כמה זמן לוקח ללמוד תווים ברמה של נגן באירוע?
-
@miri אולי בשביל הדיוקים זה טוב, אבל ברור שאם תרצה להיות קלידן - ותתחיל ללמוד רק תוים - לא יצא לך מזה כלום, כי נגינה כקלידן בודד - היא בשום צורה לא לפי הספר, ואם תנגן באירוע אחד שלך מתוך תוים - פרנסה מזה כבר לא תהיה לך...
אבל מי שכבר מנגן מספיק טוב לפי שמיעה, ברמה של קלידן מתחיל, יכול ללמוד עוד משהו חדש.
ולדעתי - עדיף קודם ללמוד סולמות, ורק בסוף תוים, (כמובן חוץ ממי שמנגן בכלי שהוא לא קלידים או פסנתר..) כי למעשה זה הכי פחות נצרך היום... -
@מיכאל לדעתי מי שקלידן לבד אין לו כ"כ מה לעשות עם תווים וכמובן שצריך להשקיע בעיקר בסולמות ולהיפטר מהטרנספוזיציה, דבר שבכללי מפתח מאוד את השמיעה ועוזר להסתדר יותר טוב מול זמרים. אבל כמוזיקאי (פסנתרן, מעבד וכו') לדעת תווים זה חובה (לדעתי כמובן), הן מבחינת נגינה מדוייקת שנצרכת בדברים כאלה והן מבחינת איך שזה מפתח את היצירתיות, כי כשאתה פותח תווים של יצירה ואתה יכול לנתח את התפקידים ולראות מה כל כלי עושה ואיך התוצאה הסופית, זה מפתח בטירוף את היצירתיות שאתה מכניס בתפקידים עצמם.
-
@מרדכי-S כתב בכמה זמן לוקח ללמוד תווים ברמה של נגן באירוע?:
@Yossile כתב בכמה זמן לוקח ללמוד תווים ברמה של נגן באירוע?:
אם כבר הבנאדם רוצה ללכת לכיוון של חוברות לימוד יש את "מתחילים עם נשמה"
אני מכיר, ומבלי לגרוע בחוברת זו, זה לא מתקרב לרמה המקצועית של יגאל טב-אל
ומי שיש לו בעיה עם השירים יש לו גם חוברת שבנויה על שירים חסידיים
תוים באמת קל ללמוד מזה, אקורדים לא. הוא מלמד איך מנגנים את האקורד למשל Am אבל לא מלמד מה עומד מאחורי זה ואיך זה בנוי.
לי היה קשה להבין משם את כל נושא הסולמות -
@Yossile גם כמוזיקאי וכמעבד זה לא כזה נצרך. כשאתה כפסנתרן בודד על הבמה - אין שום ענין לנגן לפי תוים. רק כשזה חלק מתזמורת. (כמובן חוץ מהפסנתרנים בקונצרטים בבתי אבות, למי שמכיר....) ויותר מזה - עדיף תמיד שתנגן באילתוריישן מאשר לפי הספר, ואם אתה מנגן טוב - ויודע סולמות כמו שצריך - זה יוצא הרבה יותר יפה ומקצועי.
וכמעבד - אולי באמת יש יותר ענין, אבל אין צורך בקריאה שוטפת, אלא מספיק ידיעה בסיסית, כי אתה לא משתמש בזה בלייב.
ואפרופו מעבד - הכי פחות צריך לדעת סולמות - כי בעיבודים קלאסיים הכל אם טרנספוזיציה. (חוץ מעיבודי לייב כמובן, של הקלטות כלים..) -
@מיכאל לא אמרתי שאתה צריך את זה בשביל לבצע את התפקיד שלך וודאי שאפשר להסתדר בלי זה, רק אמרתי שלדעתי (כפסנתרן ומעבד שיודע תווים) זה מפתח מאוד את היצירתיות של כתיבת ונגינת התפקידים כי זה נותן לך הבנה של איך להגיע לתוצאה הרצויה במינימום עומס, איך איזה אקורד שקצת נבלע בעיבוד יכול לשנות הכול ואיך שינוי של תו אחד בליווי או בקול שני מכניס אוירה מטורפת (כמובן זה בהנחה שאתה יושב על עיבוד של מישהו אחר או על פרטיטורה של יצירה ובודק איך הדברים קורים).
-
@דניאל כתב בכמה זמן לוקח ללמוד תווים ברמה של נגן באירוע?:
מקווה שאני אצליח נראה לא פשוט.
זה בהחלט אתגר --ויש לי בשבילך טיפ שיעזור לך מניסיון אישי
לפני כמה שנים למדתי לנגן מתוים מפתח סול --בחליל צד
לכן אני יודע לנגן מתוים --אבל הפסקתי באיזה שלב כי היה לי קשה כל התרגולים המשעממים שחייבים כדי להתקדם
אבל עד היום מה שלמדתי עוזר לי
מציע לך לשם תרגול תוים --לקחת שירים שאתה כבר מכיר ויודע לנגן משמיעה
ולנגן אותם מתוים --כאילו שאתה לא מכיר
ולראות איך המלודיה "נכנסת " בתוך התוים זה מאוד עוזר
וגם נותן סיפוק וגם הרבה יותר קל בשלבים הראשונים כי אתה כבר יודע לאיזה תוצאה צריך להגיע -- ועם הזמן תתרגל גם לנגן דברים לא מוכרים
בהצלחה -
@מיכאל
מעבד נורמלי צריך לדעת, מעבד שלא יודע סולמות זה לא מקצועי בכלל, מעבד צריך להיות בקיא בתאוריה, ולדעת תווים לאו דווקא ברמה של קריאה גבוהה של נגן, אבל רמה של לקרוא לכתוב בצורה טובה וכו'
לגבי נגן שלא יודע תווים זה לא דומה לנגן שמנגן תווים.
