דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • נבחרות "המוזיקאי" 🏆
  • חפש באמצעות Google
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • יצירת קשר
עיצובים
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
צור דיונים, שאל שאלות וקבל תשובות: המוזיקאי | פורום המוזיקאיים החרדי
  1. דף הבית
  2. בלוגים
  3. מעבדים את זה: מרעיון ללהיט | יוחנן בלייך
  4. האינסטלטורים - פותחים צינורות השראה
  5. מתעסק רק בעצמי - או גם מעביר הלאה?|למה אנחנו בפורום הזה
🔥 הנושאים החמים
טוען נתונים...

מתעסק רק בעצמי - או גם מעביר הלאה?|למה אנחנו בפורום הזה

מתוזמן נעוץ נעול הועבר האינסטלטורים - פותחים צינורות השראה
37 פוסטים 11 כותבים 295 צפיות 4 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • B הפקותB B הפקות

    @מייבין-באקורדים כתב במתעסק רק בעצמי - או גם מעביר הלאה?|למה אנחנו בפורום הזה:

    יש סרטון שפתוח בנטפרי של גורדי פותח פרוייקט של שיר ידוע שלו, ומראה את כל מה שקורה שם…

    לא מצאתי סרטון פתוח של גורדי יש מצב לקישור?

    מייבין באקורדיםמ מחובר
    מייבין באקורדיםמ מחובר
    מייבין באקורדים
    כתב נערך לאחרונה על ידי
    #28

    @B-הפקות תחפש ‘‘ירדן פלג יוטיוב’’
    ותמצא כמה.
    זה השם האמיתי שלו

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    1
    • לוי לל מנותק
      לוי לל מנותק
      לוי ל
      SynthMaster
      כתב נערך לאחרונה על ידי
      #29

      @B-הפקות @מייבין-באקורדים יש לציין שכל הדיבור שלו על פריסטים וסמפלים בסדנה של BPM כבר ממש לא רלוונטי כיום, הוא שינה לחלוטין את דעתו(התנרמל בלע"ז), וכיום כמו כל מפיק רגיל הוא משתמש בסמפלים, ספלייס, ופריסטים שונים.

      מייבין באקורדיםמ תגובה 1 תגובה אחרונה
      0
      • לוי לל לוי ל

        @B-הפקות @מייבין-באקורדים יש לציין שכל הדיבור שלו על פריסטים וסמפלים בסדנה של BPM כבר ממש לא רלוונטי כיום, הוא שינה לחלוטין את דעתו(התנרמל בלע"ז), וכיום כמו כל מפיק רגיל הוא משתמש בסמפלים, ספלייס, ופריסטים שונים.

        מייבין באקורדיםמ מחובר
        מייבין באקורדיםמ מחובר
        מייבין באקורדים
        כתב נערך לאחרונה על ידי
        #30

        @לוי-ל בנטפרי פתוח רק פרומו של זה.
        לעצם העניין-כבר אמרתי את דעתי, שמי שיש לו וויזן מדויק מאד מה הוא רוצה, לפעמים לחפש סאמפל זה עבודה של שעות.
        מה שכן, בזאנרים מסויימים, יש בקלות למצוא את הוויזן שלך בינות לערימות הסאמלפים, אבל זה לא נכון בכל דבר

        תגובה 1 תגובה אחרונה
        0
        • איש אחדא איש אחד

          @יוחנן-בלייך מסכים לגמרי…
          היה לי סיפור קיצוני עם ממקסס מסויים שמיקסס פרויקט שלי, ולא הייתי מרוצה מהמיקס, ורציתי לשבת איתו.
          הוא קצת מכיר אותי אישית, והוא הבין שברגע שאשב איתו אבין את שיטות העבודה שלו-
          ועל כן הוא סירב שאשב איתו!
          (אותי הוא דחה בלך ושוב, אבל את זה הוא אמר לחבר אחר שהיה מעורב איתי בהפקת הפרויקט).

