהבים הרבה בלגן ובישראל כן. זה מכניס הרבה אנרגיה.
(בערך זה הסיכום של מה שנאמר שם, וכן באחד מהפרקים האחרונים של הקלידנים ובפינה של @חכם_בלילה בקו המכלול ע"י ליבלה ליפסקר.)
אגב, לייבלה טען בפינה הנ"ל שהסמפלר הקרוב ביותר למקור הוא של ketron event, אחריו של יאמהה ואחריו של קורג.
נ.ב. גילוי נאות- אני יושב על SX900 של ימאהה.השאלה אם ניתן בקורג לתת אפקטים באופן משמעותי לכל צליל שיגע לרמה של ימהה?
שמישהו פעם יסביר איך עורכים צליל בקורג מאפס בסאונד אדיט ולא באפקט...? -
@דג-במים:
השאלה אם ניתן בקורג לתת אפקטים באופן משמעותי לכל צליל שיגע לרמה של ימהה?
שמישהו פעם יסביר איך עורכים צליל בקורג מאפס בסאונד אדיט ולא באפקט...?בנוגע לשאלה הראשונה שלך, אני ישבתי עם PA 700 שהיה עליו סט של שפיץ ושם הדגימות
מכוונות מצויין ומאוד מלאות ,ואז אתה יכול לקרוא לזה דומה לרמה של ימאהה באפקטים
למרות שבאמת נטו מבחינת אפקטים ודאי שימאהה עולה על קורג
{תבקש פעם ממישהו שיש לו סט של שפיץ לבדוק את הסאונדים ביבש כלומר לא כפריסט ותבין במה מדובר}אבל יש עוד נקודה שלא שמים לב אליה, אני ,בתור אחד שגם דוגם לבד, הרבה יותר נוח לי לעשות את זה בקורג,
אני יכול לעשות את זה בישיבה בחדר גם בלי מחשב או שנייה לפני ארוע משא''כ בימאהה שזה דורש מחשב
ולטעון כל פעם את הכלי כך שזה שיקול נוסף
ואגב בתור אחד שבנה מקצבים גם בימאהה לדעתי הגישה של קורג יותר פתוחה ופשוטה אבל זה עניין של טעם -
@איש-אחד כתב בימאהה או קורג?:
לעניות דעתי, וכפי שכבר נאמר בשעתו באתר מקצב ו"ווכח" רבות, ההבדל העיקרי בין הימאהה לקורג הוא הקומפרסור. ואסביר:
ביאמהה כל החומר עובר דרך קומפרסור, ואפקטים כמו ריוורב וכדו'. ההשפעה הישירה של זה הינה שכל צליל המנוגן ביאמהה נשמע הרבה יותר גדול ממה שהוא, על פי הכלל הנודע בסאונד (בתרגום מאנגלית)- חזק נשמע תמיד טוב יותר. זה נותן אווירה חזקה ותחושה של בלגן ואנרגיה.
לעומת זאת, בקורג- מה שהכנסת זה מה ששמעת. אין אפקטים, אין ניפוחים, הכל כמו במקור. לכן אם המקצב או הסאונד שאתה מנגן לא בנויים או מכוונים ממש טוב- הם ישמעו גרוע ולא סוחף.
ומסיבה זו בחו"ל מנגנים כמעט כולם על קורג ובישראל הרבה מאוד על יאמהה, כיון שבארה"ב לא אוהבים הרבה בלגן ובישראל כן. זה מכניס הרבה אנרגיה.
(בערך זה הסיכום של מה שנאמר שם, וכן באחד מהפרקים האחרונים של הקלידנים ובפינה של @חכם_בלילה בקו המכלול ע"י ליבלה ליפסקר.)
אגב, לייבלה טען בפינה הנ"ל שהסמפלר הקרוב ביותר למקור הוא של ketron event, אחריו של יאמהה ואחריו של קורג.
נ.ב. גילוי נאות- אני יושב על SX900 של ימאהה.הכי מדויק ששמעתי, ותרשה לי להוסיף, בסוף זה עניין של הרגל. המוזיקה החסידית סטייל קטרון/מאיר אדלר התרגלו לסאונד החם של ימהה. ולכן מעדיפים את זה כי בקורג, כמו שאמרת, מה שאתה מכניס, זה מה יוצא.
ואגב באלקטרוני (לא חסידי!), הקורג הרבה יותר מקצועי מהימהה, בגלל שהאופציות לתכנות ואפקטים שם הרבה יותר קלות. אני מדבר כמובן על טראקים מקצועיים שבעיקר בחו"ל שומעים אותם. אני שומע באופן סדיר חתונות מחו"ל רק בשביל הטראקים האלקטרונים. אין בארץ דברים כאלו. -
קורג זה יותר מזרחי [מבחינת דיוק] ימאהה זה חסידי.