נגן שלא מנגן תווים זה חיסרון גדול שכל עוד הוא לא ממלא אותו אז נגן שיודע מתעלה עליו (אני לא מדבר על קלידנים של חתונות וכד')ובסופו של דבר ידיעת תווים זה לא דבר שכולם צריכים לדעת אבל מוזיקאי שיודע זה משנה את הרמה המקצועית שלו ללא ספק!!
-
אני אישית התחלתי עם אלה.
הראשון הוא ממש מ0 ולכן זה קצת מרגיש לילדים אבל אין ברירה, והחוברת הזאת הולכת שלב שלב בצורה טובה ומאוד מקדמת אני התחלתי איתה. (זה יצירות עממיות לא הכי מעניינות אבל הספר מלמד בצורה הדרגתית נכונה ומקצועית
בהצלחה לכולם!!
רק לפני שמתחילים צריך לדעת שזה דרך ארוכה ולא קלה ובדרך כלל הרבה מתחילים לומדים איזה חודשיים שלוש ומפסיקים,
ואז מתבאסים שהם סתם בזבזו 3 חודשים על כלום.
אז לכן מי שבאמת רציני כדאי שיתחיל, כי צריך לזה המון סבלנות, תרגול, ועבודה שלא כיפית, במשך תקופה לא קצרה בכלל,
אבל התוצאה הסופית שווה את זה!!! -
-
@elazar-miller לא דיברתי על החוברות לפסנתר כי אני לא מכיר אותם. דיברתי על אורגנית לכל שיר שיש שם (כפי שמצויין גם בכריכה) כל מיני שירי מולדת מוזרים ופה ושם איזה סימן טוב או משהו כזה.
ואגב, התמונה של החוברת השנייה שהעלית (של היצירות) נחסמה בנטפרי. אתה יכול לציין שם או להעלות קישור לאתר שזה נמכר בו? זה נשמע מעניין. יש שם יצירות קלות או שזה כל מיני יצירות מורכבות עם תפקידים בשתי ידיים? -
@Yossile
אוקי. גם אני העלתי תמונה של חוברת בסגנון נכון שהשירים לא משהו אבל העניין שהחוברת יודעת לגעת במה שחשוב בצורה הדרגתית ונכונה מאוד משהו שלא ראיתי בכל חוברת למתחילים. לגבי מה שאתה העלת הדיוק ממש לא טוב שם הם יכולים לתת לך תווים של שלם במקום רבע למשל.השנייה שהעלתי זו תווים של יצירות קלאסיות מפתח סול לבד, יש שמה יצירות יפות מוכרות שכיף לנגן, זה מתאים למי שיש לו רמה די טובה במפתח סול באמת מומלץ
https://www.music-center.co.il/items/1520040-אורגנית-עם-כל-יצירה-ד-יגאל-טבאל-תוצרת-הארץ -
@elazar-miller אמרתי שאולי זה חוברת מאוד טובה ומקצועית אבל השירים שם זוועה אז אם זה יפריע למישהו (כמו שזה הפריע לי) שיבדוק קודם.
לגבי מה שאני העליתי יש שם עוד בעיות של אי דיוק גם במנגינה עצמה ויש שם גם חצאי שירים וכו' וכו', אבל כחוברת לימוד זה עובר תו תו ואקורד אקורד ואני מכיר כמה שלמדו מזה תווים. -
@Yossile כתב בכמה זמן לוקח ללמוד תווים ברמה של נגן באירוע?:
חלק ד' של ספרי האורגנית שלו
נראה ליהיום למשל אני עם זה וזה מומלץ מאוד זה מפתח סול ופה (פסנתר)
https://www.ortav.co.il/פסנתר-עם-כל-יצירה-ג'/p-355.htm -
יש לו כמה, אין לי מושג כמה בדיוק אתה יכול לברר ברשת
https://www.shechtermusic.com/63688-ספרים-ישראלים/107399 -
@elazar-miller ברור, ואין על זה חולק. ברור שטרומבוניסט בתזמורת לא יוכל להשתלב במארג בלי תוים. ואפילו אם הוא ינגן לבד.
אבל מצד שני - תראה את דור אסרף, כשהוא מאלתר בלי תוים - זה נשמע יפה פי כמה - כי מספיק שהוא יודע את כל הסולמות והאקורדים הנכונים, ולא רק לפי התוים הבסיסיים שהכתיבו לו.
ולגבי קלידנים - לא רק שאין צורך לדעת, אלא זה גם מפריע לרמת האלתור והיצירתיות הנדרשת, ובמידה מסוימת לדעתי - עדיף בלי לדעת תוים. מספיק סולמות. -
@מיכאל לגבי קלידנים ברור שאתה צודק אבל לגבי דור אסרף, אם הוא לא היה יודע תווים ומתאמן על יצירות ג'אז וכו' מתוך התווים כל השנים הוא לא היה מגיע לשלב ב' של האלתורים האלה וזה מה ש @elazar-miller אמר, שאינו דומה נגן שלמד תווים וניגן מתווים לנגן שלא יודע גם אם כרגע שתיהם מנגנים ומאלתרים בלי תווים.