🎧 תייבשו אוזניים!!!🚿
-
מכירים את זה כשאתם בבריכה ומנסים לדבר מתחת למים וכל מה ששומעים זה “מווו” עמום?!

למה זה באמת קורה???הסיבה לכך היא הצפיפות של המים…
צפיפות המולקולות של מים היא בערך: 1000kg/m
ולתדרים גבוהים יש גלי קול קצרים וחלשים יחסית. וכשהם נתקלים במים, אין להם מספיק אנרגיה כדי להזיז את המולקולות הצפופות של המים, אז הם פשוט נבלעים ונעצרים.
לעומת זאת, לתדרים נמוכים (בס) יש גלי קול ארוכים, רחבים ובעלי עוצמה פיזיקלית חזקה בהרבה. הגלים האלה מסוגלים “לדחוף” את מולקולות המים ולהמשיך לזוז דרכן.

(לשם השוואה, אוויר
(המורכב מחמצן ופחמן דו חמצני) - צפיפות המולקולות שלו היא: 1.204kg/m)תכל’ס, איפה זה פוגש אותנו??
תעשו ניסוי - כשאתם יוצאים מהמקלחת, תקחו אוזניות (בסיליקון ממש תרגישו את זה!) ותשמעו שיר אהוב. רוב הסיכויים הם שתשמעו נחיתה בהיי-מיד (Hi-Mid)ומעלה, והגברה משמעותית בלאו-מיד (Low-Mid)… 
מים שנשארים בתעלת האוזן אחרי מקלחת פועלים כמו פילטר טבעי!!
אם תמקססו בצורה כזאת סביר מאוד שתגבירו ב-hi מה שייתן למיקס אופי מאוד בהיר. וחוץ מזה שיתכן ובאוזן אחת כמות המים תהיה גבוהה מהשנייה, ותמונת הסטריאו שלך תתעוות…
מסקנה:
האוזניים שלנו הן “המוניטורים” הכי יקרים וחשובים שיש לנו באולפן.
וכדי לקבל החלטות מיקס נכונות - האוזן חייבת להיות יבשה, מאוזנת ומכוילת.אז בפעם הבאה כשאתם יוצאים מהמקלחת:
אל תרוצו ישר למקסס. תנו לאוזניים 10 דקות להתייבש, ורק אז תפעילו
.המיקסים שלכם יודו לכם על זה!

למי שמעניין אותו מקורות https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15699733/