מתעסק רק בעצמי - או גם מעביר הלאה?|למה אנחנו בפורום הזה
-
@מייבין-באקורדים כתב במתעסק רק בעצמי - או גם מעביר הלאה?|למה אנחנו בפורום הזה:
יש סרטון שפתוח בנטפרי של גורדי פותח פרוייקט של שיר ידוע שלו, ומראה את כל מה שקורה שם…
לא מצאתי סרטון פתוח של גורדי יש מצב לקישור?
@B-הפקות תחפש ‘‘ירדן פלג יוטיוב’’
ותמצא כמה.
זה השם האמיתי שלו -
@B-הפקות @מייבין-באקורדים יש לציין שכל הדיבור שלו על פריסטים וסמפלים בסדנה של BPM כבר ממש לא רלוונטי כיום, הוא שינה לחלוטין את דעתו(התנרמל בלע"ז), וכיום כמו כל מפיק רגיל הוא משתמש בסמפלים, ספלייס, ופריסטים שונים.
-
@B-הפקות @מייבין-באקורדים יש לציין שכל הדיבור שלו על פריסטים וסמפלים בסדנה של BPM כבר ממש לא רלוונטי כיום, הוא שינה לחלוטין את דעתו(התנרמל בלע"ז), וכיום כמו כל מפיק רגיל הוא משתמש בסמפלים, ספלייס, ופריסטים שונים.
@לוי-ל בנטפרי פתוח רק פרומו של זה.
לעצם העניין-כבר אמרתי את דעתי, שמי שיש לו וויזן מדויק מאד מה הוא רוצה, לפעמים לחפש סאמפל זה עבודה של שעות.
מה שכן, בזאנרים מסויימים, יש בקלות למצוא את הוויזן שלך בינות לערימות הסאמלפים, אבל זה לא נכון בכל דבר -
@יוחנן-בלייך מסכים לגמרי…
היה לי סיפור קיצוני עם ממקסס מסויים שמיקסס פרויקט שלי, ולא הייתי מרוצה מהמיקס, ורציתי לשבת איתו.
הוא קצת מכיר אותי אישית, והוא הבין שברגע שאשב איתו אבין את שיטות העבודה שלו-
ועל כן הוא סירב שאשב איתו!
(אותי הוא דחה בלך ושוב, אבל את זה הוא אמר לחבר אחר שהיה מעורב איתי בהפקת הפרויקט).@איש-אחד כתב במתעסק רק בעצמי - או גם מעביר הלאה?|למה אנחנו בפורום הזה:
אבין את שיטות העבודה שלו-
ועל כן הוא סירב שאשב איתוהשאלה אם זו באמת הסיבה, יש גם איזה חוסר נוחות לעבוד כשמישהו מסתכל מה אתה עושה - מניסיון אישי…
-
@מוזיקה-ללב כתב במתעסק רק בעצמי - או גם מעביר הלאה?|למה אנחנו בפורום הזה:
זה לא סוד שיש בציבור שלנו הרבה אנשים שמלמדים את מה שהם למדו וכמעט לא עוסקים בזה בפועל ביום יום חוץ מלתת הרצאות.
זה לא לגמרי מדויק. יש המון מרצים שבמקביל עובדים מפיקים ויוצרים מוזיקה בפועל ביום־יום. אני דווקא מכיר יותר מרצים כאלה מאשר כאלה שרק למדו קורס ומעבירים הלאה.
אני כן חושב שיש טעות נפוצה אחרת: הרבה אנשים מתיימרים לדעת הכול וזה בעייתי מאוד. לדוגמה מרצה שמתמחה בהפקת מוזיקה לא בהכרח יהיה האדם שהייתי בוחר ללמוד ממנו מיקס, ולהפך. ההתמחויות מתערבבות יותר מדי ואין מספיק גבולות ברורים.
