מה צריך למחוק כדי שיהיה מקום לעוד דגימות?
-
אוקיי באו נעשה סדר.
אם אני מעוניין למחוק דגימה מסויימת, נניח קיק אלקטרוני כלשהו, ואני יודע איפה ומתי השתמשתי בקיק הזה ולא אכפת לי שהוא ימחק אני יכול ללכת לסאונד הדיט-רקורד-ואז לבור את הקיק הספציפי ולמוחקו (אם אתם לא בטוחים מהו אפשר בסאונד הדיט לבחוראת דגימות התופים ששם מופיע גם הסמפל הזה, ולבדוק במניו-דרום הדיט מהו הסאונד הספציפי ומה שמו.)
אבל אם הסט הוא לא שלך ואין לך מושג למשל שאם תמחק את הקיק אחד מהמקצבים הפאנקים מבוססים עליו וילך לאבדון אז אל תמחק תופים!
עדיף למחוק סמפלים של צלילים, אשתה מחליט לוותר נניח על הסטרינג של חליל צד(שבדרך כלל לא מהווה חלק מתכנות סטנדרטי של מקצביןם) ולמחוק את המולטי סמפל שלו ואז ללחוץ על דליט ואז האופציה השניה.
חוצמיזה אם אתה ממשמיקצוען לפעמים יש דגימות צלילים שלא הוכנסו למולטי סמפל כי הם היו מיותרים או שלא נכנסו מסיק צלילים ולכן לא השתמשו בהם אבל גם לא מחקו אותם זה הזמן לעשות את זה ולפנות מקום
אני לאחרונה עשיתי את זה והתפנו לי איזה 10 מ"ב כי היו לי דגימות גיטרה לא שימושיות ואיזה בראסס קטרון ישן שיש לי אחר וזה משום מה נשאר....
בהצלחה!! -
@מייבין-באקורדים ולכן פה נכנס השלב הבא בפינוי מקום (פיתוח שלי.... )-
למחוק את כל הדגימות מהתיקיות. ה -כ - ל.
להתחיל להחזיר רק את מה ששימושי, אם זה דרך המקצבים השימושיים אותם ממלאים לאט לאט, וכלים אחרים שבשימוש אצלכם כסולו.
לא לשכוח - הכל נטען ברגע כי הPCM עדיין קיים ורק הארגון שלו כדגימה הוא זה שנמחק (למעשה זה כמו לטעון דגימה פנימית של האורגן).
כשסיימנו את זה שומרים את זה כסט, מוחקים את כל הPCM, וטוענים מחדש רק את התיקיה של הסאונד מה שמשאיר את הסמפלים הלא שימושיים בחוץ.
כשסיימנו את זה - שומרים את זה מחדש כסט. (אפשר על הסט הקודם)
תאמינו לי זה הרבה פחות ארוך ממה שזה נשמע, כי בסה"כ הצלילים חוזרים על עצמם בכל מיני מקומות, וזה בוודאות יפנה לכם הרבה מקום.
שלב ג' יבוא בהמשך.
אהבתם? תנו לייק!!! -
@חובבן
ביותר קצר- למחוק את הדגימות המיותרות לשמור ואז למחוק PCM וכו כנ"ל. -
@מייבין-באקורדים לייק? משהו? בכל אופן רעיון, לא?
ואמרתי למחוק הכל כי יש מלא צלילים שמאחסנים סתם, ושוכחים מהם, וככה זה הדרך למחוק אותם. -
@חובבן צודק
דבר ראשון, באמת רעיון אדיר
אני מתנצל שלא שמתי לייק, הייתי עם אינטרנט איטי ולקח לו זמן כל דבר....
אבל אם כבר, באמת שחבל שאין אופציה לדרג משתמשים לפי רמת המיקצועיות שלהם ובתחום ההתמחות שלהם
אני לא מבין כלום בקיובייס, בקורג שלי כן.
אני מבין באקרודים והרמוניות ולא בתזמור בפועל. במה שאני מבין מה שאני יכול לתרום לפורום הוא ברמה יותר גבוהה מאשר דעה שלי בנושא שאני פחות מבין בו.
מצד שני במה שאני מבין לפעמים חבל שיהיה שרשור שלם על בעיה בקורג(מקרה שהיה) וטענות על מישמכר לו את הסט וכו' והיה מדובר במשהט קטן ופשוט.
כי אנשים לא מבחינים שמי שעונה להם לא מספיק מתמצא בנושא הספציפי הזה וזה ממש חבל
ודעתי האישית שאתה אמור לקבל תואר מאסטר מהפורום והלוואי שזה יקרה. -
א.
לפעצים מצוי מאוד שיש דגימות מונו שמשום מה דגומות בסטריאו, (ב- 30 אחוז מהדגימות של שפיץ זה כך) וזה תופס פי 2 מקום! מה שצריך לעשות זה זה קודם כל לפתוח את הדגימה, לשנות את השכבה השנייה שלה(L), למולטי-סמפל של R , ואז , רק אם היא עדיין נשמעת בדיוק אותו דבר, אפשר לפתוח את המולטי סמפלים , למחוק את שכבה L, ולא לשכוח לסמן במחיקה למחוק גם את הסמפלים עצמם!!
