תגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית"
-
@המעבד-המתאבד בדקתי עכשיו וזה נשאר 4.4
-
@רבקה-מנדל
זה ברור
הקטע של ואזכה לראות זה 3/4
ואחר כך חוזר 4/4 -
@המעבד-המתאבד דבר ראשון התכונתי על נפשי
וואזכה תנגן באורגן ותבדוק את זה -
@אני-ואני כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
אגב יש שירים שיש בהם פעימות מיותרות כמו שבורי לב ( בבית ) ,
מה הסיפור של הקצב הזה?סיפור כאוב של מלחין לא מקצועי
ושל כותב לא בקצב -
גם ב"וזכיני לגדל" המפורסם
יש שתי פעימות מיותרות -
@המעבד-המתאבד אבל יש הרבה שירים כאלה !
( חוץ מזה שיש גם שירים שהפוך - הם בקצב אבל רוב הא נשים ששרים אותם יזיפו בפעימות , כמו ב- "שנשתוקק " של קמפה .) -
@המעבד-המתאבד כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
גם ב"וזכיני לגדל" המפורסם
יש שתי פעימות מיותרותאיפה בדיוק?
-
@אני-ואני
בקטע של - אנשי אמת זרע קודש בה’ דבקים + מעבר
1 וזכיני לגדל
2 בנים ובני בנים
3 חכמים ונבו-
4 נים
5 אוהבי ה’ יראי אלו-
6 קים
7 אנשי אמת זרע קודש
8 בה’ דבקים
9 מעבר שתי פעימות
10 וזכינו וכו’ -
@המעבד-המתאבד זה לא פעימות מיותרות.
זו תיבה של מעבר.
לתיבה אחת המשקל מתחלף ל2/4 ואז חוזר ל4/4 -
@Hagai-Habani
תקרא לזה איך שאתה רוצה
גם כשיש פעימה אחת מיותרת זה הופך ל1/4 שחוזר ל4/4…תכלס הקלידן צריך להשתגע כדי לסדר את זה בלי בעיות
-
@המעבד-המתאבד
מה פתאום, אני עושה את זה בלי שום בעיה
יש בyamaha פיצ’ר שחוצה את המעבר מ4/4 ל2/4 -
@המעבד-המתאבד כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@Hagai-Habani
תקרא לזה איך שאתה רוצה
גם כשיש פעימה אחת מיותרת זה הופך ל1/4 שחוזר ל4/4…תכלס הקלידן צריך להשתגע כדי לסדר את זה בלי בעיות
זה בדיוק העניין, ששירים לא עשויים רק בשביל שקלידן ינגן אותם…
וראה למשל ‘כנשר’ (וכשם שאני)- של משה גולדמן, שהוא המוות והסיוט הגדול ביותר שיכול להיות לקלידן הממוצע; כל רגע מתחלף 3/4 ו-4/4. ועם כל זה הוא להיט גדול שמושר עד היום.אז אמת שמשה גולדמן לא ידע מה זה כללים, אבל זה שמלחין כותב שירים בצורה שכזו לא הופך את הדבר הזה לבעייתי ולא מקצועי.
יש הרבה מוזיקאים גדולים שרואים בשינויי קצב גאונות לא פחותה מזו של מלחינים ומעבדים שעוברים סולמות.ועוד לא דיברנו על המוזיקה ההודית וכו’ שבנויה כולה על קצבים שלא היית מעלה בדעתך (7/8, 5/4 וכו’), ושלמוזיקאי המערבי הפשוט הינם חירטוטים לא ברורים… ובעיני ראיתי שני מוזיקאים מהגדולים בציבור שלנו שהתרגשו כמעט עד דמעות רק מלשחזר קטע שכזה… (רמז- שניהם מרצים בשירת הלויים…)
-
@אהרון-יוסף-בבייב כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@המעבד-המתאבד
מה פתאום, אני עושה את זה בלי שום בעיה
יש בyamaha פיצ’ר שחוצה את המעבר מ4/4 ל2/4איזה פיצ’ר ? יש את זה גם בטיירוס ?
-
@המעבד-המתאבד כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@Hagai-Habani
תקרא לזה איך שאתה רוצה
גם כשיש פעימה אחת מיותרת זה הופך ל1/4 שחוזר ל4/4…תכלס הקלידן צריך להשתגע כדי לסדר את זה בלי בעיות
@איש-אחד כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
יש הרבה מוזיקאים גדולים שרואים בשינויי קצב גאונות לא פחותה מזו של מלחינים ומעבדים שעוברים סולמות.
כולם צודקים , מצד אחד זה מאוד רמה של מוזיקה , אבל מצד שני זה לא נח לנגן את השירים האלה !
-
@אני-ואני כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
אבל מצד שני זה לא נח לנגן את השירים האלה !
זה מה שאמרתי, שלא כל שיר מיועד לקלידנים…
-
@איש-אחד כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
זה מה שאמרתי, שלא כל שיר מיועד לקלידנים…
חולק עליך.
תשמע חתונות בחו’'ל של שטענדיג למשל ותשים לב שגם יצירות מורכבות עם קצב משתנה מתבצעות…