לכן אם המרצה מתמחה בכל עניין הראוטינג והסבר איך עובדים עם קיובס. מעולה דבר על זה,
ואז תפנה את המקום שלך לזה שילמד איך להפיק מוזיקה
ואח’'כ יפנה את מקומו לזה שילמד איך להקליט באולפן
והוא יפנה את מקומות לזה שילמד איך למקסס
והוא יפנה את מקומו לזה שילמד מאסטר
והוא יפנה את מקומו לייחצן שילמד קצת איך להוציא את השירים האלו החוצה
כי בפועל אין הרבה שעושים הכככללל
(אם שכחתי משו תעדכנו)@Studio-Bit כתב במתעסק רק בעצמי - או גם מעביר הלאה?|למה אנחנו בפורום הזה:
מרצה שמתמחה בהפקת מוזיקה לא בהכרח יהיה האדם שהייתי בוחר ללמוד ממנו מיקס
ממש כך. ולא רק זה, אדם שממקסס לא תמיד יודע ללמד מיקס. דרוש גם כישרון מיקס וגם כישרון הסברה ועוד כמה כישורים שדרושים להוראה.
-
@Studio-Bit כתב במתעסק רק בעצמי - או גם מעביר הלאה?|למה אנחנו בפורום הזה:
מרצה שמתמחה בהפקת מוזיקה לא בהכרח יהיה האדם שהייתי בוחר ללמוד ממנו מיקס
ממש כך. ולא רק זה, אדם שממקסס לא תמיד יודע ללמד מיקס. דרוש גם כישרון מיקס וגם כישרון הסברה ועוד כמה כישורים שדרושים להוראה.
@יוחנן-בלייך בתחום אחר אגב, ראיתי את זה ממש.
איש מקצוע אדיר בתחומו, שפשוט לא יודע ‘‘להחכים’’ את השני.
ולהיפך, איש מקצוע שפחות טוב בלעשות, אבל ב’‘להחכים’’ הוא ממש טוב. -
@איש-אחד כתב במתעסק רק בעצמי - או גם מעביר הלאה?|למה אנחנו בפורום הזה:
אבין את שיטות העבודה שלו-
ועל כן הוא סירב שאשב איתוהשאלה אם זו באמת הסיבה, יש גם איזה חוסר נוחות לעבוד כשמישהו מסתכל מה אתה עושה - מניסיון אישי…
@יוחנן-בלייך נכון, (האמת שאישית להיפך- אני דווקא מעדיף לשבת עם הלקוח כי אז אני רואה את התגובות שלו ואני יודע אם קלעתי לטעמו או לא. מנדי הרשקוביץ אמר לשמילי אונגר בפודקאסט שלו שגם הוא נוהג לעשות כך).
אבל במקרה ההוא בתחילה הוא כן היה מוכן שאשב איתו, רק בהמשך כשזה התחיל להתקדם וחיפשנו הזדמנות לשבת פתאום הוא תפס את זה. -
@יוחנן-בלייך נכון, (האמת שאישית להיפך- אני דווקא מעדיף לשבת עם הלקוח כי אז אני רואה את התגובות שלו ואני יודע אם קלעתי לטעמו או לא. מנדי הרשקוביץ אמר לשמילי אונגר בפודקאסט שלו שגם הוא נוהג לעשות כך).
אבל במקרה ההוא בתחילה הוא כן היה מוכן שאשב איתו, רק בהמשך כשזה התחיל להתקדם וחיפשנו הזדמנות לשבת פתאום הוא תפס את זה. -
@איש-אחד כתב במתעסק רק בעצמי - או גם מעביר הלאה?|למה אנחנו בפורום הזה:
אבין את שיטות העבודה שלו-
ועל כן הוא סירב שאשב איתוהשאלה אם זו באמת הסיבה, יש גם איזה חוסר נוחות לעבוד כשמישהו מסתכל מה אתה עושה - מניסיון אישי…
@יוחנן-בלייך כתב במתעסק רק בעצמי - או גם מעביר הלאה?|למה אנחנו בפורום הזה:
השאלה אם זו באמת הסיבה, יש גם איזה חוסר נוחות לעבוד כשמישהו מסתכל מה אתה עושה - מניסיון אישי…
ואוו זה נכון. כאילו אם מישו מסתכל עליך כל מעיינות השפע נסגרות. ששניה אחרי שהוא הולך בום הכל עובד והכל טוב!