          יוחנן בלייךי מנותק
          יוחנן בלייךי מנותק
          יוחנן בלייך
          מאסטר
          כתב נערך לאחרונה על ידי
          #31

          @איש-אחד כתב במתעסק רק בעצמי - או גם מעביר הלאה?|למה אנחנו בפורום הזה:

          אבין את שיטות העבודה שלו-
          ועל כן הוא סירב שאשב איתו

          השאלה אם זו באמת הסיבה, יש גם איזה חוסר נוחות לעבוד כשמישהו מסתכל מה אתה עושה - מניסיון אישי…

          איש אחדא Studio BitS 2 תגובות תגובה אחרונה
          0
          • Studio BitS Studio Bit

            @מוזיקה-ללב כתב במתעסק רק בעצמי - או גם מעביר הלאה?|למה אנחנו בפורום הזה:

            זה לא סוד שיש בציבור שלנו הרבה אנשים שמלמדים את מה שהם למדו וכמעט לא עוסקים בזה בפועל ביום יום חוץ מלתת הרצאות.

            זה לא לגמרי מדויק. יש המון מרצים שבמקביל עובדים מפיקים ויוצרים מוזיקה בפועל ביום־יום. אני דווקא מכיר יותר מרצים כאלה מאשר כאלה שרק למדו קורס ומעבירים הלאה.
            אני כן חושב שיש טעות נפוצה אחרת: הרבה אנשים מתיימרים לדעת הכול וזה בעייתי מאוד. לדוגמה מרצה שמתמחה בהפקת מוזיקה לא בהכרח יהיה האדם שהייתי בוחר ללמוד ממנו מיקס, ולהפך. ההתמחויות מתערבבות יותר מדי ואין מספיק גבולות ברורים.
            לכן אם המרצה מתמחה בכל עניין הראוטינג והסבר איך עובדים עם קיובס. מעולה דבר על זה,
            ואז תפנה את המקום שלך לזה שילמד איך להפיק מוזיקה
            ואח’'כ יפנה את מקומו לזה שילמד איך להקליט באולפן
            והוא יפנה את מקומות לזה שילמד איך למקסס
            והוא יפנה את מקומו לזה שילמד מאסטר
            והוא יפנה את מקומו לייחצן שילמד קצת איך להוציא את השירים האלו החוצה
            כי בפועל אין הרבה שעושים הכככללל
            (אם שכחתי משו תעדכנו)

            יוחנן בלייךי מנותק
            יוחנן בלייךי מנותק
            יוחנן בלייך
            מאסטר
            כתב נערך לאחרונה על ידי
            #32

            @Studio-Bit כתב במתעסק רק בעצמי - או גם מעביר הלאה?|למה אנחנו בפורום הזה:

            מרצה שמתמחה בהפקת מוזיקה לא בהכרח יהיה האדם שהייתי בוחר ללמוד ממנו מיקס

            ממש כך. ולא רק זה, אדם שממקסס לא תמיד יודע ללמד מיקס. דרוש גם כישרון מיקס וגם כישרון הסברה ועוד כמה כישורים שדרושים להוראה.

            מייבין באקורדיםמ תגובה 1 תגובה אחרונה
            2
            • יוחנן בלייךי יוחנן בלייך

              @Studio-Bit כתב במתעסק רק בעצמי - או גם מעביר הלאה?|למה אנחנו בפורום הזה:

              מרצה שמתמחה בהפקת מוזיקה לא בהכרח יהיה האדם שהייתי בוחר ללמוד ממנו מיקס

              ממש כך. ולא רק זה, אדם שממקסס לא תמיד יודע ללמד מיקס. דרוש גם כישרון מיקס וגם כישרון הסברה ועוד כמה כישורים שדרושים להוראה.

              מייבין באקורדיםמ מחובר
              מייבין באקורדיםמ מחובר
              מייבין באקורדים
              כתב נערך לאחרונה על ידי
              #33

              @יוחנן-בלייך בתחום אחר אגב, ראיתי את זה ממש.
              איש מקצוע אדיר בתחומו, שפשוט לא יודע ‘‘להחכים’’ את השני.
              ולהיפך, איש מקצוע שפחות טוב בלעשות, אבל ב’‘להחכים’’ הוא ממש טוב.

