ימאהה או קורג?
-
@מנחם כתב בימאהה או קורג?:
אבל, וכאן מגיע האבל הגדול, הצלילים של הקורג הם הצלילים האמיתיים, כלומר, אם תקשיב לצליל של סקסופון לדוגמא בקורג אתה תשמע פה סקסופון אמיתי אם כי בסאונד הידוע של קורג, מצד שני כשתשמיע לאוזנך את הצליל של הסקסופון בימאהה אתה תשמע צליל נקי, חלק ויפה אבל לא אמיתי, פשוט חיקוי.
אז לסיכום, קורג הרבה לא אוהבים את הסאונד שלו כי זה סגור כמו שאני מגדיר את זה ומצד שני יש לו צלילים אמיתיים, וממול יש את הימאהה עם סאונד נקי ויפה אבל צלילים שהם חיקוי שנשמעים היטיב לאוזן מקצועית.אני חושב שבדיוק הפוך! בימאהה הצלילים של הכלים נשמעים הרבה יותר כמו הכלי המקורי מאשר בקורג...
-
@אקורד-מנצח כתב בימאהה או קורג?:
הצלילים האמיתיים הם לגמרי של ימהה.
ימהה לוקחים את הכלים ופשוט מקליטים כל צליל.
כך כשאתה מנגן במקלדת ממש יכולים לשמוע את הצלילים המקצועיים של מגוון הכלים הרחב ביותר.
לגבי הסאונד - אין על מה להתווכח שימהה פי מיליון יותר טובים.
לימהה יש גם מעלה נוספת שלא הוזכר כאן. אורגנית ימהה יכולה להחזיק 100 שנה והיא עדיין תעבוד!
ואילו בקורג האורגנים שלהם יותר חלשים מבחינת הבניה, יותר תשמעו על בעיות באורגני קורג מבימהה!
ועוד משהו לסיום... הנגינה על אורגנית ימהה יותר קלה ונוחה ואפילו נעימה. הקלידים של ימהה הם כמו חמאה...
בהצלחה בבחיר
אני מסכים איתך בנוגע לכך שימהאה יותר קל ונוח.
אבל אני לא מאמין שקורג לא עשו את הדגימות על ידי הקלטת כלים אמיתיים. -
לא שייך להביא ראיה לנושא הדגימות והסאונדים מסטים של יוחנן וכדו', בעיקר בגלל שמסתמא יוחנן פשוט דוגם סאונדים חדשים.
-
@מנגינת-הלב ברור שדוגם
אבל העניין הוא שאם נדגום את אותה דגימה בטיירוס וב pa4 זה יהיה שני סאונדים שונים -
בדרך כלל חסידי זה: טיירוס 5\ GENOS 2
מזרחי KORG PA X5 -
@ישראל-מאיר-שמעוני ובמזרחית גם הE-A 7
-
בימאהה קל יותר לבנות מקצבים
-
בקורג יותר קל
-
@מייבין-באקורדים זו הדעה שלי זכותך לחשוב אחרת
-
לעניות דעתי, וכפי שכבר נאמר בשעתו באתר מקצב ו"ווכח" רבות, ההבדל העיקרי בין הימאהה לקורג הוא הקומפרסור. ואסביר:
ביאמהה כל החומר עובר דרך קומפרסור, ואפקטים כמו ריוורב וכדו'. ההשפעה הישירה של זה הינה שכל צליל המנוגן ביאמהה נשמע הרבה יותר גדול ממה שהוא, על פי הכלל הנודע בסאונד (בתרגום מאנגלית)- חזק נשמע תמיד טוב יותר. זה נותן אווירה חזקה ותחושה של בלגן ואנרגיה.
לעומת זאת, בקורג- מה שהכנסת זה מה ששמעת. אין אפקטים, אין ניפוחים, הכל כמו במקור. לכן אם המקצב או הסאונד שאתה מנגן לא בנויים או מכוונים ממש טוב- הם ישמעו גרוע ולא סוחף.