-
והפעם פוסט קצת יותר אישי.
יש בחינה כזו, של לא לשמור לעצמך את כל מה שצברת, אלא להעביר אותו הלאה לעולם.
כמוזיקאי יוצר, היה לי פעם איזשהו חזון אוטופי - שכל מה שאעסוק בו הוא רק היצירה המוזיקלית שלי, באופן הכי ישיר.
ללמד אחרים? זה רק לכאלו שלא מצליח להם והם מחפשים להתפרנס בכל זאת ממוזיקה במקום לוותר לגמרי וללכת להיות נהג אוטובוס. כך אמרה האמונה שלי אז.
אז מה השתנה? קודם כל תודעת שפע. כשאתה מאמין שיש בעולם משאבים מוגבלים, למה שתחלק לאחרים ידע שצברת בעמל רב? ואם התלמידים שלך יתחרו בך?
אבל זה לא רק שהבנתי שזה לא מזיק לחלוק ידע עם זה אחרים, אלא עם הזמן הבנתי שזה חלק מהעניין. שאתה לא פה רק לשרת את עצמך ואת החזון האגואיסטי שלך, אלא נותנים לך כדי שתעביר הלאה.
יש כאלו שלומדים בדרך הקשה, שכשהם שומרים צמוד לחזה את כל מה שהם צברו - כל המתנות האלו נלקחות מהם. וזה לא רק בתחום של כסף וצדקה.
דיברנו המון על “אינסטלטורים”, על לפתוח צינורות השראה. תחשבו על זה שלצינור יש זרימה. אם הנוזל לא יוצא החוצה מהצד השני - נוצרת סתימה. אז האם אתם משחררים החוצה לעולם דברים שנכנסים אליכם, או נותנים להכל להצטבר בפנים?
שמעתי פעם את סטיב הארווי מספר בשם אמא שלו: “יום אחד אלוקים יתן לך בית יפה על ראש הגבעה. התפקיד שלך, כשתגיע לשם, הוא להראות לאנשים אחרים איך להגיע לראש הגבעה”.
אז אולי זה זמן טוב לחשוב - כמה מהזמן שלכם אתם מקדישים ליצירה שלכם (שהיא בוודאי חשובה מאד), וכמה אתם מקדישים לתת ממנו גם לאחרים.
אתם לא חייבים להיות המוזיקאים הכי מומחים בעולם כדי שיהיה לכם מה לתרום למישהו אחר. לפעמים זה אפילו פרט קטן של ידע, שיגרום לכם להיות צינור שופע וזורם.
זו הסיבה שחוץ מללמד בתשלום - שגם בזה יש נתינה לאחרים - אני אישית משתדל תמיד לפרסם המון תוכן בחינם ביוטיוב שלי, בקבוצת וואצאפ למוזיקאים ועוד, וכשגיליתי על הפורום הזה החלטתי להצטרף גם אליו ולהעביר את השפע הלאה. יש לכם דרכים לתת לאחרים? מוזמנים לשתף בתגובות!
@יוחנן-בלייך
מאוד אוהב את השיתוף שלך בתובנות שאישית מוסיפים לי הרבה כי זה מגדיר ומסדר לי בראש
סוגיות שגם אותי מעסיקות לפעמים — ולעצם הפוסט הנ"ל הגישה האגואיסטית מאפיינת ילדים
שחושבים שכל העולם שלהם – ויש כאלה שתמיד נשארים ילדים
אבל חלק מהתבגרות זה להבין שהשיתוף הוא מרכיב מרכזי בחוויה וחזקה שאין אדם מתקנא בתלמידו
ומחסד לא מפסידים – רעיון מאוד אמיתי
