הקלידנים 2 כל הפרטים בשרשור!!! | פורום המוזיקאי!
-
@יוני-זילברגג @binyamin @מרדכי-S אין כמוכם!!
אלופים כל אחד ואחד!!! -
@Yossile כתב בהקלידנים 2 כל הפרטים בשרשור!!!:
@חכם_בלילה קיבלת, ביושר.
הנגינה שלך נעימה ומדויקת, מקצועית ואיכותית.
אבל לדעתי, אם לא תסדר את הבלאנס באורגן או תשדרג לאורגן מקצועי יותר, יהיה קשה מאד לשופטים לשפוט את הנגינה האיכותית לבד וכנראה שהם ישפטו את המכלול, דבר שעלול מאד להפריע לך. ובהמשך בכלל לא בטוח שתהיה אפשרות הצבעה כמו עכשיו (כמובן שאם תהיה אנחנו לצדך).
כמובן שדברי הם טיפ בלבד ואתה חופשי לבחור אם אתה מסכים להם או לא, רק אמרתי את דעתי בגלל שאני מאד רוצה שתצליח בשלבים הבאים, ולדעתי פרט טכני כזה שבכלל לא קשור לרמת הנגינה שלך עלול לפגוע בך בהמשך התחרות. -
@יצחק כתב בהקלידנים 2 כל הפרטים בשרשור!!!:
יש מצב להקלידנים חלק שתים בדרייב
https://drive.google.com/file/d/1sAzaTw7mhM8PZ25pubLMLWuK997Lf3UV/view
-
-
@חכם_בלילה כתב בהקלידנים 2 כל הפרטים בשרשור!!!:
לפעם הבא ב"ה אני יעשה בלאנס ויבוא יותר מוכן מראש...
חוץ מהבלאנס - נקודה למחשבה
שים לב שהשופטים בפרק ה 2 אמרו שכול המתמודדים ניגנו באותו סגנון - והם צודקים
לדעתי בפעם הבאה אולי תחשוב על איזה חידוש מרענן -- רעיון לדוגמא
להתחיל בנגינה של קאבר מוכר עם פסנתר להראות יכולות נגינה -- שיש לך אותם
ואחר כך לעבור למשהו אקוסטי ----כינורות גיטרות וכ"ו
ובסוף לגמור עם איזה טראנס /דאנס /רוק --כמו כולם
זה יכול להיות אפילו אותו שיר עם 3 עיבודים שונים
עוד הערה חשובה --אם זה קטע מוכר -תקח את האקורדים המקוריים מאיזה חוברת אקורדים
ואל תסמוך לנגן רק משמיעה כי גם על הדיוק באקורדים ראיתי שהשופטים מתיחסים מאוד -
@suc את מי אתה רוצה שיורידו במקומו?
-
-
מסכים עם כל מילה שכתב אילן פ. בנוגע לטראנסים.
השופטים מחפשים שתוכיח להם מוזיקה. (עיין ערך אברהם דויטש איתמר שטיין ושאר האלופים מהעונה הקודמת). אי אפשר להוכיח מוזיקה על ידי מקצבי dj.
חשבתי לכתוב כמה טיפים שיקדמו את המתמודדים לדעתי: (אני לא חושב שאני מבין יותר מהם במוזיקה, פשוט האזנתי בחיי להרבה סוגי מוזיקה וחשבתי רבות על הנושאים האלה והתייעצתי עם הרבה אנשים, כך שאם אני אולי אזכה לעזור למישהו, למה לא לנסות לעזור?)
1. כמו שהזכירו כאן כבר. אתה חייב להוכיח מקצועיות (זה אולי הדבר שהשופטים מחפשים) וזה בעיקר על ידי שהבלאנס יהיה מאוזן הכי טוב שיכול להיות. (או יותר מדויק אם תפשל בזה, הוכחת אי מקצועיות).
2. בשופו"א לא להעביר צליל באמצע משפט (אבי דרור כבר דיבר על זה), זה גם לא יפה, וגם עושה בלאגן בעוצמת הצליל ברגע המעבר.