ומסיבה זו בחו"ל מנגנים כמעט כולם על קורג ובישראל הרבה מאוד על יאמהה, כיון שבארה"ב לא אוהבים הרבה בלגן ובישראל כן. זה מכניס הרבה אנרגיה.
(בערך זה הסיכום של מה שנאמר שם, וכן באחד מהפרקים האחרונים של הקלידנים ובפינה של @חכם_בלילה בקו המכלול ע"י ליבלה ליפסקר.)
אגב, לייבלה טען בפינה הנ"ל שהסמפלר הקרוב ביותר למקור הוא של ketron event, אחריו של יאמהה ואחריו של קורג.
נ.ב. גילוי נאות- אני יושב על SX900 של ימאהה. -
@מנחם כתב בימאהה או קורג?:
אני אגיד את דעתי העניה (לא כ"כ)...
הצלילים של הקורג הם הצלילים האמיתיים, כלומר, אם תקשיב לצליל של סקסופון לדוגמא בקורג אתה תשמע פה סקסופון אמיתי אם כי בסאונד הידוע של קורג, מצד שני כשתשמיע לאוזנך את הצליל של הסקסופון בימאהה אתה תשמע צליל נקי, חלק ויפה אבל לא אמיתי, פשוט חיקוי.משום מה יש תמיד חיפוש בנגינה באורגן --לחפש סאונדים ודגימות שישמעו מקסימום כמו הכלי המקורי
יש לי תמיד איזה מחשבה כזאת --שמי אומר שהדגימות של הכלים המקוריים הם הכי יפים ?
אולי דוקא הסאונדים של האורגן --שאפשר לשלב כמה כלים ביחד לצליל אחד -- הם יותר יפים מהמקורי
ואולי אני לא מספיק מבין -- זה גם יכול להיות -
@איש-אחד כתב בימאהה או קורג?:
לעניות דעתי, וכפי שכבר נאמר בשעתו באתר מקצב ו"ווכח" רבות, ההבדל העיקרי בין הימאהה לקורג הוא הקומפרסור. ואסביר:
ביאמהה כל החומר עובר דרך קומפרסור, ואפקטים כמו ריוורב וכדו'. ההשפעה הישירה של זה הינה שכל צליל המנוגן ביאמהה נשמע הרבה יותר גדול ממה שהוא, על פי הכלל הנודע בסאונד (בתרגום מאנגלית)- חזק נשמע תמיד טוב יותר. זה נותן אווירה חזקה ותחושה של בלגן ואנרגיה.
לעומת זאת, בקורג- מה שהכנסת זה מה ששמעת. אין אפקטים, אין ניפוחים, הכל כמו במקור. לכן אם המקצב או הסאונד שאתה מנגן לא בנויים או מכוונים ממש טוב- הם ישמעו גרוע ולא סוחף.
ומסיבה זו בחו"ל מנגנים כמעט כולם על קורג ובישראל הרבה מאוד על יאמהה, כיון שבארה"ב לא אוהבים הרבה בלגן ובישראל כן. זה מכניס הרבה אנרגיה.
(בערך זה הסיכום של מה שנאמר שם, וכן באחד מהפרקים האחרונים של הקלידנים ובפינה של @חכם_בלילה בקו המכלול ע"י ליבלה ליפסקר.)
אגב, לייבלה טען בפינה הנ"ל שהסמפלר הקרוב ביותר למקור הוא של ketron event, אחריו של יאמהה ואחריו של קורג.
נ.ב. גילוי נאות- אני יושב על SX900 של ימאהה.השאלה אם ניתן בקורג לתת אפקטים באופן משמעותי לכל צליל שיגע לרמה של ימהה?
שמישהו פעם יסביר איך עורכים צליל בקורג מאפס בסאונד אדיט ולא באפקט...? -
@דג-במים:
השאלה אם ניתן בקורג לתת אפקטים באופן משמעותי לכל צליל שיגע לרמה של ימהה?
