תגובה | רשימת המונחים שראוי לכל "מוזיקאי" לדעת
-
@Studio-Bit כתב בתגובה | רשימת המונחים שראוי לכל "מוזיקאי" לדעת:
מודולציה (Modulation) –מעבר תוך כדי שיר. יכול להיות גם טון וגם סאונד
או
לזה התכוונתי, שמודולוציה זה מעבר תוך כדי שיר, שזה יכול להיות גם שינוי בסאונד (רעידות, מנעדים, אפקטים, עוצמה של הסאונד). -
הערה בקשר לאפקטים: קומפרסור הוא אפקט שנפוץ בקרב גיטריסטים וכנראה (אני פשוט לא מתמצא בנושא הזה) באולפנים
כנראה שההסבר שנרשם ברשימת המונחים הוא בהקשר לעבודה באולפן
גיטריסטים שמשתמשים בקומפרסור זה כמו המשמעות של המילה: מדחס, כדי לדחוס את הצליל של הגיטרה ולהפוך אותו ליותר מלוכלך (בדרך כלל משתמשים איתו בשילוב עם דיסטורשן) -
@יצחק-1 גם בגיטרה הרעיון הוא להפחית דינמיקה.
העניין הוא שאם עושים דחיסה קצת מוגזמת זה גם מעוות את הסאונד ואולי לזה אתה מתכוון. -
סיימתי את הפוסט האחרון כרגע:
https://hamusicay.com/post/17787
אשמח להערות והארות! -
@אני-ואני
בטח שנכון
-
@אהרון-יוסף-בבייב
במוזיקה לא שייך כ"כ המושג של ‘נכון ולא נכון’.
אבל בדרך כלל במקצבים שקטים שמים קיק רק בפעמה הראשונה.
לפעמים ‘תוקעים’ קיק רק פעם ב…
ולפעמים אפילו לא שמים קיק, או ששמים קיק אבל לא נוכח. -
@Hagai-Habani בגיטרה המטרה היא להפוך את הצליל לדחוס ומלוכלך (בדר"כ זה לא נפוץ כל כך אצל גיטריסטים מודרנים - זה בא בדרך כלל עם שימוש ב2 דיסטורשנים אחד אחרי השני וכדו’)
-
@הגיטריסט
הכוונה לקצב שקט כמו ב: והיא שעמדה, וזכני לגדל, אם אשכחך ירושלים ועד שירים מהז’אנר -
@יצחק-1 כתב בתגובה | רשימת המונחים שראוי לכל "מוזיקאי" לדעת:
(בדר"כ זה לא נפוץ כל כך אצל גיטריסטים מודרנים - זה בא בדרך כלל עם שימוש ב2 דיסטורשנים אחד אחרי השני וכדו’)
היום בד"כ גיטריסט שרוצה להפוך את הצליל לדסטורשיין כבד יותר ו"מלוכלך" לרוב הוא יוסיף אוברדרייב
לפי דעתי נושא האפקטים בגיטרה חשמלית שונה לחלוטין מאפקטים באורגן ועיבודים כי גיטריסט שיפיעל עכשיו דיסטורשין זה ע"מ ליצור מוזיקת רוק כבדה שבה- כמה שיותר כבד מעורפל ו"מלוכלך"-יותר טוב… משאין כן בעיבודים ובנגינת אורגן שאמורה להיות יותר חלקה ונעימה לאוזן -
@גיבסון-לס-פול האמת שזה כבר קשור לשינוי פאזה בעולם הגיטרות ב20-30 שנה האחרונות, אבל אני לא יודע אם כאן המקום להאריך בזה…
בקשר למה שכתבת בספוילר זה לדעתי נכון חלקית - תלוי באיזה אפקטים, כי לריוורב למשל יש את אותו שימוש
לדעתי ההבדל הוא באפקטי קדם מגבר (דיסטורשן וכו’) שזה קשור לצורה שבה הם עובדים - גיין בכמות גבוהה שמכניס את המנורות במגבר לדיסטורשן בשונה מדיסטורשן במיקסר וכדומה שנוצר בצורה דיגיטלית ולכן לא נשמע נעים לאוזן בלשון המעטה…
-
למי שמעוניין:
הוספתי תמונה של התופים עם שם על כל תוף
https://hamusicay.com/post/17787 -
@גיבסון-לס-פול
לא רק בויקי…
יש בכ"מ שתכתוב ותחפש