שיתוף - לחן שלי
-
דבר ראשון תודה על כל הפרגונים!
@רבקה-מנדל כתב בשיתוף - לחן שלי:
מי מנגן
אני
@חכם_בלילה כתב בשיתוף - לחן שלי:
@מרדכי-S אני נשבע!! לך שהפתיח זה מהלך הרמוני שאני מנגן בעצמית עיינים, כי אני מכור למהלך...
מעניין מאד לשמוע! טלפתיה מוזיקלית
זה מהלך לא מאוד מפורסם ואני בעד שישאר ככה...
במוזיקה החסידית הוא לא מפורסם (אבל קיים), אבל במוזיקה הקלאסית אני חושב ששמעתי את זה כמה פעמים
מה שכן, יש פה שני שירים חסידיים שהמהלך הזה מופיע, תקשיב ותזהה לבד איפה המהלך נמצא
08 ניגון וכלי שיר - יוסי גרין ואידיש נחת.mp3
לחן יפיפה!! כל מיני מעברים מזור מינור ולהפך נהנתי מאוד!
אגב דיברתי לפני תקופה עם מישהו שהוא אחד מהדמויות בהפקה, והוא טען לי (בזלזול אפשר לומר) שהשילוב הזה של מינור ומז'ור זה מגיע מהמוזיקה הישראלית, ובאמריקה (למשל) כשיש שיר מז'ורי הוא בדרך כלל יהיה על טהרת המז'ור בלי הרבה ערבוב עם מינוראבל אם אני ישראלי מותר לי, לא?
-
@מרדכי-S כתב בשיתוף - לחן שלי:
יש לי ב"ה כמה וכמה לחנים ששוכבים בינתים במגירה ומחכים להזדמנות...
מצרף לכם לחן חדש מהיום שעלה לי ברגע של השראה -
כמובן כסקיצה בלבד בהקלטה פשוטה
אם אהבתם, אשמח לשמוע זאת ממכם בתגובות!!לחן יפה, זה מתאים לשוואקי יעקב וגם יוסף חיים, נכון?
-
@david כתב בשיתוף - לחן שלי:
לחן יפה, זה מתאים לשוואקי יעקב וגם יוסף חיים, נכון?
הם אכן שרים הרבה על הסולם הזה, ולכן זה נשמע מתאים
-
@david כתב בשיתוף - לחן שלי:
@מרדכי-S
שלח ליעקב שוואקירעיון למה לא...
בכל מקרה
אם אני שולח כזה דבר אני לא ישלח את זה בצורתו הנוכחיתזה יצטרך להישלח עם מעטפת טובה של עיבוד והפקה
-
מניסיון טיפה בתחום...
הזמרים ואנשי ההפקה היום מוצפים במאות (!!!) פניות של לחנים, חלקם טובים יותר וחלקם פחות, אך בכל מקרה בכדי לקבל את התשומת לב לא משנה כמה השיר הוא מקצועי, חשוב להשקיע בהפקה ובעיבוד של השיר, וכן, גם ביח"ץ.. נכון שיש מקרים יוצאי דופן אבל היום זה המצב בגדול.
לשם דוגמה, בפודקאסט של שמילי אונגר הוא אמר שכל מי שיש לו לחן לא משנה אם הוא בחור ישיבה או איש מפורסם יותר, שישלח לו הקלטה. הגיעו אליו כמה מאות לחנים!! הוא אכן בחר משם שיר והוציא אותו לאור (איני זוכר כעת איזה שיר) אבל אף אחד לא מבטיח שהוא אכן הקשיב לכולם..ורק נוסיף, מי שאכן כבר נמצא עמוק בפנים ומכר כבר הרבה לחנים, ישלמו לו טוב על לחן גם עם הסקיצה היא מהקלטה פשוטה בפלאפון (ידוע לי על מלחין מפורסם שכך מוכר את הלחנים שלו באלפי שקלים),
אז מה ההבדל? במקרה שאכן המלחין מפורסם, הזמר לא משלם על הלחן אלא על המלחין שהלחין את השיר, ולכן זמר משלם גם אם הוא לא שמע את הסקיצה הכי ברור. ככה זה עובד, הוא פשוט כבר סומך בעיניים עצומות שהוא יקבל לחן טוב. לעומת זאת, למלחין חדש, הזמר לא ישלם על המלחין אלא על הלחן ועל כן צריך להשקיע שהזמר ישמע את הלחן בהגשה ובתפאורה הכי טובה שמתאפשרת
-
@מרדכי-S כתב בשיתוף - לחן שלי:
מניסיון טיפה בתחום...
