עבודה באוזניים - פרה אמפ NEVE
-
אז הרשת סוערת בעקבות סרטון חדש של ג’ים ליל, שבו הוא טוען ואף מנסה להוכיח שמגבר ה־Neve שנחשב בעיני רבים לאחד הפריאמפים האגדיים והמבוקשים בעולם האודיו נשמע כמעט זהה לפריאמפ שבכרטיס Focusrite פשוט.
האמת? זה גרם לי להרגיש שחזרתי לישיבה… ויכוחים סוערים מכל הכיוונים, הוכחות, הפרכות, ציטוטים ומבחנים – וכל צד משוכנע שהאמת נמצאת אצלו.
הסרטון פתוח בנטפרי
https://www.youtube.com/embed/K-vIeA7yy6Q?wmode=opaque&start=9
מה איתכם גם אתם שמים איזה פלאגין ומשוכנעים שזה עושה משהו?יש כאן רשימה חלקית של פלאגינים שהם אמולציות של הניב מה דעתכם?
Universal Audio – Neve 1073 Preamp & EQ Collection
Waves – Scheps 73 (מבוסס 1073 עם כמה תוספות מודרניות)
Arturia – Pre 1973
IK Multimedia – EQ 73 ו־Preamp 73 במסגרת T-RackS
Plugin Alliance – Lindell 80 Series
NoiseAsh – Need Preamp & EQ
@Studio-Bit הקישורים לחשבון בנטפרי…
-
@Studio-Bit נשמע לי כמו פרובוקציה מגוחכת, השתמשתי בARTURIA 1973, פלאג מדהים ממש, לא יצא לי להשתמש במגבר המקורי, אבל זה נשמע לחלוטין כמו פרובוקציה כל שהיא.
הנה הסרטונים לצפייה ישירה באתר -
הסרטון המקורי - בגללו התעוררה כל הסערה
videoplayback (58).mp4סרטון תגובה של מישהו -
[videoplayback (59).mp4 -
מתנצל תיקנתי את הקישור
-
@Studio-Bit נשמע לי כמו פרובוקציה מגוחכת, השתמשתי בARTURIA 1973, פלאג מדהים ממש, לא יצא לי להשתמש במגבר המקורי, אבל זה נשמע לחלוטין כמו פרובוקציה כל שהיא.
הנה הסרטונים לצפייה ישירה באתר -
הסרטון המקורי - בגללו התעוררה כל הסערה
videoplayback (58).mp4סרטון תגובה של מישהו -
[videoplayback (59).mp4@לוי-ל כתב בעבודה באוזניים - פרה אמפ NEVE:
זה כמו לקום בבוקר ולהגיד שה1176 בעצם לא עושה כלום, והוא רק מקסימסייזר פשוט כמו של קיובייס.
פסיכי לגמרי ממש ככה
-
@Studio-Bit נשמע לי כמו פרובוקציה מגוחכת, השתמשתי בARTURIA 1973, פלאג מדהים ממש, לא יצא לי להשתמש במגבר המקורי, אבל זה נשמע לחלוטין כמו פרובוקציה כל שהיא.
הנה הסרטונים לצפייה ישירה באתר -
הסרטון המקורי - בגללו התעוררה כל הסערה
videoplayback (58).mp4סרטון תגובה של מישהו -
[videoplayback (59).mp4@לוי-ל כתב בעבודה באוזניים - פרה אמפ NEVE:
זה כמו לקום בבוקר ולהגיד שה1176 בעצם לא עושה כלום, והוא רק מקסימסייזר פשוט כמו של קיובייס.
רגע רגע. ואולי גם זה נכון?!
ואם תשים קומפרסור שקוף מהיר ותבחר באיזה טייפ/סטורציה עם צבע מסוים אחריו. אולי תגיע לצבע מאוד קרוב ל1176 ?!וגם אם זה לא יהיה אותו דבר יכול להיות שהזה יהיה אפילו יותר יפה [למה לסבול ממגבלת הטכנולגיה האנלוגית של פעם. הא?!]
-
@לוי-ל כתב בעבודה באוזניים - פרה אמפ NEVE:
זה כמו לקום בבוקר ולהגיד שה1176 בעצם לא עושה כלום, והוא רק מקסימסייזר פשוט כמו של קיובייס.
רגע רגע. ואולי גם זה נכון?!
ואם תשים קומפרסור שקוף מהיר ותבחר באיזה טייפ/סטורציה עם צבע מסוים אחריו. אולי תגיע לצבע מאוד קרוב ל1176 ?!וגם אם זה לא יהיה אותו דבר יכול להיות שהזה יהיה אפילו יותר יפה [למה לסבול ממגבלת הטכנולגיה האנלוגית של פעם. הא?!]
@natinati כתב בעבודה באוזניים - פרה אמפ NEVE:
ואם תשים קומפרסור שקוף מהיר ותבחר באיזה טייפ/סטורציה עם צבע מסוים אחריו. אולי תגיע לצבע מאוד קרוב ל1176 ?!