אם יש לך דגימות של שפיץ, תוכל לפנות כך המון מקום בקלות ממש! ובלי לוותר על כלום.
ב.
סליחה שאני שוב חופר על שפיץ, אבל כמעט כל הדגימות שלו, דגומות ללא לופים, כדי לחסוך את העבודה של לעשות לופ. וכדי שיוכלו לנגן בהם כמו שצריך, הוא פשוט הקליט אותם ארוך... מה שתופס הרבה מקום. אז כמובן שזה כבר מלא עבודה, אבל אם אתה רוצה זו גם אופציה, פשוט לפתוח את הסמפלים אחד אחד, לעשות לופים, ולשמור.. אבל זה באמת עבודה פסיכית והיא רק למשוגעים
||אני לא בא לכלכלך, גם אני משתמש בעיקר בדגימות המצוייניות שלו, אבל אם הוא לא היה עושה את 2 הדברים האלו, הסט שלו היה שוקל 30 או 40 אחוז פחות!|| -
@יעקב-קוט כתב במה צריך למחוק כדי שיהיה מקום לעוד דגימות?:
א.
לפעצים מצוי מאוד שיש דגימות מונו שמשום מה דגומות בסטריאו, (ב- 30 אחוז מהדגימות של שפיץ זה כך) וזה תופס פי 2 מקום! מה שצריך לעשות זה זה קודם כל לפתוח את הדגימה, לשנות את השכבה השנייה שלה(L), למולטי-סמפל של R , ואז , רק אם היא עדיין נשמעת בדיוק אותו דבר, אפשר לפתוח את המולטי סמפלים , למחוק את שכבה L, ולא לשכוח לסמן במחיקה למחוק גם את הסמפלים עצמם!!
אם יש לך דגימות של שפיץ, תוכל לפנות כך המון מקום בקלות ממש! ובלי לוותר על כלום.יפה מאד!!!
שמח לראות משמשים נוספים שמבינים באמת בקורג לעומקב.
סליחה שאני שוב חופר על שפיץ, אבל כמעט כל הדגימות שלו, דגומות ללא לופים, כדי לחסוך את העבודה של לעות לופ. וכדי שיוכלו לנגן בהם כמו שצריך, הוא פשוט הקליט אותם ארוך... מה שתופס הרבה מקום. אז כמובן שזה כבר מלא עבודה, אבל אם אתה רוצה זו גם אופציה, פשוט לפתוח את הסמפלים אחד אחד, לעשות לופים, ולשמור.. אבל זה באמת עבודה פסיכית והיא רק למשוגעיםלא כ"כ הבנתי
אשמח להסבר למה אתה מתכויןאני לא בא לכלכלך, גם אני משתמש בעיקר בדגימות המצוייניות שלו, אבל אם הוא לא היה עושה את 2 הדברים האלו, הסט שלו היה שוקל 30 או 40 אחוז פחות! -
@חובבן אני מתכוון שהרי כשיש לך דגימה של חצוצרה לצורך העניין, גם אם תלחץ שבוע על הקליד זה ימשיך לנגן, למרות שהחצוצרן באולפן לא הקליט שבוע.. אלא הקליט 1-2 שניות מקסימום, והגדיר לופ כלומר קטע מסויים בהקלטה שחוזר על עצמו אינספור פעמים. זה הסיבה שגם הדגימות הכי כבדות ואיכותיות שיש, לא שוקלות יותר מכמה מגה בייט בודדים, כי כל דגימה זה הקלטות קצרצרות ממש של כלי נגינה או סינטי.
עכשיו, לערוך את הלופ זה עבודה שלוקחת דיי הרבה זמן וסבלנות, כי צריך שזה ישמע חלק, ולכן מה ששפיץ עשה זה שיטה של עצלנים, פשוט להקליט הקלטה אחת ארוכה, של 5-6 שניות, לא לעשות לופ, ולסמוך על כך ששימוש של יותר מ5-6 שניות בצליל הוא נדיר למדי.
הבעיה היא=- לפעמים זה כן קורה, וזה נשמע מוזר.
- זה שוקל פי שתים ויותר.
ויש בעיה נוספת, שלעשות לופ בפעם הראשונה זה עוד יחסית קל, כי אתה עושה לשתי הרצועות (L-R) ביחד. אבל אחרי השמירה, לא ניתן לטעון את שתיהן ביחד. אלא כל אחת בנפרד. וכשאתה עושה לכל אחת בנפרד, זה יישמע זוועה אם לא תעשה בדיוק אותו דבר בשתיהם. ולכן זה עבודת נמלים כמעט בלתי אפשרית..
(אולי אפשר לעשות את זה במחשב יותר בקלות, אני לא יודע. אני עובד רק באורגן.)
הייתי ברור?