החומר של el m.
-
@החושב
עשיתי את הפרוייקט ואת כל הקטעים בשעה וחצי בערך
אחרי זה עוד קצת הוספות.
בכללי כמעט כל הפרוייקטים בסגנון הזה של דרמה שאני עושה אני מסיים תוך 2-3 שעות, ואחרי זה אני לא נכנס אליהם בדרך כלל עוד פעם, ולכן לפעמים אני מחפף קטעים או מפסיק באמצע יצירה שאפשר לפתח אבל לא חוזר אליה.יצא באמת לא רע אבל יש לי תמיד התבאסות מהאיכות של הסאונד (לאו דווקא מבחינת המיקס) כי כשאני שומע כזה סגנון מוזיקה של מלחינים שונים(אמנם נכון שהם הרבה פעמים משתמשים בכלים אמיתיים) אבל בכל זאת אתה שומע איך הסאונד עוצמתי פתוח וחזק ובדברים שלי אין את האיכות הזו שזה ממש ממש משנה את הכל וחבל כי מבחינת הרעיונות זה יכול לצאת ממש יפה אבל הקטע של הסאונד ממש תוקע את זה
-
@elazar-miller כתב בהחומר שלי:
@החושב
עשיתי את הפרוייקט בשעה וחצי בערך
בכללי כמעט כל הפרוייקטים בסגנון הזה של דרמה שאני עושה אני מסיים תוך 2-3 שעות, ואחרי זה אני לא נכנס אליהם בדרך כלל עוד פעם, ולכן לפעמים אני מחפף קטעים או מפסיק באמצע יצירה שאפשר לפתח אבל לא חוזר אליה.יצא באמת לא רע אבל יש לי תמיד התבאסות מהאיכות של הסאונד (לא מבחינת המיקס) כי כשאני שומע כזה סגנון מוזיקה של מלחינים שונים(אמנם נכון שהם משתמשים בכלים אמיתיים) אבל בכל זאת אתה שומע איך הסאונד עוצמתי פתוח וחזק ובדברים שלי אין את האיכות הזו שזה ממש ממש משנה את הכל וחבל כי מבחינת הרעיונות זה יכול לצאת ממש יפה אבל הקטע של הסאונד ממש תוקע את זה
נו, טוב, עניין של מיקס...
אז לך לפרוג ללמוד מיקס! -
@איש-אחד
זה מן הסתם יוכל לקדם(בעז''ה בהזדמנות אני חושב לעשות קורס)
אבל להשיג סאונד ברמה שלהם
זה לא אפשרי כמעט
כי הם לוקחים סאונדמנים ומפיקים הכי טובים שיש
וזה לא רק עניין של המיקס זה הציוד הניסיון וכל מיני אפקטים
שהם משתמשים שאין לי מושג מה לעשות איתם -
@elazar-miller
יצא באמת לא רע אבל יש לי תמיד התבאסות מהאיכות של הסאונד (לאו דווקא מבחינת המיקס) כי כשאני שומע כזה סגנון מוזיקה של מלחינים שונים(אמנם נכון שהם משתמשים בכלים אמיתיים) אבל בכל זאת אתה שומע איך הסאונד עוצמתי פתוח וחזק ובדברים שלי אין את האיכות הזו שזה ממש ממש משנה את הכל וחבל כי מבחינת הרעיונות זה יכול לצאת ממש יפה אבל הקטע של הסאונד ממש תוקע את זה
טוב אין מה לעשות, ככה זה בעולם הזה של הסאונד, אם יש לך תקציב מנופח התוצאה תהיה בהתאם, מה שכן השמעתי איזה יצירה שלך לחבר והוא ממש התלהב [חופשי זה פתיח של דיסני כלשונו...] מה שאומר שהרבה אנשים לא בהכרח שמים לב להבדל.
