
איך מומלץ להפעיל רמקולים לפיזור?
-
כשיש לי שני עליונים, ועוד אחד לפיזור בצד ימין או שמאל, האם כדאי לשלוח אליו את האות של ימין/ שמאל לפי המיקום שלו, או שזה ייצור לי חוסר איזון בתמונת הסטריאו הכללית? (כלומר שאת ימין או שמאל שומעים חזק מידי, והכל מתעוות)
(יש גם חיסרון בלשלוח מונו- שזה גם כמובן הופך את תמונת הסטריאו לפחות נקייה…)
מה עדיף ? -
כשיש לי שני עליונים, ועוד אחד לפיזור בצד ימין או שמאל, האם כדאי לשלוח אליו את האות של ימין/ שמאל לפי המיקום שלו, או שזה ייצור לי חוסר איזון בתמונת הסטריאו הכללית? (כלומר שאת ימין או שמאל שומעים חזק מידי, והכל מתעוות)
(יש גם חיסרון בלשלוח מונו- שזה גם כמובן הופך את תמונת הסטריאו לפחות נקייה…)
מה עדיף ?@יעקב-קוט תלוי מה המבנה של האולם, ואיפה אתה ממקם את הפיזור.
בעיקרון המומלץ הוא להוציא מונו, בעיקר אם הפיזור נמצא רחוק יותר.
למשל באולמי אחוזת פרידמן באשדוד באולם הגדול, שהקלידן נמצא על פני רוחב האולם, לא קורה כלום אם הפיזור יוצא כמונו היות שגם כך בגלל המיקומים אין תמונת סטריאו נורמלית מלבד למי שיושב מול הקלידן, שזה שולחן אחד או שניים. -
בעיקרון הפיזור מיועד לאיפה שהסאונד נחלש יעני במקום המורחק שהסטריאו כבר לא מושפע למשל אצל נשים או בקצוות האולם
-
בעיקרון הפיזור מיועד לאיפה שהסאונד נחלש יעני במקום המורחק שהסטריאו כבר לא מושפע למשל אצל נשים או בקצוות האולם
@אלעזר-זילבר ולכן - אתה מתכוון שעדיף לשים מונו?
אגב זה ממש מעצבן אותי שרוב הקלידנים לא משקיעים גרם של מאמץ כדי שישמעו בעזרת נשים סאונד נורמלי, אלא שמים רמקול אחד בלבד על מונו, ומקסימום משרשרים ממנו עוד אחד- כמובן גם הוא מונו… -
בעיקרון הפיזור מיועד לאיפה שהסאונד נחלש יעני במקום המורחק שהסטריאו כבר לא מושפע למשל אצל נשים או בקצוות האולם
-
@יעקב-קוט תלוי מה המבנה של האולם, ואיפה אתה ממקם את הפיזור.
בעיקרון המומלץ הוא להוציא מונו, בעיקר אם הפיזור נמצא רחוק יותר.
למשל באולמי אחוזת פרידמן באשדוד באולם הגדול, שהקלידן נמצא על פני רוחב האולם, לא קורה כלום אם הפיזור יוצא כמונו היות שגם כך בגלל המיקומים אין תמונת סטריאו נורמלית מלבד למי שיושב מול הקלידן, שזה שולחן אחד או שניים. -
@איש-אחד תראה אני לא מכיר את האולם הזה, אבל מי אמר שאי אפשר לשים את הרמקולים העיקריים לאורך? כלומר - למה הרמקולים חייבים להיות בצד שהקלידן נמצא?
(פידבקים? זה רק אם הרמקולים ממש מולו, לא אם הם בצד)@יעקב-קוט זה אולם צר ומאוד ארוך, לא מעשי לשים את הקלידן בסוף האולם.
מלבד זאת שפשוט טכנית- שם הבמה נמצאת… -
@איש-אחד מישהו אמר לי שאפשר לשים את ימין או שמאל, לפי המיקום, ולשים את הסאונד הכללי באותו צד נמוך יותר, כדי לאזן. מה אתה אומר? כדאי?
-
כתב באיך מומלץ להפעיל רמקולים לפיזור?:
@איש-אחד מישהו אמר לי שאפשר לשים את ימין או שמאל, לפי המיקום, ולשים את הסאונד הכללי באותו צד נמוך יותר, כדי לאזן. מה אתה אומר? כדאי?
.
@יעקב-קוט יש בזה משהו, אבל לדעתי זה עדיין לא יהיה סטריאו 100%, כי אלו שיושבים קרוב ישמעו את זה בכל מקרה יותר חזק. מה גם שאם אתה מקליט L-R מהראשי (כמו למשל דרך דיסק און קי אם אתה משתמש במיקסר דיגיטלי, בברירת המחדל) הצד המדובר יהיה לך יותר חלש בהקלטה וזה דורש מעט ידע בעריכה להחזיר את המצב לקדמותו.
בקיצור, אין הרבה משמעות באירוע לייב רגיל לסטריאו, היות שאין הרבה שיזכו להנות מזה.
אלא אם כן אתה נמצא באולם צר ואתה מתמקם בחלק הצר, שאז אולי כן עדיף לשמור על סטריאו לכל האורך. אבל כל זה אם יש לך 2 פיזורים (לימין ולשמאל), ולא רק אחד שזה שוב לא מאוזן.@יעקב-קוט כתב באיך מומלץ להפעיל רמקולים לפיזור?:
אגב זה ממש מעצבן אותי שרוב הקלידנים לא משקיעים גרם של מאמץ כדי שישמעו בעזרת נשים סאונד נורמלי,
לא נעים לומר, אבל כמי שמנגן לעיתים באירועים נתקלתי רבות בבקשה ‘להנמיך בעזרת הנשים’, וזה לא כי המוזיקה מדי רועשת (כי היא לא), אלא כי היא מפריעה בשיחות… נתקלתי גם במקרים שהעדיפו שלא תהיה שם כלל הגברה וישמעו רק את ההדים מהגברים.
לא יודע כמה חשוב שם בכלל שתהיה הגברה, ולכן כל שכן שלא משנה אם יש סאונד או לא…
כמובן שאין המדובר על חתונה, שהיא אכן שונה בתכלית, אבל כשאתה יוצא מנקודת הגישה הזו זה כבר יותר מובן.
באמת שזה עצוב, אבל זה המצב.