הזמרים ואנשי ההפקה היום מוצפים במאות (!!!) פניות של לחנים, חלקם טובים יותר וחלקם פחות, אך בכל מקרה בכדי לקבל את התשומת לב לא משנה כמה השיר הוא מקצועי, חשוב להשקיע בהפקה ובעיבוד של השיר, וכן, גם ביח"ץ.. נכון שיש מקרים יוצאי דופן אבל היום זה המצב בגדול.
אז אם אין לי אולפן בבית ואני רוצה לשלוח לזמר שיר אני צריך לשלם (הרבה) כסף לאולפן בשביל לשלוח לזמר?
-
@david כתב בשיתוף - לחן שלי:
אז אם אין לי אולפן בבית ואני רוצה לשלוח לזמר שיר אני צריך לשלם (הרבה) כסף לאולפן בשביל לשלוח לזמר?
כמו שכתבתי, אכן יש מקרים יוצאי דופן שהשיר מצליח גם בלי כל התפאורה מסביב
אבל אכן זה המצב בדרך כלל, שצריך להשקיע יותר בהגשה של השיר, לפעמים גם לשלם לזמר עם קול יפה,בכל מקרה, הכי חשוב להתייעץ לפני כן עם מוזיקאי (לא קשה למצוא) ולהשמיע לו את הלחן שיביע את דעתו על השיר, ומה לשפץ או לשנות בלחן
-
@רבקה-מנדל כתב בשיתוף - לחן שלי:
@מרדכי-S כתב בשיתוף - לחן שלי:
מי מנגן
אני
מדהים על איזה אורגן
ימאהה טיירוס 5
-
@רבקה-מנדל כתב בשיתוף - לחן שלי:
@מרדכי-S כתב בשיתוף - לחן שלי:
ימאהה טיירוס 5
מקצבים של מי
במקרה הזה זה נטו נגינת פסנתר עם פדאל..
-
@מרדכי-S כתב בשיתוף - לחן שלי:
לשם דוגמה, בפודקאסט של שמילי אונגר הוא אמר שכל מי שיש לו לחן לא משנה אם הוא בחור ישיבה או איש מפורסם יותר, שישלח לו הקלטה. הגיעו אליו כמה מאות לחנים!! הוא אכן בחר משם שיר והוציא אותו לאור (איני זוכר כעת איזה שיר) אבל אף אחד לא מבטיח שהוא אכן הקשיב לכולם..
הוא מספר שם שפנו אליו הרבה אנשים למה הוא מוציא רק לחנים ממלחינים ידועים ולא מאנשים רגילים שגם להם יכולים להיות שירים טובים, אז כמענה לזה בשלב הוצאת האלבום שלו הוא פתח תיבת מייל שיוכלו לשלוח לשם שירים.
הגיעו לשם מעל 500 שירים (!) והוא בחר מתוכם באופן אקראי 100.
מתוך ה-100 הללו הוא ושלום וגשל בחרו שניים, והמלחינים הללו קיבלו את התשלום המלא על הלחן.
מדובר ב"אביטה" (רצועה 5 באלבום), לחן של חיים אלטמן ממודיעין עילית, ו"א זכיה" (רצועה 13) ממלחין בשם מנדי מנדל (לחן שקיבל עיבוד אלקטרוני מדהים, ממעבד שאינו יהודי ככל הנראה, בשם larren getty). -
@david כתב בשיתוף - לחן שלי:
@איש-אחד כתב בשיתוף - לחן שלי:
הוא פתח תיבת מייל שיוכלו לשלוח לשם שירים.מה המייל (אם מותר לשלוח פה)?
אין לי מושג, הוא אמר את זה בפודקאסט של השקת האלבום, עם הרשי ויינברגר ונפתלי שניצלער (אגב, זהו הפודקאסט הארוך ביותר שלו, כשעתיים ושלושת רבעי!)
-
@מרדכי-S כתב בשיתוף - לחן שלי:
אגב דיברתי לפני תקופה עם מישהו שהוא אחד מהדמויות בהפקה, והוא טען לי (בזלזול אפשר לומר) שהשילוב הזה של מינור ומז'ור זה מגיע מהמוזיקה הישראלית, ובאמריקה (למשל) כשיש שיר מז'ורי הוא בדרך כלל יהיה על טהרת המז'ור בלי הרבה ערבוב עם מינור
אבל אם אני ישראלי מותר לי, לא?זה קיים ביצירות וגם בשירים בחו"ל המעבר בין המזו'ר למינור ולהפך זה נפוץ במוזיקה בכללי אבל לא יותר מידי...