
שיתוף לחנים
-
האלן חברה
אנחנו סמוך לפרשת האזינו הלחנתי שיר לפני שנתיים על האמונה התמימה (עיבוד פשוט) אשמח לקבל חוות דעת ותגובות תודה אין עליכם!
_MConverter.eu_2025-01-18-22-03-04 (1).mp3@קובי-אלקין
שמעתי --מאוד יפה ונעים
סגנון ומשקל בין חסידי לישראלי – אישית אהבתי
עם עיבוד מקצועי והתפתחות יכול להיות ממש מוצלח
תחשוב אולי על איזה סי פרט – יכול מאוד להוסיף -
@קובי-אלקין
שמעתי --מאוד יפה ונעים
סגנון ומשקל בין חסידי לישראלי – אישית אהבתי
עם עיבוד מקצועי והתפתחות יכול להיות ממש מוצלח
תחשוב אולי על איזה סי פרט – יכול מאוד להוסיף@אילן-פ קודם תודה על המחמאה יאלוף, רק מה זה סי פרט
-
@קובי-אלקין
שמעתי --מאוד יפה ונעים
סגנון ומשקל בין חסידי לישראלי – אישית אהבתי
עם עיבוד מקצועי והתפתחות יכול להיות ממש מוצלח
תחשוב אולי על איזה סי פרט – יכול מאוד להוסיף -
@אילן-פ קודם תודה על המחמאה יאלוף, רק מה זה סי פרט
@קובי-אלקין
סי פרט --בעברית חלק שלישי בשיר מעבר לבית והפזמון
שבדר"כ מגיע אחרי הפזמון השני --הוא יכול להיות קטע שירה קצר או אינסרומטלי --ואם אינסרומטלי אפשר באמת להשאיר למעבד
כמו שכתב @לוי-ל
אחרי הקטע הזה בדר"כ חוזרים לפזמון ומסיימים את השיר
כמו לדוגמה – בשיר הלב שלי של ריבו – " והצר שהציק לצון וכ"ו
מקווה שהובן -
@קובי-אלקין
סי פרט --בעברית חלק שלישי בשיר מעבר לבית והפזמון
שבדר"כ מגיע אחרי הפזמון השני --הוא יכול להיות קטע שירה קצר או אינסרומטלי --ואם אינסרומטלי אפשר באמת להשאיר למעבד
כמו שכתב @לוי-ל
אחרי הקטע הזה בדר"כ חוזרים לפזמון ומסיימים את השיר
כמו לדוגמה – בשיר הלב שלי של ריבו – " והצר שהציק לצון וכ"ו
מקווה שהובן@אילן-פ כתב בשיתוף לחנים:
כמו לדוגמה – בשיר הלב שלי של ריבו – " והצר שהציק לצון וכ"ו
או בשיר הוא ולא אחר, הראפ הוא גם סי פרט
@קובי-אלקין בכל אופן תוכל לבחור בעצמך לגבי הסי פרט אם יהיה אינסטרומנטלי או עם ווקאל -
תודה אלופים
-
יש פה אולי למישהו טיפה תאוריה מקצועית על עולם הלחנים
מה היסודות
איך עובד ראש של מלחין
מה יכול להקשות ואיך מתגברים על זה
ובקיצור הרחבה, אבל לא של בינה מלאכותי שזה יותר כללי מדי, משהו יותר ספציפי למלחין המתחיל -
אכתוב לך מניסיון אישי ומכתבות שקראתי:
רוב המלחינים מתקשים לשבת ולהלחין לפי בקשת הלקוח כאן ומיד. יש כאלה שיקראו לזה שצריך ‘השראה’ וכדומה, או סוג של מצב רוח.
המלחין היחיד שאני מכיר שלוקח את ההלחנה כמקצוע ויכול להלחין במקום על פי ביקוש ספציפי של זמר, זה יוסי גרין, שאפילו יש לו טיפים ורעיונות איך להלחין.
למעיישה, אני מאמין שלרוב המלחינים אין להם נוסחה שהם יכולים להעביר הלאה מה הם עושים.
אבל:
בודאי לשיר צריך שיהיה התחלה וסוף, בית ופזמון, ומבנה מוזיקלי מסוים. אולם המציאות הוכיחה שיש שירים שהצליחו למרות שעל פי כללי התאוריה המוזיקלית אינם עוברים את הסף.
זה בגדול מה שעולה לי עכשיו, על רגל אחת.
נראה לי שעל נושא כזה מומלץ לפתוח נושא חדש, מאמין שיש כאן הרבה שיהיה להם מה לכתוב על זה. -
אכתוב לך מניסיון אישי ומכתבות שקראתי:
רוב המלחינים מתקשים לשבת ולהלחין לפי בקשת הלקוח כאן ומיד. יש כאלה שיקראו לזה שצריך ‘השראה’ וכדומה, או סוג של מצב רוח.
המלחין היחיד שאני מכיר שלוקח את ההלחנה כמקצוע ויכול להלחין במקום על פי ביקוש ספציפי של זמר, זה יוסי גרין, שאפילו יש לו טיפים ורעיונות איך להלחין.
למעיישה, אני מאמין שלרוב המלחינים אין להם נוסחה שהם יכולים להעביר הלאה מה הם עושים.
אבל:
בודאי לשיר צריך שיהיה התחלה וסוף, בית ופזמון, ומבנה מוזיקלי מסוים. אולם המציאות הוכיחה שיש שירים שהצליחו למרות שעל פי כללי התאוריה המוזיקלית אינם עוברים את הסף.
זה בגדול מה שעולה לי עכשיו, על רגל אחת.
נראה לי שעל נושא כזה מומלץ לפתוח נושא חדש, מאמין שיש כאן הרבה שיהיה להם מה לכתוב על זה.@מוזיקה-ללב כתב בשיתוף לחנים:
המלחין היחיד שיכול להלחין במקום על פי ביקוש ספציפי של זמר, זה יוסי גרין, שאפילו יש לו טיפים ורעיונות איך להלחין.
גם פינקי וועבער
-
@david
מאד מעניין, כי הוא מוציא שירי רגש בעיקר, בשונה מיוסי גרין שמוציא את כל סוגי הסגנונות.