ימאהה או קורג?
-
@איש-אחד כתב בימאהה או קורג?:
לעניות דעתי, וכפי שכבר נאמר בשעתו באתר מקצב ו"ווכח" רבות, ההבדל העיקרי בין הימאהה לקורג הוא הקומפרסור. ואסביר:
ביאמהה כל החומר עובר דרך קומפרסור, ואפקטים כמו ריוורב וכדו'. ההשפעה הישירה של זה הינה שכל צליל המנוגן ביאמהה נשמע הרבה יותר גדול ממה שהוא, על פי הכלל הנודע בסאונד (בתרגום מאנגלית)- חזק נשמע תמיד טוב יותר. זה נותן אווירה חזקה ותחושה של בלגן ואנרגיה.
לעומת זאת, בקורג- מה שהכנסת זה מה ששמעת. אין אפקטים, אין ניפוחים, הכל כמו במקור. לכן אם המקצב או הסאונד שאתה מנגן לא בנויים או מכוונים ממש טוב- הם ישמעו גרוע ולא סוחף.
ומסיבה זו בחו"ל מנגנים כמעט כולם על קורג ובישראל הרבה מאוד על יאמהה, כיון שבארה"ב לא אוהבים הרבה בלגן ובישראל כן. זה מכניס הרבה אנרגיה.
(בערך זה הסיכום של מה שנאמר שם, וכן באחד מהפרקים האחרונים של הקלידנים ובפינה של @חכם_בלילה בקו המכלול ע"י ליבלה ליפסקר.)
אגב, לייבלה טען בפינה הנ"ל שהסמפלר הקרוב ביותר למקור הוא של ketron event, אחריו של יאמהה ואחריו של קורג.
נ.ב. גילוי נאות- אני יושב על SX900 של ימאהה.השאלה אם ניתן בקורג לתת אפקטים באופן משמעותי לכל צליל שיגע לרמה של ימהה?
שמישהו פעם יסביר איך עורכים צליל בקורג מאפס בסאונד אדיט ולא באפקט...? -
@דג-במים:
השאלה אם ניתן בקורג לתת אפקטים באופן משמעותי לכל צליל שיגע לרמה של ימהה?
שמישהו פעם יסביר איך עורכים צליל בקורג מאפס בסאונד אדיט ולא באפקט...?בנוגע לשאלה הראשונה שלך, אני ישבתי עם PA 700 שהיה עליו סט של שפיץ ושם הדגימות
מכוונות מצויין ומאוד מלאות ,ואז אתה יכול לקרוא לזה דומה לרמה של ימאהה באפקטים
למרות שבאמת נטו מבחינת אפקטים ודאי שימאהה עולה על קורג
{תבקש פעם ממישהו שיש לו סט של שפיץ לבדוק את הסאונדים ביבש כלומר לא כפריסט ותבין במה מדובר}אבל יש עוד נקודה שלא שמים לב אליה, אני ,בתור אחד שגם דוגם לבד, הרבה יותר נוח לי לעשות את זה בקורג,
אני יכול לעשות את זה בישיבה בחדר גם בלי מחשב או שנייה לפני ארוע משא''כ בימאהה שזה דורש מחשב
ולטעון כל פעם את הכלי כך שזה שיקול נוסף
ואגב בתור אחד שבנה מקצבים גם בימאהה לדעתי הגישה של קורג יותר פתוחה ופשוטה אבל זה עניין של טעם -
@איש-אחד כתב בימאהה או קורג?:
לעניות דעתי, וכפי שכבר נאמר בשעתו באתר מקצב ו"ווכח" רבות, ההבדל העיקרי בין הימאהה לקורג הוא הקומפרסור. ואסביר:
ביאמהה כל החומר עובר דרך קומפרסור, ואפקטים כמו ריוורב וכדו'. ההשפעה הישירה של זה הינה שכל צליל המנוגן ביאמהה נשמע הרבה יותר גדול ממה שהוא, על פי הכלל הנודע בסאונד (בתרגום מאנגלית)- חזק נשמע תמיד טוב יותר. זה נותן אווירה חזקה ותחושה של בלגן ואנרגיה.
לעומת זאת, בקורג- מה שהכנסת זה מה ששמעת. אין אפקטים, אין ניפוחים, הכל כמו במקור. לכן אם המקצב או הסאונד שאתה מנגן לא בנויים או מכוונים ממש טוב- הם ישמעו גרוע ולא סוחף.
ומסיבה זו בחו"ל מנגנים כמעט כולם על קורג ובישראל הרבה מאוד על יאמהה, כיון שבארה"ב לא אוהבים הרבה בלגן ובישראל כן. זה מכניס הרבה אנרגיה.
(בערך זה הסיכום של מה שנאמר שם, וכן באחד מהפרקים האחרונים של הקלידנים ובפינה של @חכם_בלילה בקו המכלול ע"י ליבלה ליפסקר.)
אגב, לייבלה טען בפינה הנ"ל שהסמפלר הקרוב ביותר למקור הוא של ketron event, אחריו של יאמהה ואחריו של קורג.
נ.ב. גילוי נאות- אני יושב על SX900 של ימאהה.הכי מדויק ששמעתי, ותרשה לי להוסיף, בסוף זה עניין של הרגל. המוזיקה החסידית סטייל קטרון/מאיר אדלר התרגלו לסאונד החם של ימהה. ולכן מעדיפים את זה כי בקורג, כמו שאמרת, מה שאתה מכניס, זה מה יוצא.
ואגב באלקטרוני (לא חסידי!), הקורג הרבה יותר מקצועי מהימהה, בגלל שהאופציות לתכנות ואפקטים שם הרבה יותר קלות. אני מדבר כמובן על טראקים מקצועיים שבעיקר בחו"ל שומעים אותם. אני שומע באופן סדיר חתונות מחו"ל רק בשביל הטראקים האלקטרונים. אין בארץ דברים כאלו. -
קורג זה יותר מזרחי [מבחינת דיוק] ימאהה זה חסידי.
כך שאין מה להשוות ביניהם זה כמו בשר וחלב. -
@רבקה-מנדל ברור שיותר קל לתכנת על קורג
-
@שמואל-שטרן
תלוי בדגם יש דגמים שקל ויש דגמים שקשהלמשל בסדרת sx דגמים 600\670\770\970 נראה שקשה
אבל באלה עם המסך מגע שהם 700 ו900 בגלל שזה מסך מגע נראה לי יותר קל לשלוט על הערוציםשוב, אני עדיין לא יודע איך זה הולך במסך מגע
אני עומד לקנות את yamaha psr a5000 שזה אורגן מזרחי (למי שרוצה להנות מהביצועים של האורגן הינה קישור) ואני יבדוק אם זה קלאם יהיה קל אני יכתוב (בלנד"ר)