שמישהו פעם יסביר איך עורכים צליל בקורג מאפס בסאונד אדיט ולא באפקט...?בנוגע לשאלה הראשונה שלך, אני ישבתי עם PA 700 שהיה עליו סט של שפיץ ושם הדגימות
מכוונות מצויין ומאוד מלאות ,ואז אתה יכול לקרוא לזה דומה לרמה של ימאהה באפקטים
למרות שבאמת נטו מבחינת אפקטים ודאי שימאהה עולה על קורג
{תבקש פעם ממישהו שיש לו סט של שפיץ לבדוק את הסאונדים ביבש כלומר לא כפריסט ותבין במה מדובר}אבל יש עוד נקודה שלא שמים לב אליה, אני ,בתור אחד שגם דוגם לבד, הרבה יותר נוח לי לעשות את זה בקורג,
אני יכול לעשות את זה בישיבה בחדר גם בלי מחשב או שנייה לפני ארוע משא''כ בימאהה שזה דורש מחשב
ולטעון כל פעם את הכלי כך שזה שיקול נוסף
ואגב בתור אחד שבנה מקצבים גם בימאהה לדעתי הגישה של קורג יותר פתוחה ופשוטה אבל זה עניין של טעם -
@איש-אחד כתב בימאהה או קורג?:
לעניות דעתי, וכפי שכבר נאמר בשעתו באתר מקצב ו"ווכח" רבות, ההבדל העיקרי בין הימאהה לקורג הוא הקומפרסור. ואסביר:
ביאמהה כל החומר עובר דרך קומפרסור, ואפקטים כמו ריוורב וכדו'. ההשפעה הישירה של זה הינה שכל צליל המנוגן ביאמהה נשמע הרבה יותר גדול ממה שהוא, על פי הכלל הנודע בסאונד (בתרגום מאנגלית)- חזק נשמע תמיד טוב יותר. זה נותן אווירה חזקה ותחושה של בלגן ואנרגיה.
לעומת זאת, בקורג- מה שהכנסת זה מה ששמעת. אין אפקטים, אין ניפוחים, הכל כמו במקור. לכן אם המקצב או הסאונד שאתה מנגן לא בנויים או מכוונים ממש טוב- הם ישמעו גרוע ולא סוחף.
ומסיבה זו בחו"ל מנגנים כמעט כולם על קורג ובישראל הרבה מאוד על יאמהה, כיון שבארה"ב לא אוהבים הרבה בלגן ובישראל כן. זה מכניס הרבה אנרגיה.
(בערך זה הסיכום של מה שנאמר שם, וכן באחד מהפרקים האחרונים של הקלידנים ובפינה של @חכם_בלילה בקו המכלול ע"י ליבלה ליפסקר.)
אגב, לייבלה טען בפינה הנ"ל שהסמפלר הקרוב ביותר למקור הוא של ketron event, אחריו של יאמהה ואחריו של קורג.
נ.ב. גילוי נאות- אני יושב על SX900 של ימאהה.הכי מדויק ששמעתי, ותרשה לי להוסיף, בסוף זה עניין של הרגל. המוזיקה החסידית סטייל קטרון/מאיר אדלר התרגלו לסאונד החם של ימהה. ולכן מעדיפים את זה כי בקורג, כמו שאמרת, מה שאתה מכניס, זה מה יוצא.
ואגב באלקטרוני (לא חסידי!), הקורג הרבה יותר מקצועי מהימהה, בגלל שהאופציות לתכנות ואפקטים שם הרבה יותר קלות. אני מדבר כמובן על טראקים מקצועיים שבעיקר בחו"ל שומעים אותם. אני שומע באופן סדיר חתונות מחו"ל רק בשביל הטראקים האלקטרונים. אין בארץ דברים כאלו.