יש באנלוג 2 דברים התנהגות וצבע
הם מגיבים בצורה מוזיקלית
ועל הדרך מוסיפים צבע
ה1176 וה2A נחשבים למוזיקלים לגבי צבע לא יודע… -
יש לי המוווון מה לכתוב
אבל קודם נחכה ל @Hagai-Habani וכן ל @SHLNX
בוידאו הזה טמון בעצם את כל התאוריה שלי על הסאונד האנלוגי. -
יש לי המוווון מה לכתוב
אבל קודם נחכה ל @Hagai-Habani וכן ל @SHLNX
בוידאו הזה טמון בעצם את כל התאוריה שלי על הסאונד האנלוגי.@Studio-Bit כבר כתבתי פעם, שאחד הדברים הכי מטופשים לדעתי בעולם הזה זה אנלוג.
פרהאמפ במקור מיועד להגביר את עוצמת הקלט.
והיות והמכשירים האלה אנלוגיים הם לא מדוייקים, ועושים קצת קומפרסיה וקצת גייט וקצת סיטורציה, ומגיב לכל אזור תדרים ולכל תמונת סטריאו בצורה שונה, ומתמודד מאד כשיש טרייזנטים,
נהיה לו ''צבע ‘’ אחר.
ואז-כולנו השתכנוענו שהעיוות הזה יפה.
ולכן אם אתה לא שם על הוואקל שלך מדמי אנלוג-זה כביכול לא נשמע יפה
ואם אתה שם במקום מדמים יוקרתיים, WaveShaper פשוט שמאפשר לך לשלוט בדיוק מה אתה מוסיף לסאונד, ולדייק את הבחירה שלך, כולם יגידו ‘‘חסר לזה חום’’
וזה כמו להוסיף ל EDM סאונד LO-FI, ולהתרגל לזה… -
@Studio-Bit נשמע לי כמו פרובוקציה מגוחכת, השתמשתי בARTURIA 1973, פלאג מדהים ממש, לא יצא לי להשתמש במגבר המקורי, אבל זה נשמע לחלוטין כמו פרובוקציה כל שהיא.
הנה הסרטונים לצפייה ישירה באתר -
הסרטון המקורי - בגללו התעוררה כל הסערה
videoplayback (58).mp4סרטון תגובה של מישהו -
[videoplayback (59).mp4@לוי-ל תצרף בZIP לנטפרי, יש מצב?
-
@Studio-Bit כבר כתבתי פעם, שאחד הדברים הכי מטופשים לדעתי בעולם הזה זה אנלוג.
פרהאמפ במקור מיועד להגביר את עוצמת הקלט.
והיות והמכשירים האלה אנלוגיים הם לא מדוייקים, ועושים קצת קומפרסיה וקצת גייט וקצת סיטורציה, ומגיב לכל אזור תדרים ולכל תמונת סטריאו בצורה שונה, ומתמודד מאד כשיש טרייזנטים,
נהיה לו ''צבע ‘’ אחר.
ואז-כולנו השתכנוענו שהעיוות הזה יפה.
ולכן אם אתה לא שם על הוואקל שלך מדמי אנלוג-זה כביכול לא נשמע יפה
ואם אתה שם במקום מדמים יוקרתיים, WaveShaper פשוט שמאפשר לך לשלוט בדיוק מה אתה מוסיף לסאונד, ולדייק את הבחירה שלך, כולם יגידו ‘‘חסר לזה חום’’
וזה כמו להוסיף ל EDM סאונד LO-FI, ולהתרגל לזה…@מייבין-באקורדים כתב בעבודה באוזניים - פרה אמפ NEVE:
כבר כתבתי פעם, שאחד הדברים הכי מטופשים לדעתי בעולם הזה זה אנלוג.
לדעתי אחד הדברים המטופשים בעולם זה פלאגין פרה אמפ. אם כבר הקלטת עם פרה-אמפ (לא משנה איזה אפילו של הכרטיס קול) זה לא הגיוני להוסיף גיין אח’'כ.
-
@מייבין-באקורדים במחילה, אבל מה שנראה לי מטופש הוא דווקא לזלזל באנלוג ובגישה שכ"כ הרבה עובדים איתה, לא לחינם כל העולם משתמש באנלוג, גם אם אתה אישית לא שומע ולא מבין את זה, אי אפשר לזלזל בגישה הזו, ספציפית לגבי אמולציות פריאמפ אני מסכים איתך שפחות הגיוני להשתמש בהם כי כפי שאמר @Studio-Bit לא הגיוני להוסיף גיין אם כבר הקלטת עם פריאמפ, אבל אפשר להשתמש בהם מעט נטו בשביל הצבע(להגביר ממש בקטנה)
@מייבין-באקורדים כתב בעבודה באוזניים - פרה אמפ NEVE:
יש מצב?