3. לנגן בכמה סגנונות כמו שכתב אילן פ. לדוגמא: בינתיים רוב ככל משתתפי התחרות ניגנו מחרוזת בסדר הזה: פריילאך ואז השיר מקבל האטה ועובר לדאנס dj וכו'. הייתי ממליץ לנגן את ההתחלה גם על פריילאך וגם על רוק. גם בשביל הגיוון וגם בשביל לנסות להוכיח שאתה יודע לנגן בפיל של הכלי ומותאם לרוק (פיץ' בגיטרה חשמלית ועוד). וגם בדאנס צריך לדעת איך להוכיח מוזיקה. קצת קשה (אפשרי על ידי משחקי אקורדים, או להשתדל בהתאמת השיר למקור).
4. אני מאד אוהב שלוקחים שיר אחד ומנגנים בכמה סגנונות כמו שכתב אילן פ. אפשר אפילו לקחת שיר פשוט כמו לב טהור העממי. ולנגן אותו כך:
בית פסנתר.
פזמון בסגנון אופרה קונצרטים וכו'.
שוב בית בסגנון מזרחי (וגם כאן הייתי ממליץ לשחק בתווים שישמעו יותר מזרחי כגון אם אתה מנגן על לה מינור תחליף (בסוף הבית ב"חדש בקרבי") את התו סי (B) בלה דיאז (Bb) זה אופציה יפה בהרבה שירים).
פזמון פריילאך או רוק.
ואפשר איזה פתיח יפה שהמצאת לסיום או אפילו איזה טראק ולנגן אותו עם איזה ביצוע קטנטן שיגרום לשופטים להתלהב.
5. גם אם החלטת לנגן רק דאנסים וטראקים. צריך לדעת (זה דברים שראיתי שהרבה פישלו בהם) שלא על כל הברייקים או הפילים (מעברים) מתאים להמשיך את הנגינה של השיר עצמו. לפעמים כדאי לתת למעבר להתנגן לבד.
עוד דבר חשוב בנגינת טראקים. כדי לנגן סוג מוזיקה מסוים אתה חייב להכיר את אותו סגנון. וכיוון שאני מאמין שרוב הבחורי ישיבה שמנגנים ומתמודדים בתחרות, פחות מתמצאים במוזיקת dj. זה חיסרון ענק!!! עדיף לנגן מוזיקה שאתה מכיר טוב (או שתאזין לגדולים כמו דמיטרי וגאס ועוד).
6. הטיפ החשוב והגדול מכולם: פשוט תאזינו להקלטות של קלידנים מחתונות. אני חושב שזו הדרך הכי טובה לדעת איך אמור להתנהל קלידן גם בקטעי סולו וגם בקטעי הרמוניה כליווי (בהמשך התחרות אמור להיות שמלווים זמר - כך היה בעונה הקודמת).
הייתי ממליץ להאזין לכמה סוגי קלידנים כדי לדעת הרבה סוגי נגינה, לדוגמא לאפרים מרקוביץ יש דאנסים מדאימים עם סאונד נקי וביצועים יפים מאד במעברים ובליווי. לשמוע את יוחנן אורי כדי להכיר את נגינת הרוק דיסקו. ואיך להתכתב עם דאנסים כמו שצריך. את אבי דרור בשביל נגינה מקצועית ואמיתית וכן רפי שטיין. איציק איזנשטט בשביל פריילאך (אין צורך להזכיר את מאיר אדלר אבי הפריילאך). כל קלידן ייחודי בתחום מסויים וכדאי להכיר הכל.
בשני משפטים הייתי מסכם את הכללים החשובים:
א. אם יש לך מעט זמן כדי להוכיח את עצמך, אל תבזבז חצי מהזמן בנגינת טראקים או סתם נגינה חלקה ביד ימין של שיר מסויים. חייב להיות ביצוע כלשהוא בכל שלבי הנגינה (יש כל כך הרבה סוגי ביצועים, חבל עליהם ועליך...)
