
תגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית"
-
@אהרון-יוסף-בבייב בדוק עובר סולם?
-
@יצחק-1 כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@אהרון-יוסף-בבייב בדוק עובר סולם?
לדוגמא אם השיר בסולם פה מינור האקורד הרביעי בסולם אמור להיות מינורי אבל שים לב שיש קטע שבמקום Bbm מתנגן אקורד Bb
לדוגמא במשפט “כאיש אחד בלב אחד”
-
@יעקב-מ-פינס כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
הבעיה בשיר קה אכסוף היא אחת
המילים לא קשורות למנגינה…בקה אכסוף המילים אמנם חסרי משקל מדיוק (ואפילו חסרי משקל בכלל במקרים מסיומים) אבל המנגינה היא גאונית! תראה איך היא מחברת את כל הבתים הלא שווים בגדלם לכדי יצירה אחת. גם לחנים כמו של יהודה גרין מתמודדדים יפה עם הבעיה הזו.
ואגב, הלחן הידוע מיוחס לר’ אהרון הגדול מחבר הפיוט, אז כנראה שזה קשור.
-
@יצחק-1
הרי למה כשמנגנים את זה עם רבעים מנגנים את הפתיח עם מקאם ביאת (רה, לה [בסולם פה מינור])
כי זה שילוב של Fm וCm -
@אהרון-יוסף-בבייב לא ירדתי לעומק כוונתך אבל מאמין לך…
-
@יצחק-1
MVI_5308.mp4
מה שעשיתי זה להפעיל את מקאם ביאת
וכך זה הוכחה שזה שילוב של שתי סולמות פה מינור עם דו מינור
כי זה נשמע פה מינור בזמן שאתה מנגן את דו מינור -
@אהרון-יוסף-בבייב כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
MVI_5308.mp4
נשלח לבדיקה בנטפרי