
בעיה בוואקל ביחס לאחרים
-
הקלטתי כמה חברים לשיר וערכתי את השיר עד לשלב המיקס
וכמה ימים אחר כך הבאתי עוד מישהו להקליט קטע באותו שיר
ופתאום הוא נשמע שונה ביחס אליהם
בהתחלה זה היה נשמע כאילו יש הרבה ריוורב הורדתי אותו לגמרי
וזה נשמע כאילו הוא הקליט מרחוק למרות שהמרחק לדעתי היה פחות או יותר אותו דבר
למישהו יש עיצה איך פותרים את הדבר הזה??
דרך אגב הקלטתי את זה באותו חדר ואני עובד על קיובייס
אני אשמח לתשובות דחוף!!! -
שלח לגרופ אחד את הווקאלים ושים ריוורב ROOM בשליחה קטנה זה אמור לתת אותה אווירה
-
שלח לגרופ אחד את הווקאלים ושים ריוורב ROOM בשליחה קטנה זה אמור לתת אותה אווירה
@Studio-Bit את כל הוואקלים או רק את הבעייתי?
וגם לשים את זה בשלב המיקס? -
כן את כולם - לא הרבה
-
כן את כולם - לא הרבה
@Studio-Bit אוקי תודה!!
עזרת לי מאוד!!! רק עוד שאלה קטנה
כאילו אני עוד בשלב הסקיצה אז בעצם אני עורך כל אחד בנפרד כמו שעושים
ואז בסוף שלב המיקס מתי ששמים את האפקטים אני שם להם ריורב חדר?
ואם אני רוצה לשים גם פלייט אז לכל אחד בנפרד? -
@קיובייס אתה בשלב הסקיצה אין צורך להשקיע על עריכה ושעות של מיקס על הווקאל, בשלב המיקס בוחנים מחדש את האפקטים ומתאימים אותם לכל ערוץ, כרגע אתה יכול להיות רגוע עם כמה אפקטים בסיסים
-
@קיובייס שוב
אין עניין לעשות מיקס מושקע לסקיצה, אם זה סקיצה הכול אמור להיות מאוד מינמלי
ואם אתה מתעקש: עדיף לשים על כל אחד בנפרד פלייט לדעתי@לוי-לאולי לא הסברתי את עצמי ברור
סקיצה לא הכוונה למשהו מינמלי
התכוונתי שערכתי את השיר ברמה שצריך עד לשלב שזו אני צריך להתחיל את המיקס(קומפרסור אי קיו אפקטים וכו) ואני רוצה לדעת מה עלי לעשות בשלב המיקס שיפתור לי את הבעיה
בקיצור אני מתחיל עכשיו את המיקס ואני רוצה לדעת מה יעזור לי לפתור את הבעיה הזאת -
הקלטתי כמה חברים לשיר וערכתי את השיר עד לשלב המיקס
וכמה ימים אחר כך הבאתי עוד מישהו להקליט קטע באותו שיר
ופתאום הוא נשמע שונה ביחס אליהם
בהתחלה זה היה נשמע כאילו יש הרבה ריוורב הורדתי אותו לגמרי
וזה נשמע כאילו הוא הקליט מרחוק למרות שהמרחק לדעתי היה פחות או יותר אותו דבר
למישהו יש עיצה איך פותרים את הדבר הזה??
דרך אגב הקלטתי את זה באותו חדר ואני עובד על קיובייס
אני אשמח לתשובות דחוף!!! -
@לוי-לאולי לא הסברתי את עצמי ברור
סקיצה לא הכוונה למשהו מינמלי
התכוונתי שערכתי את השיר ברמה שצריך עד לשלב שזו אני צריך להתחיל את המיקס(קומפרסור אי קיו אפקטים וכו) ואני רוצה לדעת מה עלי לעשות בשלב המיקס שיפתור לי את הבעיה
בקיצור אני מתחיל עכשיו את המיקס ואני רוצה לדעת מה יעזור לי לפתור את הבעיה הזאת@קיובייס מזכיר את תקנון הפורום- אין לפרסם מספר הודעות עוקבות.
-
@לוי-לאולי לא הסברתי את עצמי ברור
סקיצה לא הכוונה למשהו מינמלי
התכוונתי שערכתי את השיר ברמה שצריך עד לשלב שזו אני צריך להתחיל את המיקס(קומפרסור אי קיו אפקטים וכו) ואני רוצה לדעת מה עלי לעשות בשלב המיקס שיפתור לי את הבעיה
בקיצור אני מתחיל עכשיו את המיקס ואני רוצה לדעת מה יעזור לי לפתור את הבעיה הזאת@קיובייס @Studio-Bit התכוון שתשאיר את זה כך עם הריוורב חדר, מסיבה פשוטה- אם העניין הוא שהם לא אותו צבע, והריוורב חדר בעצם בא ‘להכניס’ אותם לאותו חדר, אז כך זה אמור להישאר ומעל זה שים את כל שאר הדברים שרצית.
-
@קיובייס @Studio-Bit התכוון שתשאיר את זה כך עם הריוורב חדר, מסיבה פשוטה- אם העניין הוא שהם לא אותו צבע, והריוורב חדר בעצם בא ‘להכניס’ אותם לאותו חדר, אז כך זה אמור להישאר ומעל זה שים את כל שאר הדברים שרצית.
-
@קיובייס מדויק.
אבל ברור שלא להגזים עם זה מדי (עם הריוורב חדר), כי זה יפריע במיקס ובסוף לא זה הצבע שצריך. שים עד שהצבע שלהם משתווה וכך תמשיך לעבוד.
אגב, יש סיכוי שהקלטת את השני על מצב אומני בקונדנסר, ואת הראשונים הקלטת על קרדיאויד? -
@קיובייס רק לידע כללי - סקיצה זה בד"כ משהו מינמלי עם פסנתר ושירה קלה כדי שיבינו איך השיר אמור להשמע פחות או יותר, אתה בעצם עשית שיר שלם והגעת לשלב המיקס…
-
@קיובייס רק לידע כללי - סקיצה זה בד"כ משהו מינמלי עם פסנתר ושירה קלה כדי שיבינו איך השיר אמור להשמע פחות או יותר, אתה בעצם עשית שיר שלם והגעת לשלב המיקס…
@לוי-ל לא בהכרח,
פעמים רבות (ובפרט אצל זמרים גדולים) הסקיצה תישאר אפילו כבסיס לעיבוד המלא.
למשל דוגמא- ‘עדלידע’ שהוציא שוקי סלומון לפני כשנתיים עם שרוליק מנדלסון ועמירן דביר, הושמע שבועיים לפני יציאת השיר בזמן אויר של טוקר כסקיצה. הסקיצה נשמעה כל כך טוב, שהעיבוד הסופי כלל אותה כמעט בשלמותה…