![](/assets/uploads/circle-1700_256.gif)
ז'אנרים אלקטרוניים - היכרות • פרק 7: מוזיקת בס Bass Music
-
עד כה נגענו בז’אנרים ממוקדי מלודיה והרמוניה. נכון שבכל ז’אנר יש טראקים יותר או פחות מלודיים, אבל היום נדבר על מוזיקה ממוקדת בס, שהיא סוג של ז’אנר בפני עצמו שיש לו וריאציות בכל מיני מקצבים ומהירויות…
כשאני מדבר על מוזיקה ממוקדת בס, זה לא אומר שבז’אנרים אחרים לא משקיעים מאד בבניית הבס, או שבז’אנר הזה לא ניתן למצוא מוזיקליות. זה רק אומר שהמטרה של המוזיקה הזו להיות “כבדה” בתדרים הנמוכים.
מוזיקה ממוקדת בס קיימת בכמה וריאציות:
- דאבסטפ, שזה ז’אנר במקצב של חצי (כלומר, במקום שיהיה קיק בכל רבע תיבה כמו כל הז’אנרים עד כה, דאבסטפ יותר דומה לבלדה מבחינת המבנה הקצבי), המאופיין בתופים ובס כבדים ומלוכלכים במיוחד. מהירות נפוצה: 140-155BPM
- בייס האוס, שזה כמו דאבסטפ אבל במקצב של האוס (ומכאן שמו), ועם סאונדים טיפה פחות אגרסיביים. מהירות נפוצה: 128-140BPM
- דראם אנד בייס (בקצרה D&B), מקצב מהיר ואינטנסיבי, שבו התופים תופסים פוקוס גדול ולצידם בסים ארוכים / קצרים ושמנים. מהירות נפוצה: 150-170BPM
- ועוד…
רוב הטראקים של מוזיקת בס יכללו את האלמנטים הבאים:
- פתיח ו"בתים" קצת יותר מוזיקליים, שמהווים ניגוד לדרופ “טיפש” מוזיקלית.
- תופים עוצמתיים, אפקטים אגרסיביים, בס מלא בדיסטורשן ובכללי סאונד רועש.
- טראקים טובים בז’אנרים האלו, הם טראקים שיש בהם “כאוס מאורגן”, כלומר שזה לא רק אוסף של רעשים מבולגנים אלא שיש מבנה מסודר ומיקס אחיד.
דוגמאות קלאסיות של מוזיקת בס: