תגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית"
-
@איש-אחד כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
זה מה שאמרתי, שלא כל שיר מיועד לקלידנים…
חולק עליך.
תשמע חתונות בחו’'ל של שטענדיג למשל ותשים לב שגם יצירות מורכבות עם קצב משתנה מתבצעות… -
@הקלידן-הצפוני ברור שלקלידנים זה לא מתאים , וזה שהוא כן יכול זה לא אומר שזה מתאים.
-
@הקלידן-הצפוני כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@איש-אחד כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
זה מה שאמרתי, שלא כל שיר מיועד לקלידנים…
חולק עליך.
תשמע חתונות בחו’'ל של שטענדיג למשל ותשים לב שגם יצירות מורכבות עם קצב משתנה מתבצעות…לא אליו ולשכמותו התכוונתי כשכתבתי ‘קלידן’!
התכוונתי לקלידן הישראלי הממוצע, שיודע מה זה AM DM ואיך מפעילים מקצבים של יוחנן.
ברור שמישהו שמעט יותר מבין עניין יוכל להסתדר גם עם החומרים הללו. -
@איש-אחד על איזה שיר מדובר?
-
@הפסנתרן-המקורמך כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@איש-אחד על איזה שיר מדובר?
לא דובר על שיר ספציפי אלא על שירים עם משקלים משתנים (3/4 - 4/4 וכו’).
נתתי דוגמא ל’כנשר’ של משה גולדמן ששר אייזיק האניג. -
@הפסנתרן-המקורמך כל שיר שיש פעימות “מיותרות”
-
@אני-ואני כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@הפסנתרן-המקורמך כל שיר שיש פעימות “מיותרות”
כאחד שמעט למד אני יכול לומר שאין דבר כזה פעימות ‘מיותרות’, כמעט כל משקל שיוצא מהכללים אתה יכול להכניס אותו למסגרת. הזכירו את זה מקודם קצת.
-
השיר ויהי זרעי זה משתנה גם בולם וגם בקצב או שאני טועה?
-
@הפסנתרן-המקורמך כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
השיר ויהי זרעי זה משתנה גם בולם וגם בקצב או שאני טועה?
אמת ויציב.
הזכירו אותו מקודם בהקשר הזה.@אני-ואני כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
גם ויהיה זרעי וכו’ וכו’
-
@איש-אחד כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
כאחד שמעט למד אני יכול לומר שאין דבר כזה פעימות ‘מיותרות’, כמעט כל משקל שיוצא מהכללים אתה יכול להכניס אותו למסגרת. הזכירו את זה מקודם קצת.
לכן שמתי " כי זה לא באמת , זה רק בשביל להסביר.
-
@איש-אחד עניין אותי שינוי הסולם שם דיברו על שינוי הקצב
-
@הפסנתרן-המקורמך כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
השיר ויהי זרעי זה משתנה גם בסולם וגם בקצב
אגב, הוא בעצם עובר שני סולמות.
אסביר על לה מינור:
הכל ברצונך הטוב- Am.
מעבר בלי מילים- Dm, Gm, Dm.
(ובהמשך) בתורה ובמצוות- Gm, Cm ,Gm
וכן הלאה על זו הדרך.
דהיינו, הוא עובר לקוינטה שלו (Dm), שזה בעצם רה מינור, ואז לקוינטה של הקוינטה (Cm), שזה פה מינור. -
@אני-ואני כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@איש-אחד ב - ואזכה לראות זה GM ולא CM
סליחה, צודק.
שים לב שאת כל שאר המהלך כן כתבתי על פי זה.
מתקן. -
@איש-אחד איפה שכתבת CM זה GM?
-
@הפסנתרן-המקורמך כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@איש-אחד איפה שכתבת CM זה GM?
אני באמצע לתקן.
כבר תראה.עריכה: תיקנתי.
אגב, בנוגע למה שכתב @המעבד-המתאבד, יש ליואלי עוד שיר בעיבוד בסגנון כזה, לא כ"כ קיצוני אבל גם מהלך שלם שמוביל למודולציה, כשסיומו של מהלך השיר בעצם נשאר באותו סולם:
‘כלל ישראל’ של זאנוויל, בשניה 2:44 ואילך.
הוא בעצם יורד שני סולמות, עושה מהלך שלם ועולה אחד, ובסיום המהלך עולה בחזרה לסולם המקורי… (האמת שגם בתוך המהלך הזה יש דברים הזויים מבחינת מעברי הסולמות והחזרה אליהם. אפשר לומר שאין שם שש תיבות רצופות עם אותו סולם…)
ענק!!! -
@איש-אחד כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
אגב, הוא בעצם עובר שני סולמות.
אסביר על לה מינור:
הכל ברצונך הטוב- Am.
מעבר בלי מילים- Dm, Gm, Dm.
(ובהמשך) בתורה ובמצוות- Gm, Cm ,Gm
וכן הלאה על זו הדרך.
דהיינו, הוא עובר לקוינטה שלו (Dm), שזה בעצם רה מינור, ואז לקוינטה של הקוינטה (Cm), שזה פה מינור.יש משהו דומה בשיר אהבת תורה הידוע בפיזמון