ב. אתה חייב להיכנס לראש של השופטים וללמוד מהפרקים הקודמים ומעונה קודמת. תגרום להם לרקוד!!!
ג. הכי הכי חשוב תפילה על כל צעד ושעל!
בברכת הצלחה לכל המתמודדים (???.... שגם מי שלא ינצח יצליח במקצוע בפרט אם הוא רוצה להתפרנס מזה). כולנו מאחוריכם, כולנו מחכים משבוע לשבוע רק לשמוע אתכם מנגנים. תנו בראש!!! -
איך אני מגיע לדף האינטרנט של הקלידנים להצביע למישהו?
-
@אהרון-יוסף-בבייב אין דף אינטרנט
-
@מנגינת-הלב כתב בהקלידנים 2 כל הפרטים בשרשור!!!:
- אני מאד אוהב שלוקחים שיר אחד ומנגנים בכמה סגנונות כמו שכתב אילן פ. אפשר אפילו לקחת שיר פשוט כמו לב טהור העממי. ולנגן אותו כך:
בית פסנתר.
פזמון בסגנון אופרה קונצרטים וכו'.
שוב בית בסגנון מזרחי (וגם כאן הייתי ממליץ לשחק בתווים שישמעו יותר מזרחי כגון אם אתה מנגן על לה מינור תחליף (בסוף הבית ב"חדש בקרבי") את התו סי (B) בלה דיאז (Bb) זה אופציה יפה בהרבה שירים).
פזמון פריילאך או רוק.
אני לא חושב שאפשר לעשות ביצוע כזה בשלש דקות שהם נותנים, אולי בשלבים הבאים.
בכלל אני חושב שיש פה משהו קצת לא הוגן מצד השופטים. בפרק הראשון הם הדגישו שוב ושוב שחשוב לנגן אלקטרוני ודאנס כי זה מה שאוהבים היום, אבל כמובן בשביל להראות גם יכולות נגינה אמיתיות אמרו לעשות גם פריילאך או רוק, אז הגיעו המתמודדים בפרק השני ועשו בדיוק את מה שהשופטים ביקשו - פריילאך ואח"כ מעבר לדאנס. הבעיה שנוצרה הייתה שהפריילאך אצל כולם נשמע אותו דבר ואח"כ כשעוברים לדאנס כבר לא נשאר זמן להרשים ולהחליף סאונדים אז עושים סאונד אחד ומסיימים. ואז הגיעו השופטים וטענו בצדק שזה משעמם אבל לא אמרו מה כן ירצה אותם ומה כן אמורים לעשות. אז אולי תגידו אתם מה אפשר לעשות בשלש דקות בשביל להרשים את השופטים, להראות שליטה בכמה סגנונות שונים ולהצליח. - אני מאד אוהב שלוקחים שיר אחד ומנגנים בכמה סגנונות כמו שכתב אילן פ. אפשר אפילו לקחת שיר פשוט כמו לב טהור העממי. ולנגן אותו כך:
-
@Yossile
כתבת מדוייק. ודוקא זה כל הענין.
התפקיד שלך זה להוכיח שהפריילאך שלך לא נשמע כמו כולם.
לצורך זה אתה יכול להשתמש עם חצוצרה יפה עם ויבריזציה (הרעידה בסוף צליל) שנשמעת כמו אמיתי. אגב, זה יותר מסתדר ברוק.
וכן בדאנס שכתבת שעושים סאונד אחד ומסיימים. דבר ראשון זה לא בהכרח.
דבר שני והחשוב ביותר זה שגם אם אתה עושה צליל אחד אל תעשה את הבראס האלקטרוני (ככה אני קורא לצליל הקלאסי של הליווי בדאנס) שמתאים יותר לליוי זמר ולא לקטע מלודי. אלא תשתמש בצליל אחר יפה ונקי, (למשל, בסוג של פד אלקטרוני) ותראה שליטה בסולם או ליתר יחצנות בשני סולמות, מעבר אוקטבות, מהירות וכו'. יש כל כך הרבה דברים לעשות בדקה של נגינה בדאנס. חבל לייבש את השופטים.