אגב, יש גם אוטומציות שאתה יכול להוסיף אותם על קטעים מסוימים, נניח שלקראת סוף קטע אתה רוצה לנפח הכל אז אפשר להכניס רק לקראת הסוף יותר רוורב או להגביר את הוולסוטי וכו'. -
יש גם אוטומציות שאתה יכול להוסיף אותם על קטעים מסוימים, נניח שלקראת סוף קטע אתה רוצה לנפח הכל אז אפשר להכניס רק לקראת הסוף יותר רוורב או להגביר את הוולסוטי וכו'.
אגב אם כבר מדברים אז איך אני באמת יכול להוסיף אפקטים על קטע מסויים בערוץ או מחלק מסויים בפרוייקט?
וסתם מהתעניינות.
איזה מוזיקה אתה עושה(שומע)?
כי נראה שאתה מבין בז'אנר הזה
(רובם פה פחות בקטע של הסגנון הזה)
וראיתי תמיד מהתגובות שלך שיש לך הבנה בסגנון הזה. -
@elazar-miller כתב בהחומר שלי:
אגב אם כבר מדברים אז איך אני באמת יכול להוסיף אפקטים על קטע מסויים בערוץ או מחלק מסויים בפרוייקט?
בכל ערוץ יש את הR והW, אם מפעילים את R זה מפעיל אוטמוציות שכבר נכתבו מראש וצריך להגדיר אותם. ואם מפעילים את הW זה נותן אפשרות ליצור אוטומציות בזמן אמת, לדוגמא אם אחרי שהקלטת כינורות אתה רוצה להוסיף קצת ווליום במקום מסויים אז אתה מפעיל את הW [ומוודא שגם הR דלוק כי הוא כפתור ההפעלה של זה ], ותוך כדי שהשיר מתנגן אם תגביה את הווליום של הערוץ זה יקליט ככה את הערוץ, [ואם תרצה לשמוע בלי האוטומציה פשוט תבטל את הR]
מקווה שהסברתי טוב, אם תרצה הנה קישורים למדריכים מפורטים יותר. https://www.youtube.com/watch?v=ekDzkydaVAY
https://www.youtube.com/watch?v=8ChNLo9idek
https://www.youtube.com/watch?v=IuoQRzGRi9cבגדול אני אוהב מגוון רחב של מוזיקה [פחות חסידי...יותר ז'אנרים אחרים או סוגי מוזיקה לקולנוע וסרטים כי זה באמת מכניס אווירה חוץ ממה שנותנים האקורדים...], סטייל בריאן טיילור או הנס זימר אם אתה מכיר.
ותכלס' משהו נוסף שאני ממש אוהב בשירים זה ההתפתחות שלהם שכל תיבה יש משהו נוסף ותמיד יש ציפייה לביט הבא, ואתה עושה את זה ממש טוב, גם במה שהעלית עכשיו... -
@החושב
כן שמעתי על זה נראה מעניין
אבל אני חושב שמה שבאמת חשוב ללמוד זה את התאוריה, תזמור, וקומפוזיציה.
כי בסופו של דבר זה מה שצריך כדי להלחין וליצור מוזיקה (גם לסרטים)
ואם למדת את זה תוכל לעשות גם מוזיקה לסרטים, לדעתי קורס מיוחד לסרטים לא ממש חשוב וזה סתם שם מעניין, אבל מעבירים לך את אותם הדברים כמו בקורס רגיל, (אמנם זה טוב לדעת איך להתעסק עם פרטיטורה לסרט וקצת מרחיבים בזה יותר בקורס כזה, אבל לא יודע כמה הקורס הזה יכול להועיל מאשר קורס תזמור רגיל) תלוי כמובן ברמת הידע והכישרון.
ובסופו של דבר הלחנה זה דבר שמגיע מבפנים ואי אפשר ממש ללמד להלחין, יש קצת טיפים אבל זה לא באמת גורם להלחנה מיוחדת.אני אישית לוקח כל מיני סצינות ועושה עליהם מוזיקה וככה מתנסה בלעשות מוזיקה על סרט.