              תגובה 1 תגובה אחרונה
              2
              • יוחנן בלייךי יוחנן בלייך

                @איש-אחד כתב במתעסק רק בעצמי - או גם מעביר הלאה?|למה אנחנו בפורום הזה:

                אבין את שיטות העבודה שלו-
                ועל כן הוא סירב שאשב איתו

                השאלה אם זו באמת הסיבה, יש גם איזה חוסר נוחות לעבוד כשמישהו מסתכל מה אתה עושה - מניסיון אישי…

                איש אחדא מנותק
                איש אחדא מנותק
                איש אחד
                DigitalAudio צוות פיקוח
                כתב נערך לאחרונה על ידי איש אחד
                #34

                @יוחנן-בלייך נכון, (האמת שאישית להיפך- אני דווקא מעדיף לשבת עם הלקוח כי אז אני רואה את התגובות שלו ואני יודע אם קלעתי לטעמו או לא. מנדי הרשקוביץ אמר לשמילי אונגר בפודקאסט שלו שגם הוא נוהג לעשות כך).
                אבל במקרה ההוא בתחילה הוא כן היה מוכן שאשב איתו, רק בהמשך כשזה התחיל להתקדם וחיפשנו הזדמנות לשבת פתאום הוא תפס את זה.

                יוחנן בלייךי תגובה 1 תגובה אחרונה
                1
                • איש אחדא איש אחד

                  @יוחנן-בלייך נכון, (האמת שאישית להיפך- אני דווקא מעדיף לשבת עם הלקוח כי אז אני רואה את התגובות שלו ואני יודע אם קלעתי לטעמו או לא. מנדי הרשקוביץ אמר לשמילי אונגר בפודקאסט שלו שגם הוא נוהג לעשות כך).
                  אבל במקרה ההוא בתחילה הוא כן היה מוכן שאשב איתו, רק בהמשך כשזה התחיל להתקדם וחיפשנו הזדמנות לשבת פתאום הוא תפס את זה.

                  יוחנן בלייךי מנותק
                  יוחנן בלייךי מנותק
                  יוחנן בלייך
                  מאסטר
                  כתב נערך לאחרונה על ידי
                  #35

                  @איש-אחד יש בזה גם משהו, אבל נראה לי בעיקר שכל אדם לגופו - יש כאלו שאני ממש מבקש מהם לבוא ולהפרות את התהליך, יש כאלו שזה לא מפריע ויש כאלו שאני מתפלל שלא יבואו 🤐

                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                  2
                  • יוחנן בלייךי יוחנן בלייך

                    @איש-אחד כתב במתעסק רק בעצמי - או גם מעביר הלאה?|למה אנחנו בפורום הזה:

                    אבין את שיטות העבודה שלו-
                    ועל כן הוא סירב שאשב איתו

                    השאלה אם זו באמת הסיבה, יש גם איזה חוסר נוחות לעבוד כשמישהו מסתכל מה אתה עושה - מניסיון אישי…

                    Studio BitS מחובר
                    Studio BitS מחובר
                    Studio Bit
                    מאסטר
                    כתב נערך לאחרונה על ידי
                    #36

                    @יוחנן-בלייך כתב במתעסק רק בעצמי - או גם מעביר הלאה?|למה אנחנו בפורום הזה:

                    השאלה אם זו באמת הסיבה, יש גם איזה חוסר נוחות לעבוד כשמישהו מסתכל מה אתה עושה - מניסיון אישי…

                    ואוו זה נכון. כאילו אם מישו מסתכל עליך כל מעיינות השפע נסגרות. ששניה אחרי שהוא הולך בום הכל עובד והכל טוב!

                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                    2
                    • יוחנן בלייךי יוחנן בלייך

                      והפעם פוסט קצת יותר אישי.

                      יש בחינה כזו, של לא לשמור לעצמך את כל מה שצברת, אלא להעביר אותו הלאה לעולם.

                      כמוזיקאי יוצר, היה לי פעם איזשהו חזון אוטופי - שכל מה שאעסוק בו הוא רק היצירה המוזיקלית שלי, באופן הכי ישיר.

                      ללמד אחרים? זה רק לכאלו שלא מצליח להם והם מחפשים להתפרנס בכל זאת ממוזיקה במקום לוותר לגמרי וללכת להיות נהג אוטובוס. כך אמרה האמונה שלי אז.

                      אז מה השתנה? קודם כל תודעת שפע. כשאתה מאמין שיש בעולם משאבים מוגבלים, למה שתחלק לאחרים ידע שצברת בעמל רב? ואם התלמידים שלך יתחרו בך?

                      אבל זה לא רק שהבנתי שזה לא מזיק לחלוק ידע עם זה אחרים, אלא עם הזמן הבנתי שזה חלק מהעניין. שאתה לא פה רק לשרת את עצמך ואת החזון האגואיסטי שלך, אלא נותנים לך כדי שתעביר הלאה.

