
תגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית"
-
@אני-ואני כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@איש-אחד ב - ואזכה לראות זה GM ולא CM
סליחה, צודק.
שים לב שאת כל שאר המהלך כן כתבתי על פי זה.
מתקן. -
@איש-אחד איפה שכתבת CM זה GM?
-
@הפסנתרן-המקורמך כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@איש-אחד איפה שכתבת CM זה GM?
אני באמצע לתקן.
כבר תראה.עריכה: תיקנתי.
אגב, בנוגע למה שכתב @המעבד-המתאבד, יש ליואלי עוד שיר בעיבוד בסגנון כזה, לא כ"כ קיצוני אבל גם מהלך שלם שמוביל למודולציה, כשסיומו של מהלך השיר בעצם נשאר באותו סולם:
‘כלל ישראל’ של זאנוויל, בשניה 2:44 ואילך.
הוא בעצם יורד שני סולמות, עושה מהלך שלם ועולה אחד, ובסיום המהלך עולה בחזרה לסולם המקורי… (האמת שגם בתוך המהלך הזה יש דברים הזויים מבחינת מעברי הסולמות והחזרה אליהם. אפשר לומר שאין שם שש תיבות רצופות עם אותו סולם…)
ענק!!! -
@איש-אחד כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
אגב, הוא בעצם עובר שני סולמות.
אסביר על לה מינור:
הכל ברצונך הטוב- Am.
מעבר בלי מילים- Dm, Gm, Dm.
(ובהמשך) בתורה ובמצוות- Gm, Cm ,Gm
וכן הלאה על זו הדרך.
דהיינו, הוא עובר לקוינטה שלו (Dm), שזה בעצם רה מינור, ואז לקוינטה של הקוינטה (Cm), שזה פה מינור.יש משהו דומה בשיר אהבת תורה הידוע בפיזמון
-
@רה-מינור יש הרבה שירים כאלה שהאקורדים שלהם בנוים אותו דבר כמו שירים אחרים
-
@איש-אחד כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
(ובהמשך) בתורה ובמצוות- Gm, Cm ,Gm
CM בטוח?
-
@אני-ואני כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@אהרון-יוסף-בבייב כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@המעבד-המתאבד
מה פתאום, אני עושה את זה בלי שום בעיה
יש בyamaha פיצ’ר שחוצה את המעבר מ4/4 ל2/4איזה פיצ’ר ? יש את זה גם בטיירוס ?
בטוח שיש
(אם יש לך שם כפתורים להקצאה בהתאמה אישית. אם לא תוכל להקצות את זה על הפדל)
להלן סרטון על אורגנית ימהה (שקצת דומה לטיירוס במערכת ההפעלה שלה הלא היא הpsr s975) -
@חולה-טראקים2 אכן, אני התכוונתי בעיקר על הבית השני (צמאה צמאה / ותחזיק את לבבם) שבשני הניגונים הוא שר את אותו בית בדיוק (אותם מילים ואותו מלודיה) עם טרנספוזיציה של קוינטה
-
@הפסנתרן-המקורמך כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
@איש-אחד כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
(ובהמשך) בתורה ובמצוות- Gm, Cm ,Gm
CM בטוח?
כן. (ה-GM של רה מינור)
-
@המעבד-המתאבד להגיד ששבורילב זה מלחין לא מיקצועי זה עוול למוזיקה…
מי שהלחין ועיבד את השיר הם הגדולים בתחומם נא ל לזלזל בלי בדוק… -
https://hamusicay.com/post/19664
@המעבד-המתאבד
יש כאן איזה פאנצ’ עם המעבר ממי מינור לפה דיאז (יואלי דיקמן - נושם לשלמות)
איך נזכרת בשיר הזה? -
@המעבד-המתאבד כתב בידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית:
הבית (בראש ההר) מתחיל במי מינור, והפזמון (כי אתה) עולה לפה דיאז (עלייה של טון שלם)
לא בתור מודולציה הנתונה להחלטתו של המעבד אלא חלק בלתי נפרד מהשיר.בעצם כל השירים בנויים על עליה בבית השני -ע"פ רוב של קוורטה, ואז זה לא נשמע מודולציה, כי זה נשמע יותר טבעי,
רק כאן יואלי החליט לעלות בבית השני טון אחד בלבד- שזה נשמע מודולציהיש כאן עוד משהו- שהבית השני מתחיל בדיוק כמו הבית הראשון, כך שחייבים לעשות את זה על טון אחר,
ובעוד ששירים אחרים יכולים להתנגן אותה מלודיה בדיוק בבית הראשון- ובבית השני אותו מלודיה רק בקוורטה מעל (מצוי בשירים חסידיים כדוגמת סקולען וכדו’)
כאן הוא רצה ללכת בדרך יותר מקורית… -
פוסט זה נמחק!
-
@פסנתר-כנף 3/4 בקצב של 75 פלוס מינוס
-
@פסנתר-כנף זה 4\3 ויש שם קצת בריחת פעימות כמו שנכתב כאן
@אני-ואני כתב בתגובות ל"ידיעות מעניינות ומוזרות במוזיקה החסידית והיהודית":
אגב יש שירים שיש בהם פעימות מיותרות כמו שבורי לב ( בבית ) ,
מה הסיפור של הקצב הזה?וכו’ וכו’