ימאהה או קורג?
-
@רבקה-מנדל ברור שיותר קל לתכנת על קורג
-
@שמואל-שטרן
תלוי בדגם יש דגמים שקל ויש דגמים שקשהלמשל בסדרת sx דגמים 600\670\770\970 נראה שקשה
אבל באלה עם המסך מגע שהם 700 ו900 בגלל שזה מסך מגע נראה לי יותר קל לשלוט על הערוציםשוב, אני עדיין לא יודע איך זה הולך במסך מגע
אני עומד לקנות את yamaha psr a5000 שזה אורגן מזרחי (למי שרוצה להנות מהביצועים של האורגן הינה קישור) ואני יבדוק אם זה קלאם יהיה קל אני יכתוב (בלנד"ר)
-
@חכם_בלילה קלידנים גדולים ממך זה כמה אנשים שלקחו אורגן בארץ ישראל ויצאו לנגן בחתונות על ידי שמפעילים מקצבים וזהו?
תפתח את העיניים ותסתכל אם יש בעוד מקום בעולם כמעט מישהו שמנגן על ימהה ולא על קורג, תראה מקום אחד שמנגנים בכל העולם חוץ מארץ ישראל בתזמורות עם כלים אמיתיים ששם כמובן צריך את הדיוק ואת הסאונד שיישמע הכי מקורי ואמיתי כמו הכלים ותגיד לי אם יש שם מישהו שמנגן על טיירוס או ג'נוס או שרק על קרוג, על מה אתם מדברים שזה בור שכולם לוקחים ימהה, חוץ מבארץ ישראל שכולם הולכים אחרי העדר (עיין ערך ג'נוס שברגע שנקנה כולם היו חייבים לקנות בלי לבדוק ואחרי תקופה רובם חזרו לטיירוס) הקלידנים בארץ ישראל חלק גדול וענק מהם בעיקר החסידים בכלל לא מבינים במוזיקה ובאמת לא מוזיקלים ולא יודעים לנגן פסנתר וכו' אלא רק להרים אירוע ולהפעיל מקצבים שיעיפו את הציבור ובשביל זה באמת ימהה חבל על הזמן, אבל כל מי שקצת מבין במוזיקה קונה קורג גם בארץ וודאי בחו"ל חוץ מהקלידנים החסידיים שזה מה שהם צריכים בשביל להתקדם.דור טיפש שהולך אחרי העדר
-
@אברהם-בן-דוד
שובתלוי בטעם של מי שעומד מאחורי הקלידים
אם הוא אוהב את הסאונד אולפן של ימהה או סאונד הופעה חיה של קורג -
@אברהם-בן-דוד
חולק עליך בענק
הסאונד החי של ימאהה הרבה יותר טוב מהסאונד החי של קורג (מדבר על הדגימות של האורגן לא על הכרטיס קול...)
אפילו קלידנים עם קורג אומרים שבסאונד החי יותר טוב ימאההאת האמת?
אין לי כוח שוב להיכנס לדיון כי מה יצא מזה?
אין שום צד שצודק
הכל ענין של טעם...
אתה אוהב את קורג אני את ימאהה וההוא את מדלי...
חלאס לדון בזה כי אין תועלת!
#מפסיקים_את_הדיון -
@חכם_בלילה כתב בימאהה או קורג?:
#מפסיקים_את_הדיון
אני חושב שיש תועלת רבה כי כל אחד מביא את המבט שלו על החברות השונות. אם נמאס לך יש אפשרות לבטל את המעקב על השרשור כך שזה אפילו לא יופיע לך בנושאים שלא נקראו. אני בכל אופן חושב שיש הרבה תועלת בדיון ואני מזמין את כל מי שיש לו דעה בנושא להביע את דעתו.
-
@Yossile אני מסכים איתך לחלוטין:
אבל!
מי שדן בנושא צריך להבין שני החברות ולא להגיד סתם דברים....
אבל 2 !
מי שאומר שקורג יותר טוב מימאהה ולהפך זה פשוט לא נכון!
קורג וטעם זה ענין של בחירה אישית
אי אפשר להגיד שהוא יותר טוב ממנו...
לדון ולהשוואת זה מעולה אבל לא לקבוע כי זה לא אפשרי....
מקווה שאני מובןהכוונה שלי להפסיק את הדיון היא של מי יותר טוב ולעבור להשוואת..
-
@חכם_בלילה אני חושב שבאמת כדאי לדבר על השוואות בעניינים שונים, זה יעזור לכולם מאוד. אבל אם יש מישהו שהתנסה בשתי החברות והוא חושב שמסיבות כאלה ואחרות אחת יותר טובה מהשנייה (כמובן במכלול כי לכל חברה יש את המעלות והחסרונות שלה) חשוב שהוא יביע את דעתו.
-
@חכם_בלילה כתב בימאהה או קורג?:
כמובן רק אם הוא בדק הכל לעומק ולא מהאוויר...
וודאי. את זה אמרתי מהתחלה.
-
@אברהם-בן-דוד כתב בימאהה או קורג?:
חוץ מארץ ישראל בתזמורות עם כלים אמיתיים ששם כמובן צריך את הדיוק ואת הסאונד שיישמע הכי מקורי ואמיתי כמו הכלים ותגיד לי אם יש שם מישהו שמנגן על טיירוס או ג'נוס או שרק על קרוג
לא בא לי להיכנס לזה
אבל האם לדעתך יואלי דיקמן (טיירוס 5), יהודה גלילי (גנוס), יענקי לנדא (גנוס)
הם לא מספיק מוזיקאים בשבילך? -
אתה מה זה צודק
תפעול מסך של קורג קשהניגנתי על ה300 והמסך בקושי הגיב למגע עדין, לעומת זאת במסך ג'נוס של ימהה שנמצא בדגמים 700 900 5000 genos 1/2 המסך מגיב אפילו למגע עדין
-
בקורג 300 אם המסך עושה בעיות אז צריך לכייל אותו
-
@מייבין-באקורדים
זה לא שצריך לכייל אותו איפה שאתה לוחץ זה מה שנלחץ
פשוט צריך ללחוץ על המסך -
אולי דוקא הסאונדים של האורגן --שאפשר לשלב כמה כלים ביחד לצליל אחד -- הם יותר יפים מהמקורי
ואולי אני לא מספיק מבין -- זה גם יכול להיות
זו בדיוק התאוריה של מאייר אדלר, הוא אומר את זה בהרבה הזדמנויות וגם בפאנל של הקלידנים. שאין צורך להישמע כמו המקור אלא כמו משהו שאנשים נהנים לשמוע, וזה מה שהוא חיפש, ומצא, והצליח...
ובזה אין זכות שפיטה לכל הדור הקודם שלא נולד לתוך זה, כי יש את המקובעות הטבעית שמה שלא תזמורת לא כלום... (ע''ע עדי נתנאלי, לייבלה ליפסקר עמי כהן, ועוד.. שלא סובלים את סטייל מאיר אדלר) ורק מי שנולד לתוך זה וטעם ונהנה בלי מוסכמות והנחות מוקדמות, לו זכות הדיבור. והציבור מצביע ברגלים...