למדתי אצל ערן סלומון קצת רקע בתאוריה וכו', אני עדיין צריך להמשיך אבל יש לו ידע והסברה ממש מעולה, אפשר לקבל ממנו המון! ממליץ!!
-
@elazar-miller כתב בהחומר שלי:
(אמנם זה טוב לדעת איך להתעסק עם פרטיטורה לסרט וקצת מרחיבים בזה יותר בקורס כזה, אבל לא יודע כמה הקורס הזה יכול להועיל מאשר קורס תזמור רגיל)
לעניות דעתי, בכתיבה לסרט התזמור שונה לגמרי, ואני כמובן לא מדבר על הפתיחים וכדו' (שאת זה אנו שומעים לרוב אצל המלחינים הנ"ל), אלא על הכתיבה של המוסיקה לרקע של הסרט עצמו, שהיא מלאכת מחשבת שצריכים להבין הרבה בזה.
זה להעביר רגשות בשפת המוסיקה, זה לכתוב בעצם מנגינה שהיא לא מנגינה בפני עצמה אלא מתארת בצורה מופשטת סצנה מסוימת.
אגב, בציבור שלנו היחיד שעושה את זה הוא מנדי הרשקוביץ. (אפשר לשמוע בהקלטות של האסק האחרון, שם הוא כתב פרטיטורה מלאה למחזמר באורך 45 דקות!! וכן בדיסק החדש של יודי ביאלוסטוצקי "שישי", ברצועה האחרונה (פיג'אמאלע), שהיא כעין מחזמר. בשניהם הכתיבה מדהימה, מומלץ להאזנה!!!)אגב, @elazar-miller, שתדע שאני חייב לך נסיעות שלמות שנשרפו לי על התיקייה שהבאת לי...
לא גומר לשמוע את זה!!! -
אגב, בציבור שלנו היחיד שעושה את זה הוא מנדי הרשקוביץ. (אפשר לשמוע בהקלטות של האסק האחרון, שם הוא כתב פרטיטורה מלאה למחזמר באורך 45 דקות!! וכן בדיסק החדש של יודי ביאלוסטוצקי "שישי", ברצועה האחרונה (פיג'אמאלע), שהיא כעין מחזמר. בשניהם הכתיבה מדהימה, מומלץ להאזנה!!!)
מעניין, לא הכרתי, שווה לנסות. כי באמת בסרטים יש צורך אדיר ליצור רגש נוסף כמו קטע דרמטי שבא לידי ביטוי בכלים מסוימים או קטעים עם תחושת ריחוף וכדו' שלא מספיק לזה רק אקורדים והרמוניה.
@elazar-miller אפשר גם את אותה תיקייה???? -
@elazar-miller כתב בהחומר שלי:
@איש-אחד
כן זה נכון שהפרטיטורה זה סיפור שלם כי זה לא מלודיה זה פשוט משחק שלם של תזמורת וזה באמת גאונות לדוגמא ג'ון ויליאמס אלוף בזה ואין רגע שהוא לא משחק עם הכלים.כן, כל יצירה שם זה מדהים אני שומע כבר שנים וכל פעם מתלהב מחדשטוב שאתה אומר לי עליו, כי הקשבתי בדר"כ להנס זימר ולבראין טיילר.
אז עכשיו יש לי חומר לנסיעה מחר...ובאמת אסף אמר לנו בפרוג שבדר"כ בהקלטות של מוסיקה לסרטים שמים מסך ענק של הסרט מול הנגנים, שירגישו מה שהם מנגנים.
-
@elazar-miller כתב בהחומר שלי:
@החושב
אני אשמח אבל יש שם איזה 8 ג'יגה ועד שאני אצליח לעלות את זה זה ייקח המון זמן האינטרנט אצלי איטי מאודיותר...
התיקיה שאצלי תופסת 11 GB, ועוד לא הכל עבר כי עצרנו באמצע...@החושב, העברנו את זה פיזית, הוא הגיע אלי כדי שאעביר לו את הפסנתר של קייסקייפ אז זה מה שקיבלתי בתמורה במקום...