יש לי גרסה חוקית שקיבלתי חינם.
-
@מייבין-באקורדים במחילה, אבל מה שנראה לי מטופש הוא דווקא לזלזל באנלוג ובגישה שכ"כ הרבה עובדים איתה, לא לחינם כל העולם משתמש באנלוג, גם אם אתה אישית לא שומע ולא מבין את זה, אי אפשר לזלזל בגישה הזו, ספציפית לגבי אמולציות פריאמפ אני מסכים איתך שפחות הגיוני להשתמש בהם כי כפי שאמר @Studio-Bit לא הגיוני להוסיף גיין אם כבר הקלטת עם פריאמפ, אבל אפשר להשתמש בהם מעט נטו בשביל הצבע(להגביר ממש בקטנה)
@מייבין-באקורדים כתב בעבודה באוזניים - פרה אמפ NEVE:
יש מצב?
יש לי גרסה חוקית שקיבלתי חינם.
@לוי-ל לא אמרתי שאין הבדל.
אמרתי שיש, אבל האובססיה להבדל הזה היא מטופשת, זה כמו כל אלו שנוסעים באמצע הקיץ הלוהט עם רכב אספנות בלי מזגן.ביקשתי שתעלה את הסרטונים שהבאת בזיפ, יש מצב?
-
@מייבין-באקורדים טוב, אני לא מסכים איתך, החום והצבע שאנלוג מוסיף לדברים הוא הכרחי(לא פריאמפ, אלא סטורציה וכו’), וכל ממקסס מהמתחיל ביותר למקצוען ביותר יגיד לך את זה.
סרטונים.zip -
אבקש לא להגיב לפני שאתם רואים את הוידאו מהתחלה עד הסוף
הוא מחלק בין צבע תדרים תגובה
זה הבייסיק של אנלוג
(בין אם הוא צודק ובין אם לא) -
@מייבין-באקורדים טוב, אני לא מסכים איתך, החום והצבע שאנלוג מוסיף לדברים הוא הכרחי(לא פריאמפ, אלא סטורציה וכו’), וכל ממקסס מהמתחיל ביותר למקצוען ביותר יגיד לך את זה.
סרטונים.zip@לוי-ל
תודה רבה על הסרטונים!!
לא אמרתי לא להוסיף סיטורציה.
אמרתי שלחפש את הסיטורציה הספציפית שיוצר האנלוג, זה לא הסיטורציה הכי טובה ששמעתי, זה רק ההרגשה ששמים משהו שאנחנו לא כל כך יודעים מה הוא עושה, ולהרגיש שעכשיו עשיתי את זה… -
אבקש לא להגיב לפני שאתם רואים את הוידאו מהתחלה עד הסוף
הוא מחלק בין צבע תדרים תגובה
זה הבייסיק של אנלוג
(בין אם הוא צודק ובין אם לא)@Studio-Bit מה עונים לטיעונים שלו אנשים?
זה נשמע די נכון… -
@Studio-Bit מה עונים לטיעונים שלו אנשים?
זה נשמע די נכון…@מייבין-באקורדים כתב בעבודה באוזניים - פרה אמפ NEVE:
מה עונים לטיעונים שלו אנשים?
זה נשמע די נכון…בא נתחיל מזה שרופרט ניב עבר לפוקוסרייט. כך שיש מצב שהמגברים של שתיהם נושאים את אותו DNA
אבל זה לא הרעיון אם הוא צודק או לא - כי ברור שלא. אלא כל הגישה לאנלוג וסטורציה צריך לקבל פורפוציות
קח פלאגין של ניב (רשימה חלקית בפוסט הראשון שלי) ותבדוק לבד אם הוא צודק או לא. אה רגע יש מצב שבעצם הפלאגין זה חירטוט ואין כזה דבר סאונד של ניב כי זה שקוף (הרי זה כל המטרה שלהם בההתחלה הייתה ליצור פרה אמפ הכי נקי שיש) -
@מייבין-באקורדים כתב בעבודה באוזניים - פרה אמפ NEVE:
מה עונים לטיעונים שלו אנשים?
זה נשמע די נכון…בא נתחיל מזה שרופרט ניב עבר לפוקוסרייט. כך שיש מצב שהמגברים של שתיהם נושאים את אותו DNA
אבל זה לא הרעיון אם הוא צודק או לא - כי ברור שלא. אלא כל הגישה לאנלוג וסטורציה צריך לקבל פורפוציות
קח פלאגין של ניב (רשימה חלקית בפוסט הראשון שלי) ותבדוק לבד אם הוא צודק או לא. אה רגע יש מצב שבעצם הפלאגין זה חירטוט ואין כזה דבר סאונד של ניב כי זה שקוף (הרי זה כל המטרה שלהם בההתחלה הייתה ליצור פרה אמפ הכי נקי שיש)@Studio-Bit למה כל כך ברור לך שהוא לא צודק?
אולי באמת? -
פוסט זה נמחק!