כך שאין מה להשוות ביניהם זה כמו בשר וחלב. -
@רבקה-מנדל ברור שיותר קל לתכנת על קורג
-
@שמואל-שטרן
תלוי בדגם יש דגמים שקל ויש דגמים שקשהלמשל בסדרת sx דגמים 600\670\770\970 נראה שקשה
אבל באלה עם המסך מגע שהם 700 ו900 בגלל שזה מסך מגע נראה לי יותר קל לשלוט על הערוציםשוב, אני עדיין לא יודע איך זה הולך במסך מגע
אני עומד לקנות את yamaha psr a5000 שזה אורגן מזרחי (למי שרוצה להנות מהביצועים של האורגן הינה קישור) ואני יבדוק אם זה קלאם יהיה קל אני יכתוב (בלנד"ר)
-
@חכם_בלילה קלידנים גדולים ממך זה כמה אנשים שלקחו אורגן בארץ ישראל ויצאו לנגן בחתונות על ידי שמפעילים מקצבים וזהו?
תפתח את העיניים ותסתכל אם יש בעוד מקום בעולם כמעט מישהו שמנגן על ימהה ולא על קורג, תראה מקום אחד שמנגנים בכל העולם חוץ מארץ ישראל בתזמורות עם כלים אמיתיים ששם כמובן צריך את הדיוק ואת הסאונד שיישמע הכי מקורי ואמיתי כמו הכלים ותגיד לי אם יש שם מישהו שמנגן על טיירוס או ג'נוס או שרק על קרוג, על מה אתם מדברים שזה בור שכולם לוקחים ימהה, חוץ מבארץ ישראל שכולם הולכים אחרי העדר (עיין ערך ג'נוס שברגע שנקנה כולם היו חייבים לקנות בלי לבדוק ואחרי תקופה רובם חזרו לטיירוס) הקלידנים בארץ ישראל חלק גדול וענק מהם בעיקר החסידים בכלל לא מבינים במוזיקה ובאמת לא מוזיקלים ולא יודעים לנגן פסנתר וכו' אלא רק להרים אירוע ולהפעיל מקצבים שיעיפו את הציבור ובשביל זה באמת ימהה חבל על הזמן, אבל כל מי שקצת מבין במוזיקה קונה קורג גם בארץ וודאי בחו"ל חוץ מהקלידנים החסידיים שזה מה שהם צריכים בשביל להתקדם.דור טיפש שהולך אחרי העדר
-
@אברהם-בן-דוד
שובתלוי בטעם של מי שעומד מאחורי הקלידים
אם הוא אוהב את הסאונד אולפן של ימהה או סאונד הופעה חיה של קורג -
@אברהם-בן-דוד
חולק עליך בענק
הסאונד החי של ימאהה הרבה יותר טוב מהסאונד החי של קורג (מדבר על הדגימות של האורגן לא על הכרטיס קול...)
אפילו קלידנים עם קורג אומרים שבסאונד החי יותר טוב ימאההאת האמת?
אין לי כוח שוב להיכנס לדיון כי מה יצא מזה?
אין שום צד שצודק
הכל ענין של טעם...
אתה אוהב את קורג אני את ימאהה וההוא את מדלי...
חלאס לדון בזה כי אין תועלת!
#מפסיקים_את_הדיון -
@חכם_בלילה כתב בימאהה או קורג?:
#מפסיקים_את_הדיון
אני חושב שיש תועלת רבה כי כל אחד מביא את המבט שלו על החברות השונות. אם נמאס לך יש אפשרות לבטל את המעקב על השרשור כך שזה אפילו לא יופיע לך בנושאים שלא נקראו. אני בכל אופן חושב שיש הרבה תועלת בדיון ואני מזמין את כל מי שיש לו דעה בנושא להביע את דעתו.
-
@Yossile אני מסכים איתך לחלוטין:
אבל!
מי שדן בנושא צריך להבין שני החברות ולא להגיד סתם דברים....
אבל 2 !
מי שאומר שקורג יותר טוב מימאהה ולהפך זה פשוט לא נכון!
קורג וטעם זה ענין של בחירה אישית
אי אפשר להגיד שהוא יותר טוב ממנו...
לדון ולהשוואת זה מעולה אבל לא לקבוע כי זה לא אפשרי....
מקווה שאני מובןהכוונה שלי להפסיק את הדיון היא של מי יותר טוב ולעבור להשוואת..