אקורדים יפים ומושקעים
-
במילים פשוטות יותר אקורד B עם היפוך כשהבס הוא הסול דיאז.
-
@מייבין-באקורדים באקורד B יש סול דיאז?
לא בזה שאני מכיר
ואם התכוונת לסול במול - לא חבל לפספס את האפקט של ההדגשה של השבירה? -
@גולדי-שטראוס כתב באקורדים יפים ומושקעים:
למישהו יש מושג כיצד ניתן ללמוד לעשות אקורדים ברמה גבוהה - כולל מעברים
אבל לא האקורדים הנפוצים היפים שזה כוללכמה דברים
1- המוזיקה העכשוית מאוד פשוטה עם אקורדים בנאליים ביותר --אקורדים מורכבים
זה יותר הסגנון המתוחכם של שנות ה80 – מי שמשתמש היום באקורדים מורכבים --לא כל-כך מבינים את המוזיקה שלו — לצערינו
2- יש אקורדים שמוסיפים am6 --או am9 — מוסיף הרבה מסתוריות ועניין
3- ועוד שיטה —לעשות אקורד פשוט אבל לשנות את הבס לצליל שלא מהאקורד זה מקבל צבע
אחר ומעניין ---- לדוגמה השיר כתר מלוכה של ישי ריבו – הוא מנגן בבית אותו אקורד
רק מחליף את הבס – בהחלט מוסיף עניין
4-- או בשיר "רצוף אהבה "-- יש שם חזרה על אקורדים שלא תואמים את הצלילים
במלודיה — גם מוסיף יחודיות וצריך ידע מוזיקלי רחב למהלכים כאלה כדי שלא ישמע זיוף
5- ואפשר גם להחכים מהפוסט נ"ל של @מרדכי-S -
@אילן-פ כתב באקורדים יפים ומושקעים:
3- ועוד שיטה —לעשות אקורד פשוט אבל לשנות את הבס לצליל שלא מהאקורד זה מקבל צבע
אחר ומעניין ---- לדוגמה השיר כתר מלוכה של ישי ריבו – הוא מנגן בבית אותו אקורד
רק מחליף את הבס – בהחלט מוסיף ענייןשים לב שכפי שנכתב כאן בעבר זה לא דבר שעושים סתם כך. היפוך בס הוא בשום אופן לא דבר של ברירת מחדל, בס מנגן רק שורש. היפוך בס מגיע רק כשהוא נדרש.
שנית, היות שאנו מדברים על קלידנים ולא על פסנתרנים, אין משמעות גדולה מדי להיפוך בס היות ובמקצב ממש לא משנה באיזה היפוך עשית אקורד, הוא תמיד יישמע אותו הדבר… -
@איש-אחד
אני לא יודע בדיוק למה קוראים היפוך בס —אם הכוונה שב AM עושים בס E במקום A
אז הכל טוב
אני התכוונתי שעושים בס שלא מצלילי האקורד בכלל --לדוגמה AM עם בס --D
שבשכלול של כל הצלילים כולל הבס נוצר אקורד מורכב ומעניין שזה בעצם DM9
בסוג של ורייצייה -
@אילן-פ כתב באקורדים יפים ומושקעים:
@איש-אחד
אני לא יודע בדיוק למה קוראים היפוך בס —אם הכוונה שב AM עושים בס E במקום A
אז הכל טוב
אני התכוונתי שעושים בס שלא מצלילי האקורד בכלל --לדוגמה AM עם בס --D
שבשכלול של כל הצלילים כולל הבס נוצר אקורד מורכב ומעניין שזה בעצם DM9
בסוג של ורייצייהזה כבר משהו אחר.
אבל גם את זה לא עושים על ימין ועל שמאל, הכל בחישוב מה מתאים לעניין ולקונספט. -
@חובבן לזה התכוונתי, בכל אופןם יש צורה לתאר אקורד, למשל אורד AM הוא לא אקורד F מהופך שהבס שלו הוא לה, ובמקום אף גבוה ירדו למי…
כשסבירים אקורד צריך לוודא שהקורא לא יצטרך לחשוב שתי דקות בשביל להבין לאיזה אקורד הכוונה…
ואגב… הרבה זמן לא שמענו ממך
אני כל פעם שמישהו מעלה קובץ של משהו שהוא בנה מעניין אותי לקרוא את הביקורת והארות שלך ומזמן לא ראינו אותך… -
@איש-אחד בדיוק.
אי אפשר לזרוק אקורדים במוזיקה סטנדרט (לא פסנתר או ג’ז וכדו’) כשמנגנים עם מקצב החכמה האמיתית זה להשתמש באקורדים רגילים ו7 מקסימום סאס,
והיצירתיות המוזיקלית היא לשים את האקורד הפשוט במקום הנכון שהוא יהיה מפתיע,
יש שחושבים שבשביל לנגן טוב צריך לעבוד על כל האקורדים המורכבים ,וזה נכון אבל לפחות תאמנו להשתמש נכון ויצירתי באקורדים הכי פשוטים
הדוגמא הטובה לזה זה הקלידםן מנדי גולדברג שבפסנתר מהרמן בצורה משגעת, ובמוזיקת חתונות וקבל"פ עם לפט וסטרינג יודע לתת אקורדים פשוטים ומפתיעים לאללה.
והמבין-יבין. -
@מייבין-באקורדים כתב באקורדים יפים ומושקעים:
@איש-אחד בדיוק.
אי אפשר לזרוק אקורדים במוזיקה סטנדרט (לא פסנתר או ג’ז וכדו’) כשמנגנים עם מקצב החכמה האמיתית זה להשתמש באקורדים רגילים ו7 מקסימום סאס,
והיצירתיות המוזיקלית היא לשים את האקורד הפשוט במקום הנכון שהוא יהיה מפתיע,
יש שחושבים שבשביל לנגן טוב צריך לעבוד על כל האקורדים המורכבים ,וזה נכון אבל לפחות תאמנו להשתמש נכון ויצירתי באקורדים הכי פשוטים
הדוגמא הטובה לזה זה הקלידםן מנדי גולדברג שבפסנתר מהרמן בצורה משגעת, ובמוזיקת חתונות וקבל"פ עם לפט וסטרינג יודע לתת אקורדים פשוטים ומפתיעים לאללה.
והמבין-יבין.כל מילה פנינה!
-
תודה על כל התשובות ממש מחכים