                      יש כאלו שלומדים בדרך הקשה, שכשהם שומרים צמוד לחזה את כל מה שהם צברו - כל המתנות האלו נלקחות מהם. וזה לא רק בתחום של כסף וצדקה.

                      דיברנו המון על “אינסטלטורים”, על לפתוח צינורות השראה. תחשבו על זה שלצינור יש זרימה. אם הנוזל לא יוצא החוצה מהצד השני - נוצרת סתימה. אז האם אתם משחררים החוצה לעולם דברים שנכנסים אליכם, או נותנים להכל להצטבר בפנים?

                      שמעתי פעם את סטיב הארווי מספר בשם אמא שלו: “יום אחד אלוקים יתן לך בית יפה על ראש הגבעה. התפקיד שלך, כשתגיע לשם, הוא להראות לאנשים אחרים איך להגיע לראש הגבעה”.

                      אז אולי זה זמן טוב לחשוב - כמה מהזמן שלכם אתם מקדישים ליצירה שלכם (שהיא בוודאי חשובה מאד), וכמה אתם מקדישים לתת ממנו גם לאחרים.

                      אתם לא חייבים להיות המוזיקאים הכי מומחים בעולם כדי שיהיה לכם מה לתרום למישהו אחר. לפעמים זה אפילו פרט קטן של ידע, שיגרום לכם להיות צינור שופע וזורם.

                      זו הסיבה שחוץ מללמד בתשלום - שגם בזה יש נתינה לאחרים - אני אישית משתדל תמיד לפרסם המון תוכן בחינם ביוטיוב שלי, בקבוצת וואצאפ למוזיקאים ועוד, וכשגיליתי על הפורום הזה החלטתי להצטרף גם אליו ולהעביר את השפע הלאה. יש לכם דרכים לתת לאחרים? מוזמנים לשתף בתגובות!

                      אילן פא מנותק
                      אילן פא מנותק
                      אילן פ
                      כתב נערך לאחרונה על ידי
                      #37

                      @יוחנן-בלייך
                      מאוד אוהב את השיתוף שלך בתובנות שאישית מוסיפים לי הרבה כי זה מגדיר ומסדר לי בראש
                      סוגיות שגם אותי מעסיקות לפעמים — ולעצם הפוסט הנ"ל הגישה האגואיסטית מאפיינת ילדים
                      שחושבים שכל העולם שלהם – ויש כאלה שתמיד נשארים ילדים
                      אבל חלק מהתבגרות זה להבין שהשיתוף הוא מרכיב מרכזי בחוויה וחזקה שאין אדם מתקנא בתלמידו
                      ומחסד לא מפסידים – רעיון מאוד אמיתי

                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                      🤝
                      1

                      תגובה
                      • תגובה כנושא
                      התחברו כדי לפרסם תגובה
                      • מהישן לחדש
                      • מהחדש לישן
                      • הכי הרבה הצבעות


                      30

                      מחובר

                      3.7k

                      משתמשים

                      3.1k

                      נושאים

                      51.5k

                      פוסטים

                      ניוזלטר

                      ניוזלטר רגוע: עדכונים איכותיים מהפורום וחדשות מהתחום.

                      תודה! הפרטים נשמרו בהצלחה.
                      אתר מאובטח SSL בתוקף

                      מידע

                      • צור קשר
                      • נבחרות המוזיקאי
                      • תקנון הפורום
                      • חיפוש מתקדם

                      הקהילה

                      • כל הקטגוריות
                      • המוזיקאי בווטסאפ
                      • דיונים אחרונים
                      • תגיות פופולריות

                      המוזיקאי.

                      הבית של המוזיקאים בישראל. קהילה מקצועית לשיתוף ידע, יצירה, דיונים וכל מה שביניהם.

                      © 2026 כל הזכויות שמורות להמוזיקאי.

                      נבנה באהבה ❤️ עבור קהילת המוזיקה

                      • התחברות

                      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                      • פוסט ראשון
                        פוסט אחרון
                      0
                      • דף הבית
                      • תקנון הפורום
                      • נבחרות "המוזיקאי" 🏆
                      • חפש באמצעות Google
                      • פוסטים אחרונים
                      • משתמשים
                      • יצירת קשר