החומר של el m.
-
@החושב
כן שמעתי על זה נראה מעניין
אבל אני חושב שמה שבאמת חשוב ללמוד זה את התאוריה, תזמור, וקומפוזיציה.
כי בסופו של דבר זה מה שצריך כדי להלחין וליצור מוזיקה (גם לסרטים)
ואם למדת את זה תוכל לעשות גם מוזיקה לסרטים, לדעתי קורס מיוחד לסרטים לא ממש חשוב וזה סתם שם מעניין, אבל מעבירים לך את אותם הדברים כמו בקורס רגיל, (אמנם זה טוב לדעת איך להתעסק עם פרטיטורה לסרט וקצת מרחיבים בזה יותר בקורס כזה, אבל לא יודע כמה הקורס הזה יכול להועיל מאשר קורס תזמור רגיל) תלוי כמובן ברמת הידע והכישרון.
ובסופו של דבר הלחנה זה דבר שמגיע מבפנים ואי אפשר ממש ללמד להלחין, יש קצת טיפים אבל זה לא באמת גורם להלחנה מיוחדת.אני אישית לוקח כל מיני סצינות ועושה עליהם מוזיקה וככה מתנסה בלעשות מוזיקה על סרט.
למדתי אצל ערן סלומון קצת רקע בתאוריה וכו', אני עדיין צריך להמשיך אבל יש לו ידע והסברה ממש מעולה, אפשר לקבל ממנו המון! ממליץ!!
-
@elazar-miller כתב בהחומר שלי:
(אמנם זה טוב לדעת איך להתעסק עם פרטיטורה לסרט וקצת מרחיבים בזה יותר בקורס כזה, אבל לא יודע כמה הקורס הזה יכול להועיל מאשר קורס תזמור רגיל)
לעניות דעתי, בכתיבה לסרט התזמור שונה לגמרי, ואני כמובן לא מדבר על הפתיחים וכדו' (שאת זה אנו שומעים לרוב אצל המלחינים הנ"ל), אלא על הכתיבה של המוסיקה לרקע של הסרט עצמו, שהיא מלאכת מחשבת שצריכים להבין הרבה בזה.
זה להעביר רגשות בשפת המוסיקה, זה לכתוב בעצם מנגינה שהיא לא מנגינה בפני עצמה אלא מתארת בצורה מופשטת סצנה מסוימת.
אגב, בציבור שלנו היחיד שעושה את זה הוא מנדי הרשקוביץ. (אפשר לשמוע בהקלטות של האסק האחרון, שם הוא כתב פרטיטורה מלאה למחזמר באורך 45 דקות!! וכן בדיסק החדש של יודי ביאלוסטוצקי "שישי", ברצועה האחרונה (פיג'אמאלע), שהיא כעין מחזמר. בשניהם הכתיבה מדהימה, מומלץ להאזנה!!!)אגב, @elazar-miller, שתדע שאני חייב לך נסיעות שלמות שנשרפו לי על התיקייה שהבאת לי...
לא גומר לשמוע את זה!!! -
אגב, בציבור שלנו היחיד שעושה את זה הוא מנדי הרשקוביץ. (אפשר לשמוע בהקלטות של האסק האחרון, שם הוא כתב פרטיטורה מלאה למחזמר באורך 45 דקות!! וכן בדיסק החדש של יודי ביאלוסטוצקי "שישי", ברצועה האחרונה (פיג'אמאלע), שהיא כעין מחזמר. בשניהם הכתיבה מדהימה, מומלץ להאזנה!!!)
מעניין, לא הכרתי, שווה לנסות. כי באמת בסרטים יש צורך אדיר ליצור רגש נוסף כמו קטע דרמטי שבא לידי ביטוי בכלים מסוימים או קטעים עם תחושת ריחוף וכדו' שלא מספיק לזה רק אקורדים והרמוניה.
@elazar-miller אפשר גם את אותה תיקייה???? -
@elazar-miller כתב בהחומר שלי:
@איש-אחד
כן זה נכון שהפרטיטורה זה סיפור שלם כי זה לא מלודיה זה פשוט משחק שלם של תזמורת וזה באמת גאונות לדוגמא ג'ון ויליאמס אלוף בזה ואין רגע שהוא לא משחק עם הכלים.כן, כל יצירה שם זה מדהים אני שומע כבר שנים וכל פעם מתלהב מחדשטוב שאתה אומר לי עליו, כי הקשבתי בדר"כ להנס זימר ולבראין טיילר.
אז עכשיו יש לי חומר לנסיעה מחר...ובאמת אסף אמר לנו בפרוג שבדר"כ בהקלטות של מוסיקה לסרטים שמים מסך ענק של הסרט מול הנגנים, שירגישו מה שהם מנגנים.
-
@elazar-miller כתב בהחומר שלי:
@החושב
אני אשמח אבל יש שם איזה 8 ג'יגה ועד שאני אצליח לעלות את זה זה ייקח המון זמן האינטרנט אצלי איטי מאודיותר...
התיקיה שאצלי תופסת 11 GB, ועוד לא הכל עבר כי עצרנו באמצע...@החושב, העברנו את זה פיזית, הוא הגיע אלי כדי שאעביר לו את הפסנתר של קייסקייפ אז זה מה שקיבלתי בתמורה במקום...
-
@החושב, העברנו את זה פיזית, הוא הגיע אלי כדי שאעביר לו את הפסנתר של קייסקייפ אז זה מה שקיבלתי בתמורה במקום...
אין, ידעתי שהכל אינטרסים .
זה הרבה פסקולים ומוזיקה לסרטים שהורדתי במשך הרבה זמן
של כל מיני מלחינים
אבל אני כן אוכל לשלוח לך חלק מהדברים היפים למייל אם תרצהממש אשמח ואודה לך מאוד..
אפשר לשתף כאן מיילים?? מקסימום אגיע אליך פיזית אם תרצה.