תגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית"
-
@איש-אחד על איזה שיר מדובר?
-
@הפסנתרן-המקורמך כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@איש-אחד על איזה שיר מדובר?
לא דובר על שיר ספציפי אלא על שירים עם משקלים משתנים (3/4 - 4/4 וכו’).
נתתי דוגמא ל’כנשר’ של משה גולדמן ששר אייזיק האניג. -
@הפסנתרן-המקורמך כל שיר שיש פעימות “מיותרות”
-
@אני-ואני כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@הפסנתרן-המקורמך כל שיר שיש פעימות “מיותרות”
כאחד שמעט למד אני יכול לומר שאין דבר כזה פעימות ‘מיותרות’, כמעט כל משקל שיוצא מהכללים אתה יכול להכניס אותו למסגרת. הזכירו את זה מקודם קצת.
-
השיר ויהי זרעי זה משתנה גם בולם וגם בקצב או שאני טועה?
-
@הפסנתרן-המקורמך כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
השיר ויהי זרעי זה משתנה גם בולם וגם בקצב או שאני טועה?
אמת ויציב.
הזכירו אותו מקודם בהקשר הזה.@אני-ואני כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
גם ויהיה זרעי וכו’ וכו’
-
@איש-אחד כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
כאחד שמעט למד אני יכול לומר שאין דבר כזה פעימות ‘מיותרות’, כמעט כל משקל שיוצא מהכללים אתה יכול להכניס אותו למסגרת. הזכירו את זה מקודם קצת.
לכן שמתי " כי זה לא באמת , זה רק בשביל להסביר.
-
@איש-אחד עניין אותי שינוי הסולם שם דיברו על שינוי הקצב
-
@הפסנתרן-המקורמך כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
השיר ויהי זרעי זה משתנה גם בסולם וגם בקצב
אגב, הוא בעצם עובר שני סולמות.
אסביר על לה מינור:
הכל ברצונך הטוב- Am.
מעבר בלי מילים- Dm, Gm, Dm.
(ובהמשך) בתורה ובמצוות- Gm, Cm ,Gm
וכן הלאה על זו הדרך.
דהיינו, הוא עובר לקוינטה שלו (Dm), שזה בעצם רה מינור, ואז לקוינטה של הקוינטה (Cm), שזה פה מינור. -
@אני-ואני כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@איש-אחד ב - ואזכה לראות זה GM ולא CM
סליחה, צודק.
שים לב שאת כל שאר המהלך כן כתבתי על פי זה.
מתקן. -
@איש-אחד איפה שכתבת CM זה GM?
-
@הפסנתרן-המקורמך כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@איש-אחד איפה שכתבת CM זה GM?
אני באמצע לתקן.
כבר תראה.עריכה: תיקנתי.
אגב, בנוגע למה שכתב @המעבד-המתאבד, יש ליואלי עוד שיר בעיבוד בסגנון כזה, לא כ"כ קיצוני אבל גם מהלך שלם שמוביל למודולציה, כשסיומו של מהלך השיר בעצם נשאר באותו סולם:
‘כלל ישראל’ של זאנוויל, בשניה 2:44 ואילך.
הוא בעצם יורד שני סולמות, עושה מהלך שלם ועולה אחד, ובסיום המהלך עולה בחזרה לסולם המקורי… (האמת שגם בתוך המהלך הזה יש דברים הזויים מבחינת מעברי הסולמות והחזרה אליהם. אפשר לומר שאין שם שש תיבות רצופות עם אותו סולם…)
ענק!!! -
@איש-אחד כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
אגב, הוא בעצם עובר שני סולמות.
אסביר על לה מינור:
הכל ברצונך הטוב- Am.
מעבר בלי מילים- Dm, Gm, Dm.
(ובהמשך) בתורה ובמצוות- Gm, Cm ,Gm
וכן הלאה על זו הדרך.
דהיינו, הוא עובר לקוינטה שלו (Dm), שזה בעצם רה מינור, ואז לקוינטה של הקוינטה (Cm), שזה פה מינור.יש משהו דומה בשיר אהבת תורה הידוע בפיזמון
-
@איש-אחד כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
(ובהמשך) בתורה ובמצוות- Gm, Cm ,Gm
CM בטוח?
-
@אני-ואני כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@אהרון-יוסף-בבייב כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@המעבד-המתאבד
מה פתאום, אני עושה את זה בלי שום בעיה
יש בyamaha פיצ’ר שחוצה את המעבר מ4/4 ל2/4איזה פיצ’ר ? יש את זה גם בטיירוס ?
בטוח שיש
(אם יש לך שם כפתורים להקצאה בהתאמה אישית. אם לא תוכל להקצות את זה על הפדל)
להלן סרטון על אורגנית ימהה (שקצת דומה לטיירוס במערכת ההפעלה שלה הלא היא הpsr s975) -
@חולה-טראקים2 אכן, אני התכוונתי בעיקר על הבית השני (צמאה צמאה / ותחזיק את לבבם) שבשני הניגונים הוא שר את אותו בית בדיוק (אותם מילים ואותו מלודיה) עם טרנספוזיציה של קוינטה